دستگاه لبه چسبان دست دوم

0
دستگاه های لبه چسبان جای نیروی انسانی را گرفته و به مرور زمان اکثر صنعتگران از این دستگاه جهت چسباندن نوار لبه ها استفاده می کنند. شما می توانید این دستگاه را به دو صورت نو و دست دوم تهیه کنید که در این مطلب به بررسی دستگاه لبه چسبان دست دوم می پردازیم.

دستگاه لبه چسبان دست دوم

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : نوار های پشت چسب داری که در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت طرفداران زیادی داشت؛ اما نتیجه رضایت بخشی از آن حاصل نمی شد و سرعت کار با توجه به زمانی که صرف این کار می شد، پایین بود. با گذشت زمان دستگاه های لبه چسبان وارد بازار شدند و عملکرد بسیار قابل قبولی را به صنعتگران پی وی سی و ام دی اف ارائه کردند. دستگاه های لبه چسبان جای نیروی انسانی را گرفته و به مرور زمان اکثر صنعتگران از این دستگاه جهت چسباندن نوار لبه ها استفاده می کنند. شما می توانید این دستگاه را به دو صورت نو و دست دوم تهیه کنید که در این مطلب به بررسی دستگاه لبه چسبان دست دوم می پردازیم. لبه چسبان های دست دوم از لحاظ کاربرد هیچ فرقی با مدل تازه آن ندارند. در صنعت پی وی سی و ام دی اف پس از برش قطعات، لبه های خشن و بدون روکشی بر لبه قطعات به وجود می آید. اگر قطعات به همین ترتیب چسبانده شوند، زیبایی نداشته و بسیار نا مرتب خواهند بود. در قطعات چوبی مانند ام دی اف میزان نفوذ پذیری آن ها نسبت به آب بسیار بالا است. به منظور جلوگیری از آسیب رسیدن به این قطعات نوار لبه هایی به واسطه دستگاه های لبه چسبان به لبه ها چسبانده می شوند. جهت انجام این کار قطعه کار وارد دستگاه شده و به لبه های ام دی اف یا پی وی سی چسب زده می شود؛ غلتک ها نوار را به لبه کار متصل کرده و پس از حرارت دیدن نوار به لبه می چسبد. در مرحله آخر جهت تراز شدن و زیبایی بیشتر، کار را فرز کاری کرده و پولیش می دهند.

معایب و مزایای دستگاه لبه چسبان دست دوم

ممکن است برای بسیاری از مصرف کنندگان این سوال به وجود بیاید که این دستگاه را به صورت نو تهیه کنند یا دست دوم. همانطور که از نام دست دوم پیدا است، ممکن است به دلیل کارکرد قبلی معایب آن بیشتر از مزایای آن باشد. اما باید توجه کنید که در مواردی استثنا وجود دارد و استفاده از دستگاه دست دوم مقرون به صرفه تر است. هرچه تعداد ایستگاه های دستگاه لبه چسبان بیشتر باشد عملکرد بهتری را نشان خواهد داد. اجزای تشکیل دهنده دستگاه لبه چسبان شامل موتور گیربکس، زنجیر، دیگ چسب، پدال قیچی و پی ال سی است. در لبه چسبان های دست دوم اگر از سالم بودن هر یک از این اجزای نام برده شده مطمئن بودید، می توانید با اطمینان خاطر آن را خریداری کنید. اگر دستگاه لبه چسبانی که قصد خریداری آن را دارید از نوع کم کارکرد و در حد نو باشد، عملکرد خوبی را به شما ارائه داده و از قیمت پایین تری نیز برخوردار است. اما اگر به هر دلیلی هر یک از این اجزا دچار مشکل باشد، باید هزینه آن قسمت از دستگاه دست دوم را پرداخت کنید. علاوه بر پرداخت هزینه برای دستگاه دست دوم باید هزینه ای جهت خرید قطعات نو نیز متحمل شوید. در این صورت خرید دستگاه نو لبه چسبان گزینه ای مناسب تر است. بهتر است پیش از خرید دستگاه دست دوم حتما با افراد با تجربه و ماهر در این زمینه مشورت کنید.

دستگاه لبه چسبان دست دوم چگونه کار می کند؟

این دستگاه کارکرد پیچیده ای نداشته و نحوه عملکرد آسانی دارد. نحوه کار با این دستگاه همان طور که در بالا به آن اشاره شد به این صورت است که ابتدا قطعه ای وارد دستگاه می شود. لبه های کار چسب خورده و نواری در این وسط به واسطه غلتک به لبه کار متصل می شود. پس از انجام این مراحل لبه ها حرارت داده شده و جهت زیبایی هر چه بیشتر در آخر پولیش می شوند. کارکرد دست دوم این دستگاه با نوع تازه آن هیچ تفاوتی نداشته و تنها فرق آن در تازه بودن قطعات دستگاه است. از این رو اگر با نمونه دست دوم این دستگاه مشکلی ندارید، می توانید این دستگاه را خریداری کنید.

چگونه می توان از دستگاه لبه چسبان به صورت بهینه استفاده کرد؟

اگر نمونه دست دوم این دستگاه را خریداری می کنید بهتر است، برای استفاده بهینه و افزایش طول عمر آن نکاتی را رعایت کنید. در وهله اول باید به نوع چسبی که برای چسباندن نوار لبه ها استفاده می کنید، توجه داشته باشید. چسب با کیفیت در هنگام کار با این دستگاه حرف اول را می زند. این چسب ها باید فاقد رطوبت بوده و در درجه حرارتی ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد نگهداری شوند. نکته مهمی که در نگهداری این چسب ها باید به آن توجه داشت این است که، این چسب ها نباید در معرض نور مستقیم آفتاب قرار داد. رطوبت بر عملکرد دستگاه تاثیر منفی گذاشته و به شدت برای دستگاه مضر است. به طور کلی رطوبت برای مصنوعات چوبی یک عامل اذیت کننده بوده و بیشتر این محصولات در برابر آن واکنش نشان می دهند. رطوبت نسبی محیط برای کارکرد این دستگاه باید بین ۵ تا ۵۵ درصد باشد تا بتواند به خوبی لبه های برش خورده را نوار بزند. نکته دیگری که جهت استفاده بهینه از لبه چسبان های دستگاه باید مد نظر داشت، عدم وجود گرد و غبار در محیط است. اگر گرد و غبار در محیط زیاد باشد، ممکن است چسب کثیف شده و قدرت چسبندگی از خود نشان ندهد. به طور معمول در کارگاه های نجاری میزان گرد و غبار زیاد بوده و دستگاه ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. به همین دلیل لازم است که مراقب گرد و غبار در هنگام کار با این دستگاه باشید. مکنده ای که برای دستگاه های لبه چسبان استفاده می شود، باید از قدرت مکش بالا و استاندارد برخوردار باشد. علت این امر این است که دستگاه بتواند به خوبی ذرات فرز خورده نوار ها را مکش کند. فاکتور اصلی که تاثیر بسزایی در کارکرد و طول عمر دستگاه لبه چسبان دارد، دمای محیط است. دمای محیط برای دستگاه باید نه خیلی زیاد و نه خیلی کم بوده که بر روی کیفیت تاثیر نگذارد. دمای مناسب برای این دستگاه عموما بین ۵ تا ۳۵ درجه سانتی گراد است. اگر دمایی به جز اعداد گفته شده در محیط لحاظ شود، باعث می شود که لبه چسبان ها نتوانند نوار ها را به خوبی پیاده کنند. در نتیجه مواردی که در بالا ذکر شد همگی جهت عملکرد هر چه بهتر لبه چسبان های دست دوم و جلوگیری از خراب شدن آن بود. با رعایت این نکات علاوه بر اینکه بر عمر دستگاه خود می افزایید، عملکرد آن را نیز بهتر می کنید. امیدواریم با مطالعه این مطالب و آشنایی با نوع دست دوم دستگاه لبه چسبان کمکی در این زمینه به شما کرده باشیم. . اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد