تابلو دیواری توکار

0

تابلو دیواری توکار

تابلو دیواری توکار یکی دیگر از انواع تابلوهاست. این تابلو می تواند جای تاسیسات برقی و تاسیساتی باشد، می تواند برای زیبایی و تزیین کردن فضا باشد. در اینجا ما نکاتی کلی در مورد تابلوها و باید و نبایدهای نصب آنها را برای شما آورده ایم. برای جزئیات بیشتر، با ما همراه باشید.

تابلو دیواری توکار

تابلو دیواری توکار یکی دیگر از انواع تابلوهاست که همانطور که از نامش مشخص است به صورت توکار انجام می شود.

تابلو دیواری توکار شامل تابلوهای برق و تاسیسات و هم شامل تابلوهای تزییناتی می شود. قسمتی از دیوار شما برای تابلو دیواری توکار اختصاص داده می شود.

تابلوهای دیواری را برای تزیین کردن و آراستن دیوارها به کار می برند. در اینجا در مورد قوانین نصب تابلوها برای شما توضیح خواهیم داد.

تابلو دیواری توکار اگر به تابلوی برق و یا تاسیسات تعلق دارد، سعی کنید در جاهایی که نصب می شود، چیزی بر روی آنها نصب کنید، اما این کار شما نباید دسترسی به آن را به هیچ وجه محدود کند.

باید و نبایدهای نصب تابلو دیواری توکار

تابلوهای دیواری اگر برای تزیین و زیباتر کردن فضاهای خانه ی شما هستند، بایدها و نبایدهای خاص خود را دارند، که بهتر است آنها را رعایت کنید.

همه ی این بایدها و نبایدهای تابلو دیواری توکار برای این است که دکوراسیون خانه ی شما زیباتر دیده شود. ارتفاع نصب و قرارگیری تابلوها ۱۴۰ تا ۱۶۰ سانتی متر است.

تابلو دیوار توکار باید بودن ذره ای کج بودن و ناصاف بودن بر روی دیوار قرار گیرد. اگر قرار است بر روی دیوارهای خود چند تابلو نصب کنید، تابلوهای رنگ روشن را در بالاتر و تابلوهای رنگ تیره را در پایین تر قرار دهید.

چنانچه سقف خانه و یا اتاق شما کوتاه است، توصیه می کنیم که تابلو دیواری توکار شما کشیدگی افقی داشته باشد، تا فاصله میان تابلو و سقف این توهم را ایجاد کند که سقف خانه بلند است.

تابلوهای چند تکه نمونه ای بارز و بسیار زیبا هستند که می توانید به زیبایی آنها را در تزیینات داخل خانه ی خود به کار ببرید.

لزومی ندارد حتما از تابلو فرش ها و تابلوهای گران قیمت برای زیباتر کردن خانه ی خود استفاده کنید، گاهی یک تابلوی ساده و لرزان می توان تنوع و تحول کافی را در فضاهای شما ایجاد کند.

یکی از کارهایی که می توانید در خرید تابلو های دیواری انجام دهید، این است که آثار یک هنرمند را بر روی دیوار نصب کنید، در این مورد لازم است در مورد هنرمند اطلاعاتی داشته باشید، بعد در جمع دوستان و مهمانان خود با اشتیاق در مورد آن هنرمند و دیگر آثار او صحبت کنید. این یک فضا و بحث ارزشمند است.

زیاد تابلو نخرید

همیشه سعی کنید، قانون مکث را به یاد داشته باشید، این قانون می گوید، به دیوارها فرصت استراحت دهید.

استفاده و نصب تابلوهای زیاد بر روی دیوار ها این قانون را بهم می زند. شلوغی ایجاد کردن بر روی دیوارها کاری است که باید حتما از آن اجتناب کنید.

این اصلا بدان معنا نیست که باید بر روی یک دیوار، تنها یک تابلو نصب کرد. تابلوهای چند تکه نوعی پرطرفدار از تابلوها هستند که گاهی تعداد تکه ها به بالای ده تا نیز می رسد.

در این مواقع باید فاصله میان تکه ها را رعایت کنید. این تابلوها نباید زیاد به هم نزدیک باشند، نباید زیاد هم دور باشند.

توصیه رویا مد این است که تکه ها را به فاصله ی ۵ سانتی متری از یکدیگر بر روی دیوار نصب کنید. شما میتوانید در خرید تابلو دیواری توکار، تعداد زیادی تابلو برای خود خریداری کنید اما لزومی نیست فورا آن ها را برای نمایش دادن بر روی دیوارها نصب کنید.

حتما نیاز خواهید داشت در مواقعی از سال تابلوهای خود را عوض کنید. مثلا تابلو دیواری چند تکه ایده ی فصل ها را اگر خریداری می کنید، می توانید در هر فصل، تابلوی مربوطه را بر روی دیوار نصب کنید.

رنگ های تابلو دیواری توکار

رنگ تابلو یک مسئله ی بسیار مهم است. باید حتما این رنگ با دیگر وسایل و جزییات داخل خانه هماهنگی داشته باشد.

سعی کنید رنگ تابلو دیواری توکار در یک یا دو رنگ حتما با وسایل خانه اعم از فرش، کاغذ دیواری، مبل و غیره هماهنگی داشته باشد.

در این حالت زیبایی  و متحد بودن دکوراسیون خانه ی شما بیشتر خواهد شد. و مشخص خواهد شد که شما برای تابلو دیواری توکار، حساب همه جا را کرده اید.

تابلوهای دیواری را دست کم نگیرید

اگر احساس می کنید تابلو دیواری توکار تنها برای زیبایی و دکور است باید احساستان را عوض کنید. مزایای تابلوهای دیواری:

  • ایجاد جذابیت بصری از طریق رنگ: تابلوها مانند لکه های رنگی بر روی دیوار هستند. این تنوع رنگی می تواند به ایجاد حس و حال خوب کمک کند.
  • خطای بصری: اگر می خواهید سقف خانه تان بلندتر از حدی که هست به نظر برسد، چند تابلوی عمودی زیر هم نصب کنید، چشم در میان آنها از بالا به پایین حرکت می کند و به اشتباه سقف را بلندتر می پندارد.
  • پوشاندن لکه های دیوار: اگر در جایی از دیوار خوب، لکه یا عارضه ای دارید، می توانید یک تابلوی زیبا بر روی آن بگذارید و با این کار هم لک را بپوشانید هم جذابیت بصری ایجاد کنید.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد