دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون

0
دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون به صورتی هستند که جهت چسباندن نوار بر لبه قطعات چوب استفاده می شوند. از آنجایی که قطعات چوبی بدون نوار ممکن است بریدگی و زخم ایجاد کنند؛ باید بر لبه آن ها نوارهایی از جنس های مختلف چسبانده شود.

دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون

به گزارش اینترنتی مجله دکوده : به همین جهت جهت چسباندن نوار بر لبه قطعه های چوبی، دستگاه های لبه چسبان مختلفی همچون لبه چسبان سه ایستگاه، لبه چسبان اتوماتیک، لبه چسبان نیمه صنعتی، لبه چسبان قابل حمل، لبه چسبان منحنی دستی وغیره تولید شده اند. از این بین دستگاه های لبه چسبان قابل حمل نسبت به دیگر دستگاه ها، بسیار پرطرفدار و پرکاربرد هستند. جهت آشنایی بیشتر شما با این نوع از دستگاه ها و چگونگی کارایی آن ها در ادامه انواع دستگاه های قابل حمل را برای شما معرفی می کنیم.

انواع دستگاه های لبه چسبان قابل حمل

دستگاه های لبه چسبان قابل حمل همانطور که از عنوان آن ها مشخص است؛ قابلیت حمل و جا به جایی راحتی دارند. به طوری که با خرید و استفاده از این دستگاه ها می توانید هر زمان جهت تمیزکاری یا اسباب کشی، دستگاه خود را جا به جا کنید. دستگاه های لبه چسبان قابل حمل به دو نوع پی وی سی و اتویی تقسیم می شوند. تفاوت این دو نوع در مدل نوارهای آن ها است. به شکلی که در دستگاه های لبه چسبان اتویی، نوارهای به کار می رود که یک طرف از آن ها خاصیت چسبندگی دارد. دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون اما، به صورتی است که در آن از نوارهایی با جنس پی وی سی استفاده می شود. در این نوع دستگاه یک مخزن چسب گرانول وجود دارد که نوار پی وی سی با این چسب آغشته می شود؛ سپس بر لبه قطعات چوب مورد نظر شما قرار می گیرد.

ویژگی های دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون

این دستگاه همچون بسیاری دیگر از دستگاه های لبه چسبان دارای امکانات و ویژگی های به خصوصی است که در زمان خرید جهت چسباندن نوار بر لبه قطعات چوبی خود باید به آن ها توجه کنید. همچنین که این ویژگی ها در چگونگی عملکرد این دستگاه نیز بسیار تاثیرگذار است. به همین دلیل در ادامه برخی از خصوصیات مهم این دستگاه را برای شما بیان می کنیم.

اندازه قطعه مورد نظر جهت چسباندن نوار با این دستگاه

یکی از مهم ترین مسائل در خرید و استفاده از دستگاه های لبه چسبان، اندازه های قطعه چوبی مورد نظر است. به صورتی که باید دستگاهی با ظرفیت متناسب با قطعات خود را خریداری کنید. در این رابطه باید بدانید که دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون قابلیت چسباندن نوار بر لبه قطعاتی با ضخامت حدود ۱۰ تا ۵۵ میلی متر را دارد. این تفاوت رقم در رابطه با ضخامت قطعه به دلیل تنظیمات به خصوص این دستگاه است. به طوری که هنگام استفاده از آن باید دستگاه را متناسب با ضخامت قطعه چوب مورد نظر خود تنظیم کنید. همچنین طول و عرض قطعه چوب شما نیز در چسباندن نوار تاثیر دارد.

نوار و چسب مورد استفاده در این دستگاه

همانطور که پیش تر اشاره کردیم در دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون از نوارهای به خصوصی با جنس پی وی سی استفاده می شود. همچنین نوار مورد استفاده در این دستگاه باید ضخامتی حدود ۴/۰ تا ۳ داشته باشد. دقت کنید که اگر نواری برخلاف شرایط این دستگاه را در آن استفاده کنید؛ نه تنها عمل چسب زنی نوار شما به خوبی انجام نمی شود؛ بلکه دستگاه شما نیز دچار مشکل می شود. همچنین در دستگاه لبه چسبان مدل پایون از چسب گرانول استفاده می شود. دقت کنید که این چسب را در رطوبت نگهداری نکنید. این چسب باید در دمای حرارتی بالا نگهداری شود. در غیر این صورت پس از مدتی نوار از لبه قطعه چوب جدا می شود.

مهم ترین ویژگی دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون

یکی از نکات قابل توجه در دستگاه های لبه چسبان، سرعت این دستگاه ها در عمل چسباندن نوار است. به همین جهت این دستگاه نسبت به دستگاه های دیگر برای افراد در اولویت است. زیرا دستگاه لبه چسبان پی وی سی پایون تنها در یک دقیقه، ۲۴ متر نوار را بر لبه قطعات می چسباند. به طوری که با خرید این دستگاه نه تنها در زمان شما صرفه جویی می شود؛ بلکه بیشترین مقدار از لبه ورق های چوبی را می توانید، نوار بچسبانید.

کاربرد دستگاه لبه چسبان پی وی سی

همانطور که پیش تر اشاره شد؛ از دستگاه لبه چسبان پی وی سی مدل پایون جهت چسباندن نوارهای پی وی سی بر لبه قطعات چوبی استفاده می شود. این عمل در واقع در کارگاه های نجاری انجام می شود. زیرا در این کارگاه ها جهت تولید وسایل چوبی، بر لبه این وسایل نوار می چسبانند. به همین جهت در اینجا به برخی از وسایل چوبی که بر لبه های آن ها نوار چسبانده می شود؛ اشاره می کنیم. طوری که از این پس بدانید از این دستگاه در کدام مشاغل استفاده می کنند.
  • چسباندن نوار بر لبه کابینت ها
  • چسباندن نوار بر لبه صفحه کابینت ها
  • چسباندن نوار بر لبه میزهای تحریری، اداری و ناهارخوری
  • چسباندن نوار بر قطعات چوبی به کار رفته در مبلمان
  • چسباندن نوار بر لبه کمدها
  • و بسیاری موارد دیگر
بنابراین با خرید این دستگاه از سایت خوگر پلاس، ضمن پرداخت هزینه کمتر نسبت به دیگر فروشگاه ها، از خدمات این دستگاه در چسباندن نوار بر لبه قطعات چوبی تمامی وسایل از این جنس استفاده می کنید. همچنین که با خرید این دستگاه از این سایت، از خدمات دیگری همچون گارانتی و خدمات پس از فروش، ارسال رایگان دستگاه و تخفیفات ویژه در زمان های مختلف برخوردار خواهید شد. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد