بررسی یراق آلات خطوط انتقال نیرو

0

بررسی یراق آلات خطوط انتقال نیرو

بررسی یراق آلات خطوط انتقال نیرو : فرآیند جابجایی توان الکتریکی را انتقال انرژی الکتریکی می گویند. این پروسه معمولاً شامل انتقال انرژی الکتریکی از مولد یا تولید کننده به پست های پخش تقریبا  شهرها یا مراکز گردهمایی صنایع است و از این پس یعنی تحویل انرژی الکتریکی به مصرف کننده ها درمحدوده توزیع انرژی الکتریکی است . در این تقسیم است که استفاده از یراق آلات خطوط انتقال نیرو اهمیت بسیاری می یابد.

به گزارش دکوکده : فرآیند جابجایی توان الکتریکی را انتقال انرژی الکتریکی می گویند. این پروسه معمولاً شامل انتقال انرژی الکتریکی از مولد یا تولید کننده به پست های پخش تقریبا  شهرها یا مراکز گردهمایی صنایع است و از این پس یعنی تحویل انرژی الکتریکی به مصرف کننده ها درمحدوده توزیع انرژی الکتریکی است . در این تقسیم است که استفاده از یراق آلات خطوط انتقال نیرو اهمیت بسیاری می یابد.

انتقال انرژی الکتریکی به ما فرمان می دهد تابه راحتی و بدون متحمل شدن هزینه حمل سوخت ها و وانگهی جدای از آلودگی تولید شده از برآفروختن سوخت ها در نیروگاه ، از انرژی الکتریکی بهره‌گیری کنیم . حال آنکه در بسیاری موارد انتقال منابع انرژی همانند باد یا آب سدها غیر شدنی است و تنها راه ممکن انتقال انرژی الکتریکی است . انتقال انرژی الکتریکی بدست خطوط به راستی بیچارگی به یراق آلات خطوط قدرت دارد که به شما این امکان را می دهد دسته های مختلف را در ساحل هم نگه دارید.

انرژی الکتریکی را می توان به طور اقتصادی به فاصله های بعید انتقال داد. برق از نیروگاه لغایت مراکز بار به وسیله خطوط انتقال تنگنا قوی انتقال می یابد . یک خط انتقال را می تاب به یک لوله آب تشبیه کرد که هر چه تنگنا آب بیشتر و لوله بزرگتر باشد آب اکثریت در لوله جریان خواهد یافت . به همین طریق هر چه ولتاژ بیشتر باشد و قطر سیم ارشد باشد انرژی الکتریکی بیشتری از خط انتقال عبور خواهد کرد. فرقی ندارد که فاصله های دور را میخواهید پوشش دهید یا فاصله های نزدیک، در هر چهره یراق آلات خطوط انتقال نیرو احد از دسته های مهم است.

هر چه ولتاژ اغلب باشد فرآوری و انتقال ارزانتر تمام می شود زیرا از رابطه افزایش ولتاژ مایه کاهش جریان برای مقدار معین نا می شود . هر چه جریان کمتر باشد اندازه کابل ها ، سوئیچ گیرهای حفاظتی کوچکتر و تلفات توان خط نیز کنترل و کمتر می شود.

یراق آلات خطوط انتقال نیرو خط های تنگنا متوسط:

شبکه های خفگی متوسط عمومی در ایران، با ولتاژهای ۳۳ ، ۲۰ و ۱۱ کیلو ولتی شغل می کنند،که در این میان، ولتاژ ۲۰ کیلو ولت رایج ترین آنها است و امروزه نیز، برپایی و توسعۀ شبکه های تنگنا متوسط به طور اساسی با ولتاژ ۲۰ کیلو ولت چهره می گیرد.در برخی از شهرها نیز که از دیر باز ولتاژ ۱۱ کیلو ولت معمول بوده است، رفته رفته جای خود را به ولتاژ ۲۰ کیلو ولت دیتا اند.

رساندن انرژی و توان به مراکز مصرف بیشتر با خط هاى ۶۳ یا (۶۶) یا ۱۳۲ کیلو ولتى صورت مى گیرد. این تقسیم از کار و جنبش طاقت رسانى را در اصطلاح شبکه هاى فوق توزیع مى نامند.

یراق آلات خطوط انتقال نیرو

یراق آلات خطوط انتقال نیرو معمولاً به دو صورت دسته‌بندی می‌شوند:

یراق آلات خطوط انتقال نیرو شعاعی:

در شبکۀ شعاعی خطوط پخش بعد از متمایز شدن از پست پخش به منبع دیگری متصل نمی‌شوند. از این طریق معمولاً در شبکه‌های روستایی با مصرف‌کننده‌های دور افتاده استعمال می‌شود. از شبکه‌های پیوندیدن مکشوف معمولاً در شهرها استفاده می‌شود. در این شبکه مسیرهای پخش دارای دو یا چند پیوستگی به مسیرهای دیگر هستند پس مصرف‌کننده‌ها چندین گذرگاه برای اتصال به منبع دارند.

قیمت این محصول

همانطور که میدانید، انواع یراق آلات خطوط انتقال نیرو در جنس های مختلفی وجود دارند. شما میتوانید از این گونه یراق آلات استفاده کنید لغایت امنیت خطوط برق  را دو چندان کنید. البته دقت داشته باشید که به انگیزه هستی برندهای گوناگون در این مقوله قیمت هر یک از این یراق آلات متفاوت خواهد بود.

آنچه که باید در باره این یراق آلات بدانید این است که استفاده از آن ها نیازمند رعایت نکات بسیاری است از دسته اینکه شما باید مراقب صدمه رویت آن ها باشید. این گونه یراق آلات به صورت ظریف ساخته می شوند و مانند یک شیء آهنی نیستند که بتوانید وزن زیادی را روی آن ها پیمان دهید. البته اگر جنس شما مرغوب باشد بدون حتم میتوانید بدون نگرانی متعلق به استفاده کنید ولی به هر چهره رعایت احتیاط از مهم ترین نکات است.

بهترین کاری که میتوانید در مقوله خرید یراق آلات خطوط انتقال نیرو انجام دهید این است که با یک متخصص در این گویه رایزنی کنید چرا که شما نمی توانید هرآنچه که باید را بشناسید و شدنی است که در خرید این گونه یراق آلات دچار سخت شوید، ولی فردی که بارها این شغل را سپریدن دیتا است هم با قیمت انواع یراق آلات خطوط انتقال نیرو آشناست و همین که به شما کمک خواهد کرد خریدی آسان داشته باشید.

در چند دهه اخیر، ترقی صنعت در جوامع بشری سبب رشد تند صنعت برق و تولید و انتقال شده و این خود سبب افزایش شبکه‌های توان و به کارگیری ولتاژهای بالا گردیده است. از زمانی که خطوط انتقال نیرو با ولتاژهای بالا به حریم زندگی انسان  نزدیک  شد، بحث و رسیدگی محیط آثار سو احتمالی میدان های الکتریکی و مغناطیسی اطراف این خطوط بر پیرامون زیست به خصوص انسان ها مورد پروا محافل علمی بوده است. این در حالی است که کاستی ها فوق نه فقط در پیرامون های حاشیه ای شهر طهران که محل برپایی بلاتکلیف کاربری‌های احسن شهری مختلفی در میان بافت‌های مسکونی غیررسمی طبقه گزند پذیر به هستی آورده، بلکه در مناطق مرکز و شمالی شهر نیز به فراوانی دیده می‌شود..

در حال آماده فقط تامین برق کافی نیست، بلکه گونه برق رسانی که با محیط زیست سازگار باشد و از آلودگی صوتی، آلودگی خاک در پرتو نشت روغن از تجهیزات، آلودگی‌های میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی و آلودگی‌های بصری و مهم تر از کل این‌ها، تصویر نامطلوب ذهنی (آلودگی ذهنی یا معنایی) بازدارندگی نماید، در اولویت قرار دارد.

اگر یراق آلات خطوط انتقال نیرو انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد