تابلوی دیواری مناسب برای اتاق کودک

0

تابلوی دیواری مناسب برای اتاق کودک

تابلوی دیواری مناسب برای اتاق کودک: روان شناسان معتقدند که رنگ ها تاثیر فوق العاده ایی بر احساسات و حالات روحی و روانی افراد دارند.

برخی از رنگ های خاصیت استرس زدایی و ارامبخش دارند و برخی از رنگ ها نیز منجر به افزایش ضربان قلب و ترشح آدرنالین می شوند و فرد را هیجان زده می کنند.

بسیاری از روان شناسان بر تاثیر رنگها بر روان انسان تاکید داشته و گاهی از آنها برای مقاصد درمانی استفاده ی کنند.

بنابراین توجه به رنگ ها در خانه و یا محل کار  از اهمیت بالای برخوردار است.در صورتی که قصد دارید دکوراسیون منزل خود را تغییر دهید حتما به رنگها وخواص آنها دقت کنید.

یکی از مهمترین بخش های خانه ،اتاق کودک شماست.این اتاق فضایی است که قرار ست کودک دلبند شما در آن غذا بخورد، استراحت کند ، بازی  کند ،یاد بگیرد و رشد کند.

بنابراین برای انتخاب هر یک از وسایل و اجزای اتاق کودک باید دقت بالایی به خرج داد.یک اتاق کودک هر قدر که لوکس و زیبا و شیک طراحی شده باشد اگر از اصول اولیه روانشناسی رنگ ها و قوانین فنگ شویی پیروی نکند میتواند برای سلامتی کودک مضر باشد و بر روح و روان او و اعتماد به نفس وی در آینده تاثیر منفی بگذارد.

پس شما به عنوان والدین کودک موظفید با انتخابهایی صحیح ومناسب آینده کودک خود را تضمین کنید.

تابلوهایی با تم کودکانه

تابلو یکی از بهترین وسایلی است  که می توان با استفاده از آن به اتاق کودک دلبندتان روح ببخشید و آن را شاد و جذاب کنید.

تابلوها از جمله وسائلی هستند که قطعا بر روحیه کودک تاثیر گاشته و می توانند آنها و خوشحال کنند و یا بر عکس باعث افسردگی و با ترس در آنها شوند.

برای اینکه به اتاق کودکتان فضصایی کودکانه ببخشید پیشنهاد می کنیم از چند تابلوی زیبا با تم کودکانه استفاده کنید.

مثلا چند تابلو از کاراکتر های کارتونی شاد و جذاب را انتخاب کنید و آنها را در کنار هم بر روی  دیوار بالای تخت کودکان نصب کنید.

همچنین می توانید این تابلوها را در سرتاسر دیوارهای موجود در اتاق پخش کنید.نوع چیدمان تابلوها بر روی دیورا به ذوق و سلیقه شما بستگی دارد.

اما در انتخاب تابلو ها دقت کنید.هر چه تابلوها شادتر باشند و در آنها از رنگ های شاد و جاب بیشتر استفاده شده باشد ،قطعا کودکی شادتر خواهید داشت.

برای انتخاب تابلوی اتاق کودک به جنسیت کودکتان توجه کنید

تابلوی دیواری مناسب برای اتاق کودک : معمولا هنگام خرید سیسمونی و  لباس ها و اسباب بازی های کودکتان، آنها را بر اساس جنیسیت کودک انتخاب می کنند.

رنگ هایی مثل صورتی روشن مخصوص دختران و رنگ هایی مث آبی روشن مخصوص پسران است.پیشنهاد می کنیم در انتخاب وسایل مربوط به اتاق کودکتان نیز بر همین اساس عمل کنید.

در صورتی که فرزند شما پسر است حتی اگر نوزاد است حتما از تابلوهای دیواری با تم پسرانه استفاده کنید  برای دختران نیز به همین شکل عمل کنید.

نوع وسایل موجود در اتاق کودک و حی رنگ وسایل کودک می تواند بر حس دختر بودن و پسر بودن کودک تاثیر بگذارد و این حس را در وی تقویت کند.

می توانید برای اتاق پسر خود از تابلوهایی با کاراکتر کارتونی پسرانه مثل بن تن و سوپرمن و برای اتاق دختران از تابلوهایی با کاراکترهی کارتونی دخترانه مثل باربی و … استفاده کنید.

مطمئن باشید کودکتان با این تابلوها ارتباط برقرار می کنند و شاید به قدرب به آنها وابسته شوند که دلشان بخواهد تا سن نوجوانی شان آنها را حفظ کنند.

پس کاری نکنید که پسر ۶ساله تان به خاطر اینکه تابلوی باربی در اتاقش دارد از طرف هم سالانش مورد تمسخر قرار گیرد.

این موضوع اگرچه ساده به نظر می رسد اما می تواند تاثیر بسیار زیادی بر میزان اعتماد به نفس فرزند شما بگذارد و آینده وی را از بین ببرد.

پیشنهاد می کنیم به وب سایت رویامد سری بزنید و از میان تنوع بالای تابلوهای کودکانه ،تابلوهای مناسب و البته زیبایی را برای کودکتان انتخاب نمایید.

تابلوهایی با تصویر حیوانات

شاید در فیلم ها دیده باشید که کودکان کوچک چقدر راحت با سگ ها و گربه ها و حتی مارها دوست می شوند و بدون ترس به آنها نزدیک می شوند و یا حتی در آغوش آنها به خواب می روند.

در واقع  کودکان از همان ابتدا با حیوانات ارتباط خوبی برقرار می کنند.این به این دلیل  است که آنها هنوز با ترس آشنا نشده اند .

می توان گفت ترس حسی است که بخشی از آن اکتسابی است.مثلا اگر شما از گربه بترسید احتمال زیاید دارد که این ترس را به کودک خود متقل کنید به طوریکه بعد از مدتی متوجه می شوید که او هم از گربه می ترسد.

به هر حال حیوانات از جمله چیزهایی هستند که کودکان بدانها علاقه نشان داده و نسبت به آنها حس کنجکاوی بالایی دارند.

شاید بخواهید فرزند دلبندتان را از همان ابتدا با حیوانات آشنا کنید.پیشنهاد می کنم از تابلوهایی با طرح حیوانات برای اناق کودکتان استفاده کنید.

بدین تریتب شب ها قبل از خواب می توانید با استفاده از این تابلوها برای کودکتان قصه سرایی کنید و کم کم آو را با حیوانات و اسامی آنها آشنا کنید.

تابلوهایی با طرح حروف الف با

تابلوهایی با طرح حروف الف با می توانند گزینه مناسبی برای تزئین دیوارهای اتاق کودک باشند.چند تابلوی بامزه و جالب با رنگ هایی شاد و خیره کننده می تواند بر روحیه فرزند دلبند شما تاثیر فوق العاده ایی بگذارید.

میتوانید حروف مربط به اسم کودکتان را انتخاب کرده و با چیدن آنها درکنار هم  طرح اسم فرزندتان را بر روی دیوار ایجاد کنید.

این تابلوها اگرچه جنبه تزئینی دارند می توانند به شما در اموزش و رشد فکری کودکتان نیز کمک کنند.به خاطر داشته باشید که کودک چیزهایی را که از همان ابتدا با آنها برخورد دارد تا بزرگسالی  به خاطر می سپارد.

پس در انتخاب تابلوهای اتاق کودکتان دقت کنید.یک تابلوی رنگارنگ و شاد می تواند در ذهن کودکتان خاطره ایی بسازد که بایادآوری آن در سنین بزرگسالی حس شادی و طراوت را با خود به  همراه داشته باشد.

تصور کنید که وقتی کودک بودید یک تابلوی سیاه و سفید با طرحی وهم آلود و یا طرحی از یکی از کاراکترهای کارتونی ترسناک و خشن را  در اتاق خود داشتید که مدام جلوی چشمتان بود.آیا در سن بزرگسالی از به خطار آوردن دوران کودکیتان احساس شادی و نشاط خواهید داشت؟ آیا دلتان برای اتاق بچگی هایتان تنگ خواهد شد؟ قطعا این تصاویر نامناسب می تواند تصویر هر کسی را از دوران کودکیش خراب کند.

پیشنهاد می کنم وب سایت رویامد مراجعه کنید و از تابلوهای دلشنین و زیبای آن دیدن کنید.قطعا در میان تنوع بالای تابلوهای کودکانه می توایند گزینه مناسی با روحیه فرزند دلبندتان را پیدا کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد