صفحه کابینت شیشه ای

0

صفحه کابینت شیشه ای

یکی از انواع صفحات کابینت مورد استفاده، صفحه کابینت شیشه ای است. این نوع صفحه یکی از گزینه های بسیار جذاب برای آشپزخانه شما بوده و عمدتاً توسط افراد جسور خلاق مورد استفاده قرار می گیرد. محدودیت اجرا و خلق ایده در این صفحه کابینت وجود نداشته و امکان تولید صفحه کابینت شیشه با طرح دلخواه وجود دارد. در این مطلب به بررسی این صفحه کابینت خواهیم پرداخت.

به گزارش دکوکده : شاید این سوال بسیاری از شما باشد که انواع صفحه کابینت چیست؟ و توجه در انتخاب آن چه مزایایی را برای شما به همراه خواهد داشت. توجه در انتخاب صفحه کابینت موجب می شود تا بسیاری از آسیب های حداقلی کاهش یافته و کابینت در برابر انواع آسیب ها در امان باشد.

یکی از انواع صفحات کابینت مورد استفاده، صفحه کابینت شیشه ای است. این نوع صفحه یکی از گزینه های بسیار جذاب برای آشپزخانه شما بوده و عمدتاً توسط افراد جسور خلاق مورد استفاده قرار می گیرد. محدودیت اجرا و خلق ایده در این صفحه کابینت وجود نداشته و امکان تولید صفحه کابینت شیشه با طرح دلخواه وجود دارد. در این مطلب به بررسی این صفحه کابینت خواهیم پرداخت.

این صفحه به انواع مختلف تلفیق شیشه و رزین یا بتن، پرینتی، دارای نقوش، صفحه با طرح تقسیم می

شود. مشتریان با توجه به سلیقه خود می توانند یکی از آن ها را سفارش دهند.

تلفیق شیشه و رزین یا بتن

در این نمونه از صفحه شیشه ای عموماً از شیشه های بازیافتی برای ساختن آن استفاده می شود. وجود تکه های شیشه در بتن یا رزین و ترکیب شدن با آن ها ظاهری دلنشین و چشم نواز را ایجاد کرده است. ترکیب خرده شیشه در رزین حسی مدرن تر را القا می کند؛ زیرا شناور بودن تکه های شیشه در این صفحه باعث جذاب به نظر رسیدن دکوراسیون آشپزخانه شما می گردد. اگر این خرده شیشه ها در بتن به کار گرفته شوند حسی هنری و سنگ مانند را به صفحه کابینت القا خواهد کرد.

صفحه کابینت شیشه ای پرینتی

اگر جزء آن دسته افرادی هستید که ساده بودن را ترجیح می دهید، این نمونه گزینه مناسبی برای شما می تواند باشد. این صفحه ساده، یکرنگ و یکدست بوده و حس یک آشپزخانه ساده و مدرن را به شما خواهد بخشید.

شیشه دارای نقوش

اگر ساده بودن صفحه کابینت برای شما یکنواخت بوده و جذاب نیست شیشه های دارای نقوش بهترین انتخاب برای شما هستند. این صفحه انواع مختلفی از نقش ها را در اختیار شما قرار داده و دست شما را در انتخاب انواع آن باز می گذارد.

شیشه با طرح

اگر می خواهید صفحه کابینت شما بسیار جذاب به نظر برسد، می توانید گزینه طرح دار آن را انتخاب کنید. در این صفحه کابینت شیشه ها به واسطه دستگاه های مخصوص طرح داده شده و انواع مختلف طرح ها را دارا هستند. طرح مدرن این صفحه کابینت موجب شده تا در نگاه اول چشم شما را خیره کند و گزینه ای مناسب برای مدرن پسندان است. تنوع در این گزینه بالا بوده و محدودیتی را برای در بر گرفتن سلایق مختلف ندارد.

مزایای صفحه کابینت از جنس شیشه

شیشه به راحتی با سایر متریال ها هماهنگ شده و تنوع بسیار زیادی در طرح و رنگ آن وجود دارد. زیبا به نظر رسیدن آشپزخانه نیز به شکل اجرای آن تا حدودی بستگی دارد. نصب تمیز شیشه تاثیر بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد داشت.

طول عمر شیشه بسیار بالا بوده و با گذشت زمان تغییر شکل و رنگ نخواهد داد. همچنین شیشه در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار بوده و می توان ظروف داغ را به طور مستقیم روی آن قرار داد.

شیشه ضد آب بوده و از همین رو به سختی لکه می گیرد و تمیز کردن آن امری بسیار آسان است. مقاومت بالای آن در برابر رطوبت در فضای مهمی مانند آشپزخانه بسیار به چشم می آید. استفاده از ال ای دی جهت نور پردازی در زیبا به نظر رسیدن آن نقش بسیار مهمی دارد.

معایب صفحه شیشه ای

شیشه در برابر ضربه مقاوم نبوده و ممکن است دچار ترک داخلی یا سطحی شود. اگر صفحه کابینت شما دچار شکستگی یا ترک شد ترمیم آن هزینه بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر مواد اسیدی به سطح صفحه کابینت برخورد کند، کابینت دچار خوردگی شده و مقاومتی در برابر تماس با مواد اسیدی ندارد.

اگر صفحه کابینت خود را به صورت مرتب تمیز نکنید، پس از مدتی ممکن است لکه ها به راحتی از سطح آن پاک نشده و رد بیندازد.

صفحه شیشه ای رنگی

شیشه های رنگی روی صفحه کابینت قابلیت سکوریت شدن را داشته و امکان سوراخ کاری آن ها روی سینک و گاز وجود دارد. شیشه ها رنگی به چند دلیل بسیار مناسب و زیبا هستند. مهم ترین تاثیر شگفت انگیز این نوع صفحه کابینت بزرگتر نشان دادن فضای آشپزخانه شما است. اگر آشپزخانه شما کوچک بوده و می خواهید آن را بزرگ جلوه دهید، استفاده از صفحه شیشه ای رنگی تاثیر زیادی در بزرگ به نظر رسیدن آشپزخانه شما می تواند داشته باشد.

شیشه های رنگی به سه دسته براق، مات و متالیک تقسیم می شوند.

کشورهای تولید کننده صفحه شیشه ای رنگی

در حال حاضر کشور هایی که تولید صفحه شیشه رنگی را انجام می دهند، اغلب کشور های چین، ایران، ترکیه و بلژیک هستند. در هنگام خرید این شیشه ها حتماً استعلام کیفیت از منابع معتبر و شرکت های وارد کننده این کالا بگیرید.

استفاده از صفحه کابینت شیشه ای در اپن

میز اپن شیشه ای، نوآوری جدیدی بوده که کابینت ساز ها برای صفحه روی میز آشپزخانه ها در نظر گرفته اند. شیشه هایی که برای صفحه کابینت هایی که از آن ها به عنوان اپن نیز استفاده می شود، بسیار ضخیم هستند.

این شیشه ها از ضخامت بالایی برخوردار بوده و ضخامت آن بین ۲۰ تا ۳۰ میلیمتر است. چون اپن آشپزخانه محلی برای قرار گرفتن گلدان، مجسمه و غیره است، بنابراین نیاز است که از ضخامت و مقاومت بالایی برخوردار باشد.

برای اپن آشپزخانه و صفحه کابینتی که از آن به عنوان اپن استفاده می شود، معمولاً طرح های مات مناسب تر هستند. بعضی افراد برای فانتزی به نظر رسیدن فضای آشپزخانه ممکن است از شیشه های طرح دار یا تراش خورده استفاده کنند.

قیمت این محصول

صفحه کابینت های از جنس شیشه از قیمت پایین تری نسبت به صفحه کابینت های سنگی برخوردار است. اما باید در نظر داشت که این صفحه در مقایسه با صفحه های ام دی اف قیمت بالاتری دارد. به طور حدودی می توان گفت اگر نمی خواهید هزینه هنگفتی برای صفحه کابینت خود پرداخت کنید و از طرفی هزینه پایین برای شما استرس به همراه می آورد، صفحه کابینت های شیشه ای مناسب ترین انتخاب برای شما است.

به طور کلی اگر برای صفحه کابینت های خود به دنبال طرحی جدید و خاص می گردید و می خواهید نمای آشپزخانه شما مدرن و جذاب به نظر برسد، استفاده از صفحه کابینت های شیشه ای بهترین گزینه برای شما به حساب می آید.

اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد