یراق آلات خطوط انتقال برق

0

یراق آلات خطوط انتقال برق

اینکه شما بدانید یراق آلات مورد استفاده در شبکه توزیع برق کدام هستند در واقع به شما کمک خواهد کرد که اگر میخواهید در این شبکه خریدی را انجام دهید کار خود را آسان تر کنید. دقت داشته باشید که یراق آلات خطوط انتقال برق در واقع با سایر یراق آلاتی که می دانید و می شناسید متفاوت هستند و حتی جنس آن ها نیز متفاوت است چرا که باید توانایی توزیع قدرت برق را نیز داشته باشند.

به گزارش دکوکده : اینکه شما بدانید یراق آلات مورد استفاده در شبکه توزیع برق کدام هستند در واقع به شما کمک خواهد کرد که اگر میخواهید در این شبکه خریدی را انجام دهید کار خود را آسان تر کنید. دقت داشته باشید که یراق آلات خطوط انتقال برق در واقع با سایر یراق آلاتی که می دانید و می شناسید متفاوت هستند و حتی جنس آن ها نیز متفاوت است چرا که باید توانایی توزیع قدرت برق را نیز داشته باشند.

یراق آلات مورد استفاده در توزیع بر این پایه اند :

۱- کراس آرم یا کنسول ۲- راک

۱- کراس آرم یا کنسول : جهت حفاظت سیم ها و مقره ها روی پایه ها از کراس آرم کاربرد می شود . طول آن به پارامترهای زیادی از قبیل ولتاژ خط (فاصله بین فازها) و باد و یخ و برگ ارتباط دارد معمولا کراس آرم های با درازا ۱۲۰ سانتی متر و ۲۴۴ سانتی متر در شبکه پخش به کار میرود .کنسول ها توسط پیچ . مهره هایی به پایه محکم می شوند از لحاظ شکل نصب روی ستون ها به سه تقسیم ستونی ، جانبی (پرچمی) ، جناقی (کانادایی) بخش می شوند . در هریک از این کنسول ها برای افزایش استحکام ، بازوی نگهدارنده نیز نقش مؤثری بر عهده دارند .

کراس آرم ها از نظر جنس بر دو نوع هستند :

۱-کراس آرم چوبی ۲- کراس آرم فولادی (فلزی)

۲- راک : اصولا از راک در شبکه های اختناق ضعیف روی پایه های چوبی ۹ متری و روی پایه های بتنی ۱۲ متری که شبکه های ۲۰kv بالای آن احداث شده است استفاده می گردد . راکها از یک تسمه فولادی گالوانیزه تشکیل شده است که تعدادی اتریه بر روی آن جوش خورده است . راک ها معمولا دو مقره ای و سه نقره ای و پنج نقره ای هستند.

در صنعت برق و یراق آلات خطوط انتقال برق، توزیع انرژی برق اساساً در دو سطح تنگنا لاغر و خفگی میانه چهره می گیرد:

۱-  خط های خفگی ضعیف:

برق مصرف کنندگان عادى با خط هاى تنگنا لاغر تأمىن مى شود. این خط ها آخرىن سرنوشت از شبکهٔ عظیم و گسترده برق رسانى را پیش از تحویل انرژى به مصرف کننده تشکیل میدهند. خط هاى خفگی لاغر رایج در سراسر مملکت از گونه ۳۸۰/۲۲۰ ولتى و معمولاً به صورت ۵ سیمه اند.

انرژی الکتریکی برق های اختناق لاغر حائز ولتاژ ۳۸۰/۲۲۰ ولت بوده و وظیفۀ برق رسانی به خانه ها و مکان های داخل شهر را بر دوش دارند. این تیرهای برقی حائز پنج سلسله سیم می باشند که ترتیب قرار گیری آن ها به شرح ذیل می باشد:

یراق آلات خطوط انتقال برق خط های فشار متوسط:

شبکه های خفقان میانه عمومی در ایران، با ولتاژهای ۳۳ ، ۲۰ و ۱۱ کیلو ولتی شغل می کنند،که در این میان، ولتاژ ۲۰ کیلو ولت رایج ترین آنها است و امروزه نیز، ایجاد و توسعۀ شبکه های تنگنا میانه به طور بنیادین با ولتاژ ۲۰ کیلو ولت صورت می گیرد.در برخی از شهرها نیز که از دیر باز ولتاژ ۱۱ کیلو ولت معمول بوده است، رفته رفته جای خود را به ولتاژ ۲۰ کیلو ولت داده اند.

رساندن انرژی و توان به مراکز مصرف بیشتر با خط هاى ۶۳ یا (۶۶) یا ۱۳۲ کیلو ولتى صورت مى گیرد. این دسته از فعالیت توان رسانى را در اصطلاح شبکه هاى فوق پخش مى نامند.

یراق آلات خطوط انتقال برق معمولاً به دو چهره دسته‌بندی می‌شوند:

یراق آلات خطوط انتقال برق شعاعی:

در شبکۀ شعاعی خطوط توزیع بعد از جدا شدن از پست توزیع به منبع دیگری متصل نمی‌شوند. از این روش معمولاً در شبکه‌های روستایی با مصرف‌کننده‌های دور افتاده کاربرد می‌شود. از شبکه‌های اتصال یافته معمولاً در شهرها بهره‌گیری می‌شود. در این شبکه مسیرهای توزیع حائز دو یا چند همبستگی به مسیرهای سایر هستند پس مصرف‌کننده‌ها چندین راه برای پیوندیدن به منبع دارند.

قیمت این محصولات

همانطور که میدانید، انواع یراق آلات خطوط انتقال برق در جنس های مختلفی وجود دارند. شما میتوانید از این نوع یراق آلات استفاده کنید تا امنیت خطوط برق  را دو چندان کنید. البته دقت داشته باشید که به دلیل وجود برندهای مختلف در این زمینه قیمت هر یک از این یراق آلات متفاوت خواهد بود. آنچه که باید در مورد این یراق آلات بدانید این است که استفاده از آن ها نیازمند رعایت نکات بسیاری است از جمله اینکه شما باید مراقب صدمه دیدن آن ها باشید.

این نوع یراق آلات به صورت ظریف ساخته می شوند و مانند یک شیء آهنی نیستند که بتوانید وزن زیادی را روی آن ها قرار دهید. البته اگر جنس شما مرغوب باشد بدون حتم میتوانید بدون نگرانی از آن استفاده کنید اما به هر صورت رعایت احتیاط از مهم ترین نکات است. بهترین کاری که میتوانید در زمینه خرید یراق آلات خطوط انتقال برق انجام دهید این است که با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید چرا که شما نمی توانید هرآنچه که باید را بشناسید و ممکن است که در خرید این نوع یراق آلات دچار مشکل شوید، اما فردی که بارها این کار را انجام داده است هم با قیمت انواع یراق آلات خطوط انتقال برق آشناست و همین که به شما کمک خواهد کرد خریدی آسان داشته باشید.

اگر یراق آلات خطوط انتقال برق انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد