یراق آلات کیف

0

یراق آلات کیف از جمله وسایل ضروری که همه و به طور ویژه تر خانم ها بسیار به آن علاقه مندند و در انواع مختلف نیز موجود است، کیف می­باشد. اندازه کیف ها متناسب با مورد استفاده آن ها، کوچک، متوسط و حتی بزرگ می­باشد.کیف وسیله ای برای نگه داری و حمل سایر وسایل شخصی است که با به کار گیری یراق آلات کیف ساخته شده و مورد استفاده همگان قرار می­گیرد.

به گزارش دکوکده : یراق آلات کیف از جمله وسایل ضروری که همه و به طور ویژه تر خانم ها بسیار به آن علاقه مندند و در انواع مختلف نیز موجود است، کیف می­باشد. اندازه کیف ها متناسب با مورد استفاده آن ها، کوچک، متوسط و حتی بزرگ می­باشد.کیف وسیله ای برای نگه داری و حمل سایر وسایل شخصی است که با به کار گیری یراق آلات کیفساخته شده و مورد استفاده همگان قرار می­گیرد.

ماجرای ساخت کیف مربوط به قرن شانزدهم میلادی می­باشد. اگرچه از آن زمان تا به حال شکل کیف تغییرات چشمگیری پیدا کرده است، اما موارد استفاده از آن همان است که قرن ها پیش بوده است. در آن دوران کیف ها جزئ جدایی ناپذیر و پارچه ای دیگری برای نگه داری جداگانه پول داشتند. کیف های مربوط به آن زمان غالبا از جنس ابریشم بوده و سبد کوچکی از جنس چوب به پایین آن ها دوخته شده بود. اما به مرور زمان و روی کار آمدن طراحان نامدار مد، کیف ها تغییرات بسیاری را تجربه کرده و در نهایت به شکل امروزی در آمدند.

یراق آلات کیف

در ساخت کیف، محصولات بسیار متنوعی مورد استفاده قرار می­گیرند. یراق آلات کیف وسایلی هستند که زیبایی و استحکام محصول نهایی را تضمین می­کنند. برخی از آن ها جزء جدایی ناپذیر کیف هستند و برخی دیگر صرفا جنبه تزئینی داشته و بر زیبایی کیف می­افزایند. ازجمله این لوازم می­توان به موارد زیر اشاره کرد.

انواع یراق آلات

  • سگک

یکی از یراق آلات کیف که وظیفه به هم بستن دو بخش مجزا به یکدیگر را دارد، سگک می­باشد. سگک وسیله ای دو قسمتی است که یک بخش آن به یک سر و دسته دیگرش به سر دیگر وصل می­شود. استفاده ار این وسیله قبل از اختراع و رواج زیپ به شکل امروزی، بسیار متداول بود. مصرف کنندگان با توجه به مورد استفاده ای که سگک می­کنند و نیز به تقاضای مد، سگک هایی با قاب ها، شکل ها و اندازه های متفاوت را بر می­گزینند. سگک ها با وجود پیشرف های چشمگیر دنیای امروز، هنوز هم طرفداران خاص و موارد استفاده وسیعی دارند. دامنه استفاده از سگک ها، فراتر از صرف محکم کردن کمربند رفته است!

  • مدبر ها و گازگیر ها

از دیگر یراق آلات کیف که در ساخت این وسیله بسیار پر اهمیت است، مدبر و گازگیر می­باشد. به منظور اتصال بند کیف به بدنه آن از این دو وسیله به همراه هم استفاده می­گردد. نحوه اتصال بند هم به این صورت است که گازگیر به محل اتصال بند کیف به بدنه کیف متصل شده و مدبر به حلقه اتصال گازگیر وصل می­گردد. سپس مدبر به کمک یک حلقه کیف، بند کیف را نگه می­دارد. گاها برای اتصال دسته کیف به بدنه آن، از وسیله ای تحت عنوان جا دسته کیف هم استفاده می­کنند. افرادی که تمایل به خرید مدبر ها و گازگیر ها دارند، بهتر است در هنگام خرید این نوع از محصولات، مطابقت آن را از نظر جنس و رنگ با دیگر یراق آلات مورد استفاده، در نظر بگیرند. مدبرها علاوه بر ساخت کیف، در سایزهای کوچک تر به منظور تهیه آویز کیف و یا آویز کلید، کاربرد دارند.

  • حلقه

حلقه از جمله این محصولات است که با هدف اتصال بند کیف به بدنه آن، مورد استفاده قرار می­گیرد. این وسیله که گاها جنبه تزئینی داشته و به منظور زیبایی بخشی به کار گرفته می­شود، در مدل ها و رنگ های گوناگون تولید می­گردد.

  • بند و زنجیر

از دیگر این محصولات، بند آن است که هم می­توان آن را به صورت آماده از فروشگاه های یراق آلات کیف خریداری کرد و هم می­توان آن را از جنس خود کیف دوخت. بند های آماده و زنجیرها غالبا در دوخت کیف های مجلسی مورد استفاده قرار می­گیرند و با استفاده از یراق آلاتی نظیر مدبر و گازگیر به بدنه کیف نصب می­شوند. اگر قصد خرید بند و یا زنجیر برای کیف خود را دارید، همخوانی رنگ و طرح این وسایل با کیفتان را در نظر داشته باشید.

  • دکمه آهنربایی

دکمه آهنربایی از جمله این محصولات است که به منظور برقراری اتصال درب کیف هایی نظیر کیف های مجلسی، کیف پول و کیف موبایل استفاده می­شود. این نوع دکمه متشکل از دو بخش که یکی از آن ها به بدنه کیف و دیگری به درب کیف متصل می­شود، می­باشد که به وسیله نیروی مغناطیسی موجود در آهنربا، به هم وصل می­شوند.

  • زیپ

برای نگه داری موقت دو لبه کیف، یکی از یراق آلات کیف به نام زیپ مورد استفاده قرار می­گیرد. این وسیله که پیوندی موقت بین دو لبه کیف ایجاد می­کند، از دو نوار پارچه ای که هر نوار تعدادی دنده های ریز زیپ نر و ماده دارد، تشکیل شده است. این دنده ها گاها فلزی و در اکثر مواقع پلاستیکی می­باشند. وسیله ای کشویی با لغزیدن در یک جهت موجب قفل شدن زیپ و با لغزیدن در جهت دیگر زمینه باز شدن آن را فراهم می­کند.

  • مارک فلزی

استفاده از این محصول همانند مارک فلزی، زیبایی دو چندانی به کیف بخشیده و به شناخته شدن تولید کننده آن کمک می­کند. این مارک ها که قابلیت پرچ شدن و یا چسبیدن به کیف را دارا هستند، در رنگ ها و طرح های مناسبی تولید می­شوند.

اگر یراق آلات کیف انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد