لبه چسبان ۷ ایستگاه

0
لبه چسبان ها دارای انواع متفاوتی هستند که نوع ۷ ایستگاه آن با دارا بودن یک ویژگی منحصر به فرد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه شما را با نحوه کار این نوع لبه چسبان آشنا خواهیم کرد.

لبه چسبان ۷ ایستگاه

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : دستگاه های لبه چسبان به دلیل کارایی بی نظیری که دارند امروزه حرف اول را در صنایع چوب می زنند. این دستگاه ها زیبایی و ظرافت بسیاری را به محصولات چوبی می بخشند. لبه چسبان با چسباندن نوارهایی از جنس های متفاوت مانند PVC، آکریلیک وغیره، لبه های قطعه کار را براق، صاف و زیبا می کند. اگر چه ممکن است قیمت این دستگاه ها نسبتا بالا باشد اما مزایایی که ارائه می دهند، فوق تصور شما خواهد بود. لبه چسبان ها دارای انواع متفاوتی هستند که نوع ۷ ایستگاه آن با دارا بودن یک ویژگی منحصر به فرد، طرفداران بسیاری پیدا کرده است. در ادامه شما را با نحوه کار این نوع لبه چسبان آشنا خواهیم کرد.

ایستگاه منحصر به فرد در لبه چسبان ۷ ایستگاه

این مرحله ایستگاه پیش فرض نام دارد که کارایی این نوع لبه چسبان را دو چندان کرده است. به همین دلیل است که در مقایسه با دستگاه های با ایستگاه کمتر، محبوبیت بیشتری دارد. ایستگاه پیش فرض متشکل از دو موتور قوی است که براده برداری را انجام می دهند. این ایستگاه در واقع در ابتدای کار و قبل از شروع چسب زنی انجام می شود. همانطور که گفتیم در همه لبه چسبان های صنعتی قبل از چسب زنی، سطح قطعه کار غبار گیری می شود. اما در لبه چسبان ۷ ایستگاه علاوه بر غبار گیری، براده برداری نیز انجام می شود. در واقع به کمک تیغه های الماس، لبه های قطعه کار به خوبی تراشیده و براده برداری می شوند. در این صورت لبه کار کاملا صاف، نرم و صیقلی شده و آماده چسباندن نوار می شود. با وجود این مرحله، عملیات چسباندن بسیار بهتر انجام شده و در نتیجه کیفیت کار بسیار بالا می رود. به همین دلیل است که این نوع لبه چسبان طرفداران بسیاری را در صنایع چوب به خود جذب کرده است.

لبه چسبان ۷ ایستگاه چگونه کار می کند؟

نحوه کار این نوع لبه چسبان با دقت و ظرافت بسیاری انجام می شود. همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، دارای ۷ ایستگاه است. در هر یک از این ایستگاه ها یک فرآیند خاص در جهت افزایش کیفیت کار انجام می شود. کارایی این ایستگاه ها به صورت زیر است: چسب زنی در این ایستگاه مرحله چسب زنی روی قطعه کار انجام می شود. اما تفاوت انجام این کار با یک دستگاه صنعتی در مقایسه با انجام آن با یک لبه چسبان دستی، بسیار قابل توجه است. در لبه چسبان صنعتی ۷ ایستگاه، قبل از انجام عملیات چسب زنی سطح کار به خوبی غبار گیری می شود. زمانی که تمامی غبار اضافی از روی قطعه کار برداشته شود، باعث می شود که نوار مورد نظر به خوبی روی قطعه سوار شود. برش سر و ته با اره در این مرحله سر و ته نوارها با دستگاه برش خورده و هم اندازه با قطعه کار می شود. دقت بالایی به هنگام برش در این مرحله به کار گرفته می شود تا نوارها به خوبی روی قطعه کار سوار شوند. فرز بالا و پایین اولیه و ثانویه دو ایستگاه از مراحل کار لبه چسبان ۷ ایستگاه به صورت فرز بالا و پایین نوار مورد نظر انجام می شود. به این صورت که بعد از برش، لبه ها به کمک دستگاه فرز به خوبی پرداخته می شوند تا صاف و یکنواخت شوند. جهت افزایش ظرافت و دقت کار، فرز بالا و پایین در دو مرحله اولیه و ثانویه انجام می شود. لیسه نوار و پولیش در ایستگاه لیسه نوار همانطور که از نام آن پیداست نوار مورد نظر که قرار است روی لبه کار قرار گیرد، لیسه می شود. به این صورت که هر گونه قطعه اضافی از روی نوار حذف می شود. این ایستگاه به وسیله دستگاه بلبرینگ و قطعات الماس موجود در لبه چسبان انجام می شود. بعد از این مرحله نوار روی قطعه کار سوار شده و به کمک ایستگاه هفتم پولیش زده شده و کاملا صیقلی و آماده می شود. اما این نوع لبه چسبان یک ایستگاه منحصر به فرد به نام ایستگاه هفتم دارد که با آن آشنا می شویم.

مزایای این ماشین

علاوه بر این که این نوع لبه چسبان مجهز به ایستگاه پیش فرض است، دارای مزایای منحصر به فرد دیگری نیز است. این دستگاه به گونه ای طراحی شده است که در مصرف انرژی صرفه جویی کند. این نوع لبه چسبان دوستدار محیط زیست بوده و تا جای ممکن به صورت بهینه از انرژی استفاده می کند. بنابراین با خرید این دستگاه می توانید هزینه های خود را به خوبی مدیریت کنید. این نوع لبه چسبان مانند سایر لبه چسبان های صنعتی به صورت اتوماتیک تنظیم شده و مجهز به صفحه کنترل لمسی است. در نتیجه می توانید مطمئن باشید که از یک دستگاه کاملا به روز و حرفه ای استفاده می‌کنید. سرعت بالای کار با این دستگاه باعث شده است که میزان خروجی آن بسیار بالا بوده و کمک شایانی به اقتصاد صنعت شما کند. مزایای دیگری در این دستگاه وجود دارد که باعث شده تا صاحبان صنایع این نوع لبه چسبان را خریداری کنند. اگر شما هم به دنبال خرید لبه چسبان ۷ ایستگاه هستید، تنها کافیست به سایت خوگر پلاس مراجعه کرده و با خرید این دستگاه به صنعت خود رونق دهید. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد