خرید لبه چسبان پرتابل

0
برند های مختلف با تولید دستگاه لبه چسبان در مدل های مختلف حق انتخاب را در اختیار مشتری گذاشته اند. در این میان یک مدل از این دستگاه به نام دستگاه پرتابل یا قابل حمل در مصارف کارگاهی بسیار استفاده می شود. در این مقاله به بررسی خرید لبه چسبان پرتابل و ویژگی های خواهیم پرداخت.

خرید لبه چسبان پرتابل

به گزارش اینترنتی مجله دکوکده : امروزه استفاده از دستگاه های لبه چسبان در صنعت ام دی اف و کارگاه ها بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. این دستگاه ها به دو نوع دستی و اتومات تقسیم شده و وظیفه آن چسباندن نوار لبه است. در گذشته به دلیل عدم وجود این دستگاه، لبه های کار بسیار نامرتب می شد. در زمان حال با توجه به استقبال مردم از این دستگاه تولیدات این محصول به اوج رسید. برند های مختلف با تولید دستگاه لبه چسبان در مدل های مختلف حق انتخاب را در اختیار مشتری گذاشته اند. در این میان یک مدل از این دستگاه به نام دستگاه پرتابل یا قابل حمل در مصارف کارگاهی بسیار استفاده می شود. در این مقاله به بررسی خرید لبه چسبان پرتابل و ویژگی های خواهیم پرداخت.

کاربرد دستگاه لبه چسبان پرتابل

پیش از خرید نمونه پرتابل این دستگاه، باید با کاربرد های آن در صنف چوب و غیره آشنا باشید. آشنایی با کاربرد های این دستگاه شما را به خرید این دستگاه تشویق خواهد کرد. همانطور که می دانید جهت ساخت کابینت و قطعات چوب پس از انجام امور برشکاری، قطعات دارای لبه های خشن می شوند. این قطعات با برجستگی هایی که روی خود دارند، زیبایی نداشته و هنگامی که به یکدیگر متصل می شوند، جلوه خوبی ندارند. از سوی دیگر تولید قطعات از جنس ام دی اف نیاز به چسباندن نواری دارد تا قطعات به طور منظم و یکنواخت در کنار هم قرار بگیرند. به همین دلیل دستگاه هایی به نام لبه چسبان اختراع شد تا این نیاز را برطرف کرده و موجب زیبایی کابینت ها و محصولات چوبی شود. در صفحات چوبی صنعتی مانند ام دی اف و لمینت پشت و روی این صفحات به واسطه محافظ های پلیمری روکش شده است. اما در نواحی برش خورده این محافظ ها از بین می روند و مقاومت خود را در برابر عوامل بیرونی و محیطی مانند حرارت و رطوبت از دست می دهند. دستگاه های لبه چسبان با چسباندن نوار لبه ها، در یک فرایند کاملا کنترل شده و استاندارد از لبه های کار محافظت می کنند.

انواع دستگاه لبه چسبان پرتابل

عملیات لبه چسبانی علاوه بر افزودن بر زیبایی کار مقاومت آن را در برابر حرارت، رطوبت و ضربه بالا می برد. به این صورت که یک نوار از جنس پی وی سی، زهوار چوبی، نوار چوبی، ای بی اس و نوار ملامینه روی نر کار چسبانده می شود. به طور معمول دستگاه های لبه چسبان ام دی اف را می توان به دو دسته پرتابل و ثابت تقسیم کرد. تفاوت اصلی در دستگاه های ثابت و قابل حمل این است که در لبه چسبان ثابت سطح کار به چسب آغشته می شود. این در حالی است که در دستگاه های قابل حمل چسب به سطح نوار چسبیده است. در هنگام خرید لبه چسبان پرتابل با انواع مختلفی از آن روبروخواهید شد که بد نیست با آن ها آشنا باشید.

لبه چسبان پرتابل

این دسته از لبه چسبان ها معمولا برای کارهایی با ابعاد کوچکتر و مصارف کارگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه ها با توجه به جنس نواری که استفاده می کنند به دو دسته اتویی و پی وی سی تقسیم می شوند. نحوه کار این دستگاه ها در ادامه شرح داده می شود.

لبه چسبان پرتابل اتویی

همان طور که گفته شد این دستگاه ها معمولا برای مصارف کارگاهی استفاده می شوند. از نام این دستگاه پیدا است که از نوار های اتویی (پشت چسب دار) جهت لبه چسبانی استفاده می شود. نحوه کار با این دستگاه به این صورت است دستگاه به واسطه سشوار باد گرم، چسب پشت نوار را گرم می کند. برای انجام این کار می توان به صورت دستی عملیات لبه چسبانی را آغاز کرد. پس از اتمام لبه چسبانی می توان به دو صورت دستی سر و ته نوار را قطع کرد؛ سپس به وسیله لیسه های مخصوص اضافات نوار را حذف می کنند. این مدل از دستگاه های لبه چسبان قابل حمل معمولا برای نوار های با ضخامت ۰.۴ میلیمتر استفاده می شود.

دستگاه لبه چسبان پرتابل پی وی سی

در این مدل از از دستگاه های لبه چسبان یک مخزن چسب گرانول وجود دارد. در این مخزن چسب گرم و ذوب شده و سپس هنگام خروج، نوار پی وی سی به چسب آغشته شده و به لبه کار می چسبد. همانند دستگاه لبه چسبان اتویی، سر و ته نوار را می توان به صورت دستی قطع نمود. همچنین اضافات پایین و بالا دستگاه را می توان با اور فرز دستی قطع نمود. این دستگاه جهت کار با نوار های پی وی سی به ضخامت ۱ و ۲ میلی متر مناسب است.

شرایط خرید لبه چسبان پرتابل

دستگاه لبه چسبان پرتابل، جزء آن دسته از محصولاتی است که در مدل های متنوع به بازار عرضه شده و مشتریان بسیاری را به خود جذب کرده است. بسیاری از فروشندگان برای اینکه فشاری در جهت تامین هزینه ای دستگاه به آن ها وارد نشود امکان پرداخت هزینه قسطی را برای آن ها فراهم کرده اند. خرید دستگاه پرتابل به صورت قسطی از مزایا و معایبی برای شما برخوردار است. خرید قسطی به شما این امکان را می دهد که هزینه را طی چند فقره چک پرداخت کرده و طبق این شرایط هزینه آن را از سایر هزینه ها جدا کنید. اما از طرف دیگر در خرید قسطی این محصول، شما مبلغی بیشتر از قیمت اصلی دستگاه پرداخت کرده که ممکن است برای بعضی از افراد سنگین باشد. اما اگر تمایلی به خرید قسطی و باز پرداخت آن در تاریخ های معین ندارید در این صورت خرید نقدی به شما پیشنهاد می شود. در خرید نقدی دیگر نیازی به ضامن و ارائه چک نیست. از طرفی در این روش دیگر مجبور به پرداخت مبلغ بیش از مبلغ تعیین شده نیستید. بنابراین شما می توانید برای خرید این دستگاه از دو راه حضوری و اینترنتی اقدام کنید. توصیه می شود پیش از خرید دستگاه لبه چسبان پرتابل درباره روش های خرید حضوری و اینترنتی اطلاعاتی را درباره آن ها کسب کنید. هچنین شما می توانید با  مراجعه به سایت خوگر پلاس کلیه اطلاعاتی که در مورد خرید این دستگاه نیاز دارید را کسب کنید،سپس اقدام به خرید نمایید. در این مطلب تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا شما را با انواع دستگاه پرتابل و روش های خرید لبه چسبان پرتابل آشنا کنیم. با خواندن این مطلب و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به راحتی این دستگاه را خریداری کنید. اگر لبه چسبان پرتابل انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد