صفحه کابینت خارجی

0

صفحه کابینت خارجی

صفحه کابینت در اصل سطح افقی و مسطحی است که روی کابینت قرار می گیرد و با توجه به ویژگی های برجسته ای که دارد، به نوعی می تواند میز آشپزخانه به حساب بیاید. از طرفی با توجه به نوع جنس و رنگ آن در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه نیز موثر است. . صفحه کابینت خارجی به دلیل داشتن متریال با کیفیت و مقاوم از پرطرفدارترین صفحات کابینت به حساب می آید. به گزارش دکوکده : صفحه کابینت در اصل سطح افقی و مسطحی است که روی کابینت قرار می گیرد و با توجه به ویژگی های برجسته ای که دارد، به نوعی می تواند میز آشپزخانه به حساب بیاید. از طرفی با توجه به نوع جنس و رنگ آن در زیبایی و دکوراسیون آشپزخانه نیز موثر است. در گذشته این صفحات محدود به ام دی اف، سنگ طبیعی، نئوپان و صفحات چوبی بودند. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از مواد خام و بالا رفتن اهمیت دکوراسیون، می توان انواع صفحات کابینت را که در جنس و کاربرد متفاوتند، یافت. صفحه کابینت شامل انواع گوناگونی است از قبیل سنگی، کورین و ام دی افی که در ایران ام دی اف به دلیل قیمت مناسب آن نسبت به سایر نمونه ها بیشترین استفاده را دارد.

صفحه کابینت ام دی اف

یکی از پر مصرفت ترین موادی که برای ساخت صفحه کابینت خارجی استفاده می شود، چوب های خام ترک و تایلندی مانند ام دی اف خام واناچای است. فرآورده های چوبی که توسط شرکت واناچای تولید می شوند، از باکیفیت ترین فرآورده های چوبی دنیا هستند. این شرکت انواع HDF، MDF خام، نئوپان و… را تولید می کند. ام دی اف خام که یکی از فرآورده های چوبی این شرکت است، مخاطب بسیاری در ایران دارد. ورق های ام دی اف از کشور های خارجی دیگری هم وارد ایران می شوند مثل: چین، روسیه، آلمان، اسپانیا و ایتالیا در حال حاضر ورقه های ام دی اف واناچای تایلند، پنل پلاس مالزی و تورپان ترکیه از بهترین نمونه های صفحه کابینت خارجی در بازار هستند. در واقع ام دی اف به معنی تخته فیبر با چگالی متوسط است و نوعی فرآورده چوبی به حساب می آید که در بسیاری از وسایل و سرویس های چوبی مثل تخت خواب، کابینت و… کاربرد دارد. برای تولید ام دی اف از چوب های نرم مثل درخت کاج استفاده می شود و مواد اولیه اصلی آن را چوب و رزین تشکیل می دهد که در اثر فشار و حرارت بسیار بالا مقاوم می شوند. ام دی اف یک انتخاب مقرون به صرفه نسبت به سایر صفحه کابینت هاست که برای تولید آن از خرده چوب های بازیافتی استفاده می شود. روی ام دی اف روکشی قرار می گیرد که تنوع طرح و رنگ بالایی دارد، همین عامل باعث شده بیشتر مردم، ام دی اف را اولین انتخاب خود قرار دهند. نوعی ام دی اف که روکش پلاستیکی پلکسی گلاس دارد، هایگلاس نامیده می شود. نمونه های صفحه کابینت خارجی هایگلاس ترک در بازار موجود است که با داشتن روکش پلاستیک براق و شیشه ای می تواند تمام سلایق را پوشش دهد.

صفحه کابینت از جنس کورین

کورین نوعی سنگ مصنوعی است که از یک دهه پیش با برندهای کره ای وارد ایران شد. این سنگ ها به دلیل زیبایی خاص خود، همچنین عایق بودن در برابر رطوبت مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفتند. این سنگ در سال ۱۹۶۷ توسط دانشمندان به ثبت رسید و توسط کمپانی آمریکایی E.I.du pont تولید انبوه شده و روانه بازار گردید. مواد اولیه ای که صفحات کورین را تشکیل می دهند شامل:
  1. پلیمر اکریلیک
  2. آلومینیوم (دارای سه تا مولکول آب)
  3. سنگ معدن بوکیست
سنگ کورین حدود ۱۲ میلی متر ضخامت دارد. از دلایلی که کورین را به یکی از پرمخاطب ترین صفحه کابینت ها بدل کرده، می توان به قابلیت چسبندگی و برش خوردن آن اشاره کرد. سنگ های کورین خارجی با سه برند سامسونگ، ال جی و هنکس در بازار ایران قابل خریداری هستند. کورین سامسونگ را با نام های کورین استارون و لوته و کورین ال جی با نام کورین مکس هم در بازار شناخته می شوند. تفاوتی که صفحه کابینت خارجی کورین با نمونه ایرانی آن دارد، مربوط به میزان درصد اکریلیک، براق بودن و مقاومت بالاتر نسبت به خط و خش است. صفحه کابینت خارجی کورین نسبت به نمونه ایرانی آن مقاومت بالاتری نسبت به گرما و رطوبت دارد. تفاوت مشاهده شده بین این دو نمونه مربوط به ترکیب مواد تشکیل دهنده آن هاست.

مواردی که باید برای نگهداری سنگ کابینت کورین مد نظر قرار داد به شرح زیر است:

  • اجسام داغ را مستقیم روی آن قرار ندهید.
  • مواظب باشید اجسام تیز روی سنگ کورین کشیده نشوند.
  • ضرباتی که به گوشه های کورین وارد می شود، می تواند به آن آسیب بزند.
  • تا جایی که می توانید روی صفحه کابینت کورین نایستید، زیرا فشار وارد شده می تواند بافت آن را آسیب پذیر کند.
توجه داشته باشید مواد اصلی اولیه که سنگ کورین را تشکیل می دهند، رزین و هیدروکسید آلومینیوم اند و هر ماده دیگری به آن اضافه شود، کورین را تقلبی می کند. اگر کورین در ترکیب با مواد دیگری ساخته شود ویژگی های منحصر به فرد خود را از دست می دهد و عمر کوتاهی خواهد داشت. روش هایی وجود دارد که می توانید کورین اصل را از تقلبی تشخیص دهید:
  • طول صفحه کورین استاندارد ۳.۶۰ متر و ۴.۱۰ متر است که هنگام خرید باید به آن توجه کنید.
  • معمولاً رنگ صفحه کورین تقلبی تیره تر از نمونه های اصلی آن است.
  • اگر تکه کوچکی از صفحه کورین را ۲۴ ساعت درون یک لیوان آب قرار دهید و بعد از زمان سپری شده اگر در قسمتی از آن سفیدک ظاهر شود، صفحه کورین تقلبی است.
صفحه کابینت های خارجی به دلیل استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت با دوام تر از نمونه های ایرانی هستند. البته از نظر قیمت نسبت به نمونه های ایرانی گران تر هستند ولی به دلیل مقاومت بالایی که دارند، مخاطب بیشتری را جذب کرده اند. اگر صفحه کابینت انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد