نحوه طراحی سایت چقدر طول می کشد؟

0

نحوه طراحی سایت چقدر طول می کشد؟

نحوه طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ افراد زمانی که قصد راه اندازی و طراحی وب سایتی برای کسب و کار خود دارند معمولاً به دنبال پاسخ سؤالاتی همچون web design چیست؟ هزینه web design چقدر می شود؟ طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ و… هستند. در واقع افراد با دانستن پاسخ این سؤالات بهتر می توانند برای وقت خود برنامه ریزی داشته باشند و موفق تر عمل کنند.

طراحی سایت چیست؟

Web design یا طراحی سایت به طراحی و ایجاد یک سایت جدید و یا به روز رسانی و ایجاد تغییراتی در سایت از قبل طراحی شده گفته می شود. به عبارتی دیگر web design شامل چندین مرحله طراحی صفحات وب، طراحی گرافیکی با توجه به اصول سئو، تولید محتوا می باشد. گفتنی است که انجام تمام این مراحل با هدف فروش محصولات یا ارائه خدمات صورت می گیرد.

آیا طراحی سایت برای کسب و کارها اهمیت دارد؟

طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ : صاحبان کسب و کار ها هریک با داشتن دلایلی برای خود به دنبال طراحی یک سایت شخصی هستند، گفتنی است که باید این افراد باید بدانند علاوه بر زمان انجام پروژه سایت و هزینه های مربوط به آن به عوامل دیگری همچون سئو و بهینه سازی آن نیز توجه داشته باشند.

هدف شما از طراحی وب سایت چه معرفی کالا یا خدمات یا فروش محصولات باشد نیاز است که سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه سازی کنید تا افراد بتوانند به راحتی به سایت  شما دسترسی داشته باشند

نحوه طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ امروزه مشاهده می کنید سایت هایی مانند دیجی کالا، آپارات و… توانسته اند در فضای اینترنت کسب و کار موفقی داشته باشند. عاملی که باعث موفقیت این وب سایت ها گردیده است توجه و رعایت تمام اصول پیاده سازی و سئو، برنامه ریزی های درست و دقیق، توسعه آن می باشد.

مدت زمان لازم برای طراحی  وب سایت چقدر است؟

طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ : مدت زمان لازم برای طراحی وب  سایت به نوع سایت و کیفیت آن بستگی دارد. در واقع با توجه به کیفیت کاری که شما از طراح سایت انتظار دارد و هم چنین نوع کاربردی که سایت شما دارد زمان راه اندازی و طراحی سایت می تواند متغیر باشد.

به عبارتی دیگر نوع کد نویسی، تهیه انواع محتوای متنی و تصویری و هم چنین طراحی های مربوط به گرافیک سایت و ایجاد رابط کاربری که حتماً کاربرپسندانه باشد، همه و همه در زمان تحویل سایت می توانند مؤثر باشند. هم چنین با توجه به این که می توان سایت را به دو روش داینامیک و استاتیک طراحی کرد بنابراین به انتخاب نوع طراحی نیز بستگی دارد و زمان طراحی سایت ممکن است چند روز یا حتی چند سال طول بکشد.

فرایند web design را می توان به فرایند بازی شطرنج مقایسه کرد، همان گونه که در بازی شطرنج هر دو بازیکن زمانی را برای رسیدن به نتیجه صرف می کنند در web design نیز این گونه است زیرا نیاز است هم شما و هم تیم web design زمانی را به این اختصاص دهید تا به نتیجه ی مطلوبی دست یابید. بنابراین مجموع عملکرد شما و تیم طراحی  وب سایت نیاز به زمان دارد و مجموع این زمان ها زمان کل فرایند طراحی سایت شما را تعیین می کند.

گفتنی است که اگر تیم طراحی  وب سایت توانایی داشته باشد درکمترین زمان ممکن و با رعایت تمام اصول پیاده سازی سایتی را آماده کند می توان این عمل را به عنوان  عملکردی مثبت قلمداد کرد.

بنابراین می توان گفت عوامل مختلفی بر زمان طراحی وب سایت نقش دارند. در ادامه مطلب به معرفی مهم ترین عوامل می پردازیم ولی به خاطر داشته باشید هیچ معیاری برای سنجش میزان زمان طراحی سایت وجود ندارد.

عوامل زمان طراحی سایت

  1. نوع طراحی وب سایت

نوع و موضوع سایت یکی از مهم ترین عوامل مؤثر بر زمان web design است. به عنوان مثال، شما می توانید یک وبلاگ شخصی و ساده را در بازه زمانی کمتر از یک هفته تحویل بدهید در صورتی که طراحی یک سایت از نوع فروشگاهی ممکن است چند ماه طول بکشد یا طراحی یک پرتال سازمانی ممکن است یک سال هم طول بکشد.

  1. کیفیت طراحی سایت

کیفیت web design دومین عامل تاثیر گذار بر زمان طراحی وب سایت می باشد. کیفیت سایت به عوامل مختلفی مانند رعایت اصول سئو در هنگام کد نویسی، رعایت کد نویسی معتبر و استاندارد، رعایت روانشناسی رنگ ها، رعایت نکات امنیتی و … بستگی دارد.

  1. شرکت طراحی وب سایت

شرکتی که web design شما را انجام می دهد ممکن است وقت آزاد نداشته باشد و کار شما چندین ماه در صف بماند و زمان طراحی سایت شما به شش ماه یا حتی بیشتر به طول بینجامد.

  1. کارفرما یا صاحب سایت

کار فرما نیز به عنوان فاکتور دیگری بر زمان انجام پروژه web design نقش دارد. کارفرما می تواند با پیگیری های خود و پرداخت به موقع هزینه ها بر انجام زود هنگام سایت کمک کند. معمولاً کارفرماها توجه خیلی دقیقی به گرافیک سایت دارند که این وسواس های زیاد باعث می شود زمان طراحی سایت به طول بینجامد.

  1. تعهد پیمانکار

طراحی سایت چقدر طول می کشد؟ : شرکت ها و طراحان سایت بدقول نیز هستند که باید مراقب بود تا با چنین شرکت هایی شروع به کار نکنید. متأسفانه در بین کسب و کار های شرکت های طراحی وب سایت مشاهده شده است که مشتریان با بدقولی ها و تاخیر هایی روبه رو هستند. پس نیاز است با کسب اطلاعات در مورد شرکت ها با دردسر نیفتید. یکی از راه های شناخت شرکت ها توجه به نمونه کار ها و بررسی آن هاست.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک زمان طراحی سایت مراجعه کرده و یا با شماره تماس های ۰۲۱۲۳۰۷۸ تماس حاصل فرمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد