آموزش کار با لبه چسبان

0

آموزش کار با لبه چسبان

به گزارش دکوکده : آموزش کار با لبه چسبان به عنوان یک دستگاه صنعتی و مورد نیاز در تمامی واحد های صنعتی در انواع مختلف تولید شده و در بازار سراسر کشور عرضه شده است. در این مقاله قصد داریم تا نحوه استفاده عمومی از دستگاه لبه چسبان را شرح دهیم. البته برای اینکه بتوانید از دستگاه های لبه چسبان استفاده کنید، نیاز به دریافت کاتالوگ محصول خریداری شده دارید و از آن جا که این محصول در مدل های مختلف تولید و در بازار عرضه شده است، یک مقاله توانایی شرح نحوه استفاده کامل از دستگاه لبه چسبان را ندارد. شما می توانید برای خرید این محصول به صورت اینترنتی اقدام کرده و به مدل های مختلف لبه چسبان چند ایستگاه یا پرتابل دسترسی داشته باشید. خرید اینترنتی می تواند برای کسانی که نیاز به مشاوره رایگان و سپس خرید دارند نیز گزینه ای بسیار مناسب به شمار رود. در ابتدا باید بدانیم که این دستگاه چیست و چه کاربردی دارد؟ در دنیای امروز به دلیل استفاده بسیار زیاد از ورق چوبی MDF شاهد تولید انواع وسایل با استفاده از این متریال هستیم. اما برش این قطعه می تواند سبب آن شود تا لبه های MDF مانند لایه رویی محصول جذابیت، زیبایی و دوام مورد نظر را نداشته باشد و به همین دلیل برای چسباندن نوار PVC از انواع دستگاه لبه چسبان استفاده می کنیم.

انواع لبه چسبان صنعتی و نحوه کار با آن

لبه چسبان های صنعتی در مدل های سه ایستگاه تا نه ایستگاه تولید شده و در بازار عرضه می شوند. این محصولات دارای کیفیت، کارایی و سرعت مطلوبی هستند و برای استفاده از این دستگاه نیاز به یک یا چند اپراتور می باشد. بسته به شرکت تولید کننده باید از روش خاصی برای استفاده از این لبه چسبان استفاده نمود. البته برخی از مدل های این دستگاه صنعتی با فناوری CNC تولید شده اند و از این روی باید اپراتور کار زیادی برای استفاده از این نوع دستگاه لبه چسبان ندارد. در صورتی که می خواهید از لبه چسبان های صنعتی استفاده کنید باید به یاد داشته باشید که سرعت دستگاه بر اساس توانایی اپراتور و سرعت دست وی تنظیم می شود و می توانید از حداکثر سرعت درج شده بر روی محصول استفاده کنید. همچنین لبه چسبان های صنعتی دارای دقت و گاها امکانات اضافه ای هستند که در هنگام خرید باید به این نکته دقت کرده و بر این اساس نسبت به خرید انواع لبه چسبان صنعتی اقدام نمود.

انواع لبه چسبان پرتابل و آموزش کار با لبه چسبان

لبه چسبان های پرتابل نیز امروزه از کارایی و استفاده بسیار زیادی برخوردار می باشند. این دستگاه ها برای استفاده در دست طراحی شده اند و کارایی آن ها بسیار ساده است. بر خلاف سایر دستگاه های صنعتی که از گرما و چسب به صورت همزمان استفاده می کنند، لبه چسبان پرتابل از چسب به تنهایی استفاده کرده و تنها برای شرکت هایی مورد استفاده است که می خواهند از این دستگاه برای استفاده های روزمره و در هنگام نصب کابینت استفاده کنند. به طور کلی می توان گفت که نحوه کار با انواع لبه چسبان پرتابل بسیار ساده است ولی باز هم یک اپراتور نیاز دارد تا بر اساس نوع دستگاه و همچنین کارایی آن نسبت به استفاده از این محصول اقدام نماید. در صورتی که سوالی در زمینه خرید و استفاده از انواع لبه چسبان پرتابل داشته باشید می توانید با کارشناسان فروش در میان بگذارید و سوالات خود را در این زمینه مطرح کنید. به طور کلی می توان گفت که لبه چسبان پرتابل دارای کارایی بسیار زیادی است و نحوه کار با این دستگاه نسبت به سایر محصولات عرضه شده در بازار بسیار ساده تر می باشد.

در صورت نیاز به تعمیرات باید چکار کرد؟

معمولا انواع دستگاه ها با بالاترین کیفیت تولید شده و در بازار عرضه می شوند پس نمی توان نگرانی خاصی در زمینه تعمیرات و نگهداری دستگاه داشت. برخی از نکات فنی لازم به اپراتورها برای استفاده از لبه چسبان توضیح داده می شود یا در کاتالوگ محصول ذکر می شود که بر این اساس می توانند طول عمر دستگاه را افزایش داده و از تعمیرات زود هنگام دستگاه جلوگیری کنند. در غیر این صورت و یا هنگامی که دستگاه به هر دلیلی نیاز به تعمیرات پیدا کرد، بهتر است از تعمیرکار حرفه ای برای تعمیر دستگاه استفاده شود تا دستگاه دچار مشکلی نشده و بتواند به صورت عادی پس از تعمیرات کار کند. بهتر است که از تعمیر کردن دستگاه لبه چسبان، به خصوص محصولات منحنی و CNC توسط افراد بی تجربه جلوگیری شود تا دستگاه بتواند در کوتاه ترین زمان کارایی خود را به دست آورد. البته در برخی از موارد حتی می توان از مشاوره تلفنی با تعمیرکار برای تعمیر دستگاه استفاده نمود.

کلام آخر

لبه چسبان یکی از دستگاه های صنعتی و بسیار مورد استفاده در صنایع چوب و MDF به شمار می رود که در مدل های مختلفی تولید و روانه بازار می شود. در این مقاله یک آشنایی کلی با آموزش استفاده از انواع دستگاه لبه چسبان را گذراندیم و شما می توانید با خرید هر یک از دستگاه های موجود در بازار، کاتالوگ نحوه استفاده از دستگاه و نکات نگه داری را خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید. اگر لبه چسبان انتخاب شما است می توانید به سایت خوگرپلاس مراجعه کنید تا اطلاعات دقیق تری در این خصوص در اختیار شما قرار بگیرد.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد