طراحی سایت

0

طراحی سایت

طراحی سایت : اگر قصد دارید وب سایت خود را راه‌اندازی کنید، اما نمی‌دانید از کجا باید شروع نمایید، به جای درستی آمده‌اید … اکثر مشتریان انتظار دارند شغل شما را از طریق اینترنت پیدا کنند. برای این که بتوانید محصولات خود را به صورت آنلاین بفروشید یا اطلاعاتی در مورد شغل و اطلاعات تماس خود ارائه دهید، داشتن یک وب‌سایت ضروری است. ایده خوبی است که پیش از ایجاد سایت خود، در مورد آنچه که می‌خواهید از وب‌سایت خود به دست بیاورید، فکر کنید. تحقیق در وب‌سایت‌های رقبای شما می‌تواند به شما در درک آنچه برایتان بهتر است، کمک کند.

طراحی سایت

طراحی سایت و نکات اصلی آن که باید به آن‌ها توجه کنید:

برای ایجاد یک وب‌سایت، باید ۴ مرحله اساسی را دنبال کنید.

۱. نام دامنه خود را ثبت کنید

نام دامنه شما باید محصولات یا خدمات شما را منعکس کند تا مشتریان بتوانند به راحتی کسب‌وکارتان را از طریق موتور جستجو پیدا کنند. مشتریانتان همچنین ممکن است انتظار داشته باشند که نام دامنه شما شبیه به نام تجاری شما باشد.

از نام دامنه شما، همچنین برای آدرس ایمیل خود استفاده خواهد شد. در حالی که می‌توانید از یک آدرس ایمیل رایگان مانند hotmail استفاده کنید، ارسال ایمیل از آدرس کسب‌وکار حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد. برای ثبت نام دامنه خود، باید یک ثبت‌کننده معتبر پیدا کنید و هزینه‌ای را بپردازید.

۲. یک شرکت میزبانی وب پیدا کنید

برای به دست آوردن نام دامنه خود در اینترنت، باید یک شرکت میزبانی وب پیدا کنید. بسیاری از ارائه‌دهندگان اصلی خدمات اینترنتی، خدمات میزبانی وب را ارائه می‌دهند. آن‌ها همچنین می‌توانند چند آدرس ایمیل در اختیار شما قرار دهند.

هزینه ماهانه میزبانی وب بسته به اینکه وب‌سایت شما چقدر بزرگ است و تعداد بازدید شما چقدر می‌باشد، متفاوت خواهد بود.

۳. مطالب خود را آماده کنید

در مورد آنچه می‌خواهید مشتریان از طریق وب‌سایت شما انجام دهند، فکر کنید. این امر به شما کمک می‌کند قسمت‌ها یا صفحاتی را که می‌خواهید در سایت خود قرار دهید. در نظر داشته باشید که مشتریان شما چه اطلاعات یا معامله‌ای را می‌خواهند و مطمئن شوید که سایت ساختار یافته است تا به مشتریان کمک کند هر چیزی را که می‌خواهند، پیدا کنند.

دقیقاً همانطور که ممکن است یک حرفه‌ای را برای طراحی سایت خود استخدام کنید، همچنین ممکن است بخواهید یک فرد حرفه‌ای را برای نوشتن و ایجاد مطالب خود استخدام کنید.

وب‌سایتی که به خوبی طراحی شده است و استفاده از آن آسان می‌باشد، به شما در برجسته کردن کسب‌ و کار خود کمک می‌کند. داشتن مطالب و تصاویر مناسب و مرتبط، به مشتریان در درک محصولات و خدمات شما کمک می‌کند و باعث می‌شود در خرید از کسب‌ و کار شما، احساس راحتی کنند.

۴- وب‌سایت خود را ایجاد کنید

می‌توانید وب‌سایت خود را خودتان بسازید یا از یک توسعه‌دهنده وب حرفه‌ای کمک بگیرید تا آن را به بهترین شکل ممکن برای شما ایجاد کند. وب‌سایت‌ها باید به روز باشند، بنابراین حتماً برای به روز رسانی مداوم، برنامه‌ریزی داشته باشید.

در صورت تازه کار بودن در تجارت آنلاین، کمک گرفتن از شخص دیگری برای ایجاد یک وب‌سایت، ایده خوبی است. یک توسعه‌دهنده وب حرفه‌ای می‌تواند سایت شما را به سرعت راه‌اندازی کند و راهنمایی‌هایی را در زمینه طراحی وب موفق ارائه دهد. اگر به دنبال داشتن یک فروشگاه اینترنتی یا ارائه خدمات دیگری از طریق وب‌سایت خود هستید، استخدام یک متخصص حرفه‌ای می‌تواند بسیار مفید باشد.

حواستان باشد که وب‌سایت شما باید طوری طراحی شود که نه تنها روی دسکتاپ قابل اجرا باشد، بلکه روی تلفن‌های همراه و تبلت‌ها نیز به راحتی اجرا شود. در واقع، بهتر است بگوییم که سایت شما باید ریسپانسیو باشد. بهینه‌سازی وب‌سایت خود، به منظور ریسپانسیو بودن آن، به این معنی است که تعداد فزاینده افرادی که از تلفن همراه و تبلت برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند، می‌توانند از سایت شما در هر صفحه نمایشی استفاده نمایند.

طراحی و نکات اصلی که باید در این رابطه بدانید

۱. در مورد آنچه مشتریان شما می‌خواهند بدانند، فکر کنید، نه فقط آنچه شما  می‌خواهید به آن‌ها بگویید!

۲. از متخصصان طراحی سایت کمک بگیرید. یک وب‌سایت غیرحرفه‌ای، به طور بالقوه می‌تواند مشتریان را دور کند.

۳. به طور مرتب وب‌سایت خود را به روز کنید، به خصوص اگر اطلاعاتی در مورد قیمت‌های محصولات و خدمات خود روی سایتتان قرار داده‌اید.

۴. اطمینان حاصل کنید که جزئیات تماس شما برای مشتریان، مناسب صحیح و آسان است.

۵. وب‌سایت خود را در مطالب بازاریابی خود تبلیغ کنید و آدرس آن را در کارت‌های ویزیت خود قرار دهید.

۶. دریابید که چگونه می‌توانید وب‌سایت خود را برای موتورهای جستجو مانند Google بهینه‌سازی کنید. به این کار، بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو (SEO) گفته می‌شود. یک توسعه‌دهنده وب می‌تواند در سئوی وب‌سایت به شما کمک کند.

۷. وب‌سایت شما باید کاربرپسند باشد.

۸. سایت شما باید ریسپانسیو باشد. بدین معنی که وب‌سایت شما را بتوان روی هر صفحه نمایشی از جمله تبلت، لپ تاپ و تلفن‌های همراه اجرا کرد. اگر سایت شما طوری باشد که تنها روی لپ تاپ اجرا شود، ممکن است بازدیدکنندگان زیادی را از دست بدهید!

سخن پایانی

اگر می‌خواهید سایت خودتان را طراحی کنید، نکاتی وجود دارد که باید ابتدا به آن‌ها توجه کنید. ما در این مطلب در مورد طراحی سایت و نکات اصلی آن صحبت کردیم و سعی داشتیم تا به شما بگوییم که چطور می‌توانید سایت خود را با کمترین هزینه و در سریع‌ترین زمان ممکن طراحی کنید. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد