تابلو مینیاتوری

0

تابلو مینیاتوری

تابلو مینیاتوری یکی از قدیمی ترین تابلوهایی می باشد که از گذشته وجود داشته و به عنوان سبک قدیمی تابلو آن را می شناسند.

تابلو مینیاتوری

مینیاتور در لغت به معنی کوچک تر نشان داده شدن می باشد و تصاویری که در آن وجود دارد هیچ گونه شباهتی به دنیای واقعی ندارد.

قوانین مناظر در تابلو مینیاتوری رعایت نمی شود و از حجم و سایه روشن استفاده نمی کنند. مناظیری که نزدکی هستند در قسمت پایینی تابلو کشیده می شوند و مناظری که دور هستند در قسمت بالای تابلو کشیده می شود، در واقع باید بدانید این ویژگی ها از جمله ویژگی های بارز تابلوهای مینیاتوری به شمار می روند.

شخصی که تابلو مینیاتوری را ترسیم می کند یک هنرمند به تمام معنا می باشد، چرا که او تاکیدی بر پیکره های انسانی ندارد بلکه نگاهی او بسیار عمیق است و می خواهد حالت روحانی و احساسی تصاویر را ترسیم کند.

یکی دیگر از ویژگی های این تابلو این است که از رنگ های زنده و شفاف در آن استفاده می شود، در واقع این رنگ ها تاثیر بسیاری در زیبایی تابلوهای مینیاتوری دارند و شما زمانی که به این تابلوها نگاه کنید از تماشای این رنگ ها بدون شک لذت خواهید برد.

در تصاویری که مینیاتوری هستند لباسی که تن شخصیت ها وجود دارد بسیار فاخر و زیبا می باشد و در اصل هر چیزی در این تصاویر به گونه ای نشان داده می شود که گویا در عالم واقعیت وجود ندارد.

تابلو مینیاتوری و انواع آن :

همانطوری که بیان کردیم و متوجه شدید تابلو مینیاتوری از گذشته وجود داشته است و تصاویری که در این تابلو وجود دارد همگی در دنیای غیر واقعی هستند، در واقع همین ویژگی آن موجب شده است که بسیاری از افراد شیفته این تابلوها شوند.

با گذشت زمان تابلو مینیاتوری به انواع گوناگونی تقسیم شده است و هر یک از آنها ویژگی های خاص و منحصر بفردی دارند، برای اینکه با این تابلوها آشنایی بیشتری داشته باشید رد ادامه برخی از انها را نام می بریم.

  1. تابلو نقاشی :

از قدیمی ترین انواع تابلو مینیاتوری که در گذشته وجود داشته داشته است تابلوهای نقاشی مینیاتوری می باشد.

این نوع از تابلوها بسیار زیبا و خاص هستند و تمامی تصاویری که در این تابلو وجود دارد در عالم واقعیت وجود ندارد.

رنگی که در این تابلو به کار می رود بسیار زیبا و شفاف می باشد و همین رنگ آن موجب شده است که زیبایی این تابلو چندین برابر گردد. استفاده کردن از این تابلوها برای خانه های کلاسیک و مدرن می باشد.

  1. تابلو فرش :

یکی دیگر از انواع تابلو مینیاتوری که امروزه بسیاری از افراد در خانه های کلاسیک خود از آن استفاده می کنند تابلو فرش های مینیاتوری می باشد.

تصاویری که در این تابلو وجود دارد مانند تابلوهای نقاشی غیر واقعی می باشد ولی برای ترسیم این تصاویر در این نوع تابلو از نخ های ابریشم استفاده می کنند.

استفاده کردن از این نخ ها زیبایی تابلو را بسیار بیشتر می کند و چشمان هر بیننده ای را خیره می سازد.

  1. تابلو دست ساز :

از آنجایی که قیمت دو نوع تابلو مینیاتوری که در بالا بیان کردیم بسیار زیاد می باشد و هر فردی شاید قادر به خردی کردن آنها نباشد، برخی از افراد تابلوهای دست ساز مینیاتوری را ترسیم می کنند و قیمت آنها هم نسبت به تابلوهای دیگر بسیار کمتر می باشد.

شما خودتان به راحتی می توانید این تابلوها را برای اتاق خواب، آشپزخانه و یا پذیرایی خود ترسیم کنید. تصاویری که در این نوع نوع از تابلوها وجود دارد واقعی می باشد و باید برای ترسیم آنها از وسایلی مانند گچ و … استفاده کنید.

به عنوان مثال تابلو آویز کلید که در آن وسایلی مانند مبلمان، چراغ و … را به صورت دستی می سازید و آنها را درون تابلو جای می دهید.

و یا تابلوهایی که در آشزخانه نصب می شود دارای وسایلی مانند گونی برنج، ظروف و … می باشد.زیبایی این نوع از تابلو مینیاتوری بسیار زیاد است و به همین دلیل امروزه افراد بسیاری به آن علاقه دارند و از آنها در برخی از نقاط خانه خود استفاده می کنند.

تابلو مینیاتوری در فروشگاه رویا مد :

فروشگاه رویا مد از جمله فروشگاه هایی می باشد که در زمینه فروش تابلوهای بسیاری فعالیت دارد. تابلو مینیاتوری یکی از تابلوهایی می باشد که شما می توایند در این فروشگاه آن را تهیه کنید و در برخی از نقاظ خانه خود استفاده کنید.

از آنجایی که این تابلوها بسیار زیبا هستند تاثیر زیادی در دکوراسیون داخلی شما می گذارند. این نوع تابلوها در انواع طرح ها و رنگ های گوناگونی هستند و هر یک از آنها زیبایی خاصی را در خانه شما ایجاد می کند.

شما برای خرید اینترنتی از این فروشگاه می توایند به سایت فروشگاه مراجعه کنید و تابلوی مورد نظر خود را انتخاب و آن را سفارش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد