تابلو مینیاتوری آشپزخانه

0

تابلو مینیاتوری آشپزخانه

تابلو مینیاتوری آشپزخانه با خط پیچ در پیچ و رنگهای سرد مشخص می شود. این یک سبک طبیعت گرایانه است که به شکل های ایده آل مجسمه های برنز و سنگی معاصر شباهت دارد ، و بیانگر احساس هنر کلاسیک آژانتا است.

یک نمونه عالی از نسخه خطی برگ درخت نخل معمولی بودایی که به سبک پالا نشان داده شده است، در کتابخانه بودلیان ، آکسفورد ، انگلیس وجود دارد.

تابلو مینیاتوری آشپزخانه

  • تابلو مینیاتوری آشپزخانه یکی از بهترین هنرها است که باید از آن تقدیر شود. نخستین نمونه های نقاشی مینیاتور در هندوستان در قالب تصویرسازی به متون مذهبی در مورد بودایسم در زیر نخل های شرقی هند و متون جاین که در قرن های یازدهم تا دوازدهم میلادی در غرب هند اجرا شده اند ، در دوره پالا (۷۵۰ میلادی به سال اواسط قرن دوازدهم) شاهد آخرین مرحله بزرگ بودیسم و ​​هنر بودایی در هند بود.
  • صومعه های بودایی) نالاندا ، آدانتاپوری ، ویکرامسیل و ساماروپا مراکز بزرگی برای یادگیری و هنر بودایی بودند. تعداد زیادی نسخه خطی روی نخل مربوط به مضامین بودایی با تصاویر خدایان بودایی در این مراکز نوشته شده و به تصویر کشیده شده است که همچنین کارگاههایی برای ریخته گری تصاویر برنز داشت. دانش آموزان و زائران از سراسر جنوب شرقی آسیا برای آموزش و آموزش دینی در آنجا جمع شدند.
  • آنها نمونه هایی از هنر بودایی پالا را به شکل برنز و نسخه های خطی که به سبک پالا به نپال ، تبت ، برمه ، سریلانکا و جاوا و غیره کمک کرده اند به کشورهای خود برگردانند. نمونه های باقی مانده از نسخه های دستنویس پالا بیشتر متعلق به مکتب بودایی است.

تابلو مینیاتوری آشپزخانه با خط پیچ در پیچ و رنگهای سرد مشخص می شود. این یک سبک طبیعت گرایانه است که به شکل های ایده آل مجسمه های برنز و سنگی معاصر شباهت دارد ، و بیانگر احساس هنر کلاسیک آژانتا است.

یک نمونه عالی از نسخه خطی برگ درخت نخل معمولی بودایی که به سبک پالا نشان داده شده است، در کتابخانه بودلیان ، آکسفورد ، انگلیس وجود دارد.

این نسخه خطی از آساس هاریسکا پرانج پارامیتا یا کمال حکمت است که در هشت هزار سطر نوشته شده است. در پانزدهمین سال از سلطنت پادشاه پالا ، رامپالا ، در آخرین ربع قرن یازدهم در صومعه نالاندا اجرا شد.

تابلو مینیاتوری آشپزخانه دارای شش تصویر و همچنین در قسمت داخلی هر دو جلد چوبی است. این تابلو مدرن یکی از بهترین هنرهای مدرن به شمار می رود.

تابلو مینیاتوری آشپزخانه پس از تخریب صومعه های بودایی به دست مهاجمان مسلمان در نیمه اول قرن سیزدهم به پایان رسید.

برخی از راهبان و هنرمندان فرار کرده و به نپال گریختند که این امر به تقویت سنت های هنری موجود در آنجا کمک کرد.

  • تابلو مینیاتوری در آموزشگاه هند غربی (قرون ۱۲- ۱۶ میلادی)

سبک نقاشی هند غربی در منطقه حاوی گجرات ، راجستان و مالوا حاکم بود. نیروی انگیزشی برای فعالیت هنری در غرب هند ، جینیسم بود همانطور که در مورد آژانتا و هنرهای پالا بودیسم بود. جینیسم توسط پادشاهان سلسله چالوکیا که از سال ۹۶۱ میلادی تا پایان قرن سیزدهم میلادی بر گجرات و بخش هایی از راجستان و مالوا فرمانروایی می کردند ، حمایت می شد. تعداد زیادی از نسخه های خطی مذهبی جین از قرن دوازدهم تا شانزدهم میلادی توسط شاهزادگان ، وزرای آنها و بازرگانان ثروتمند جاین به خاطر کسب شایستگی مذهبی سفارش داده شدند.

نسخه های بسیاری از این دست نوشته ها در کتابخانه های جاین  موجود است که در بسیاری از مناطق غربی هند یافت می شود. تابلو مینیاتوری آشپزخانه مدرن می تواند در طرح ها و سبک های مختلف وجود داشته باشد.

تصاویر در سبک تابلو مینیاتوری آشپزخانه تحریف شدند. در این سبک فرد اغراق در برخی از خصوصیات جسمی می یابد ، چشم ها ، سینه ها و باسن بزرگ می شوند. ارقام مسطح با زاویه بودن ویژگیها و بیرون زدگی بیشتر چشم به فضا وجود دارد.

این یک هنر با نشاط ابتدایی و پر جنب و جوش است. از حدود ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ سال بعد از میلاد ، از برگ درخت نخل برای نسخه های خطی استفاده می شد و بعدا برای تهیه کاغذ برای این منظور معرفی می شد.  هنر تابلو مینیاتوری آشپزخانه و تابلوهای نقاشی هندی  ، دو متن بسیار محبوب جین بارها و بارها با نقاشی نوشته شده و نشان داده شده بودند.

نمونه های بارز آن ، نسخه های خطی تابلو مینیاتوری آشپزخانه در دواسانو پادو باندر در احمدآباد ، تابلو مینیاتوری آشپزخانه و تابلوهای نقاشی هندی در حدود ۱۴۰۰ بعد از میلاد در موزه شاهزاده ولز است. بمبئی و کالپاسوترا به سال ۱۴۳۹  بعد از میلاد در ماندو اعدام شده ، در حال حاضر در موزه ملی ، دهلی نو و دست خط های هندی و نقاشی شده در ژونپور در ۱۴۶۵ بعد از میلاد وجود دارد.

  • سبک های جداگانه تابلو مینیاتوری آشپزخانه

در قرن پانزدهم میلادی ، نقاشی ایرانی شروع به تأثیرگذاری بر سبک نقاشی هندی غربی کرد ، همانطور که از انواع صورت ایرانی و صحنه های شکار در حاشیه برخی از دست نوشته های مصور کالپاسچر مشهود است.

اعتقاد بر این است که مقدمه استفاده از رنگ اولترا مارین آبی و طلایی در نسخه های هند نیز به دلیل تأثیرگذاری در نقاشی فارسی است.

این نقاشی های فارسی ، که به هندوستان وارد شدند ، در قالب نسخه های خطی مصور بودند. تعدادی از این دست نوشته ها در هند کپی شدند.

برخی از رنگ های به کار رفته در این نوع نسخه ها را می توان در گالری هنر فری ، واشنگتن و یک نسخه خطی مصور از بوستان سادی در موزه ملی ، دهلی نو مشاهده کرد. بوستان برای سلطان نادرشاه خلیجی از مالوا (۱۵۰۰-۱۵۱۰ ه.ق.) توسط یکی از حاجی محمود (نقاش) شاهسووار (کاتب) اعدام شد.

فروشگاه رویا مد از جمله فروشگاه هایی می باشد که در زمینه فروش تابلوهای بسیاری فعالیت دارد. شما برای خرید اینترنتی از این فروشگاه می توایند به سایت فروشگاه مراجعه کنید و تابلوی مورد نظر خود را انتخاب و آن را سفارش دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد