قیمت طراحی سایت فروشگاهی

0

قیمت طراحی سایت فروشگاهی

قیمت طراحی سایت فروشگاهی : قیمت گذاری فرایند طراحی سایت فروشگاهی، مبحثی مهم برای کارفرمایان می باشد و برای آن چند توصیه وجود دارد که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

قیمت را تنها زمانی دریافت کنید که درخواست خود را به طور کامل معرفی کرده‌اید

شاید در مراحل اولیه، وقتی اطلاع چندانی از ویژگی‌های یک سایت فروشگاهی ندارید، بیان اینکه یک سایت می‌خواهم شبیه به این سایت، کار نسبتا راحتی به نظر برسد .
اما این موضوع ریسک بزرگی است. شما در این‌جا، تنها ظاهر سایت را قضاوت می‌کنید و امکانات پشتی، عملکردی و فرآیندی آن را در نظر نمی‌گیرید.

همچنین از این موضوع اطلاعی ندارید که آیا شرکت یا شخصی که برای انجام پروژه، به شما پیشنهاد داده است، می تواند چنین امکانات فرآیندی را برای شما ارائه کند یا نه؟

خود امکانات فرآیندی از چشم شما پنهان است، بدان معنا که شما به پنل مدیریتی آن سایت، به عنوان مثال فروشگاه دیجی کالا، مدیسه و یا هر سایت دیگر، دسترسی ندارید و تنها از روی ظاهر آن را قضاوت می‌کنید.

طراحی قالب سایت فروشگاهی

کپی کردن قالب سایت از قبل طراحی شده، کار دشواری نیست. در نتیجه ممکن است شما ه راحتی به دام افرادی بیفتید که ظاهر و قالب سایت دیگری را به شما می فروشند.

اما نکته مهمی که در این‌جا مطرح هست این موضوع می باشد که هر سایتی امکانات خاص خودش را دارد. همچنین ممکن است امکانات آن سایت، با امکاناتی که شما مد نظر دارید متفاوت باشد یا این‌که به خیلی از آن امکانات نیازی نداشته باشید

پس در صورتی که شما درخواست‌ها و جزئیات مد نظر خود را یادداشت کنید، هم به خوبی از نیازهای خود مطلع می‌شوید و هم در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

بنابراین به شما توصیه می کنیم که بعد از آگاهی از نیازهای خود، به شرکت طراحی سایت فروشگاهی مراجعه کنید.

همچنین به این نکته توجه کنید که نیازهای شما چه چیزهایی هستند، چه ویژگی‌هایی دارند و چه کارهایی باید انجام دهید، که این امر خود نیازمند مشاوره می‌باشد.

اهمیت تهیه پروپوزال (RFP) در سفارش طراحی سایت فروشگاهی

ما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر در شرکت خود بخشی دارید که می تواند پروپوزال یا به اصطلاح Request for proposal یا RFP تهیه کند، تهیه لیست درخواست‌ها را به آن‌ها بسپارید. این بخش در امر تهیه پروپوزال، باید ویژگی‌ها، امکانات و استانداردهای سایت فروشگاهی مطلوب شما را مورد نظر قرار دهد.

در صورتی که این واحد را در سازمان خود ندارید، حتما از یک مشاور متخصص در این حوزه راهنمایی بگیرید. در جلسه مشاوره در رابطه با اینکه کسب و کار شما چه تغییری قرار است ایجاد کند، خلاصه طرح کسب و کار چیست و قرار است به چه هدفی برسد، با مشاور خود صحبت کنید.

مشاور باید متناسب با فضا و استانداردهای طراحی سایت، لیست امکاناتی که شرکت طراحی سایت، باید به شما ارائه دهد را آماده نماید. در این صورت است که برای شما تضمین می‌کند که شرکت طراحی سایت چه خدماتی را باید ارائه دهد تا متناسب با درخواست شما باشد.

بنابراین ارائه پروپوزال و جزئیات درخواست‌ها موجب می‌شود که شرکت‌ طراحی سایت عملکرد خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کند.

مزایای ارائه پروپوزال (RFP) در تعیین قیمت طراحی سایت فروشگاهی

بنابراین شرکت‌ طراحی سایتی که برای هماهنگی با این سیستم کاری توانایی لازم را ندارد، برای همکاری با شما گزینه‌ی مناسب نیست. آن‌‌ها تنها می‌خواهند یک طرح کلی و مشابه فروشگاه را به شما ارائه دهند. که عدم ارائه اصولی فرایند طراحی سایت برای شما مشکلاتی را به وجود خواهد آورد.

در مقابل شرکتی توانایی انجام دادن این فرایند به صورت اصولی و دقیق را دارد، در صورت ارائه پروپوزال به آن‌ها، درخواست شما را به بهترین شکل ممکن انجام خواهند داد.

از طرف دیگر این کار، هزینه‌های شما را به مراتب کم‌تر می‌کند. زیرا در صورت عدم ارائه‌ی دقیق درخواست‌، برخی طراحان با فرض این‌که ممکن است کارفرما در آینده امکانات دیگری که به آن‌ها اشراف ندارد برای سایت خود بخواهد، سعی می‌کنند over design کنند، که این امر بیش‌تر از آن چیزی که متداول است، هزینه‌های اضافی برای کارفرما ایجاد می‌کند.

به عنوان مثال، ممکن است امکاناتی برای شما طراحی کنند که به آن‌ها نیازی ندارید و هزینه آن‌ها را با شما حساب کنند. که این امر تنها به این دلیل که شما جزئیات و نیازهای خود را مشخص نکرده‌اید، رخ داده است.

به عنوان مثال از حدود ۴۰۰ـ۵۰۰ تومان الی ۲ـ۳ میلیون تومان می توان برای قیمت طراحی سایت فروشگاهی تعیین کرد. این امر به به امکانات و عملکردی که شما می‌خواهید و این‌که هر کدام از این امکانات چقدر هزینه ایجاد می‌کنند، بستگی دارد.

پس برای گرفتن قیمت طراحی سایت فروشگاهی، تهیه لیست جزئیات درخواست‌ها یا پروپوزال توصیه می‌شود. البته این موضوع تنها محدود به سفارش سایت‌های فروشگاهی نیست بلکه در مورد انواع سفارش طراحی سایت صدق می کند.

محتوا، گرافیک، رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) در قیمت طراحی سایت فروشگاهی

زمانی که شما درخواست‌ها و میزان امکانات را مشخص کردید، قیمت‌ طراحی سایت فروشگاهی تعیین انجام می‌شود. نکته مهمی که در این‌جا باید به آن توجه کنید این است که از شرکت طراحی سایت بخواهید تا در بحث محتوا، گرافیک، UI و UX و فرآیندها، قیمت هر کدام از امکانات را تا جایی که امکان‌پدیر است با جزئیات به شما ارائه دهد.

به یاد داشته باشید که بعضی از این امکانات در پکیج‌هایی همراه با هم و تقریبا با هزینه صفر به شما ارائه می‌شود.

در این صورت یه راحتی می توانید قیمت بخش‌های مختلف را بررسی کرده و آن‌ها را با قیمت دیگر شرکت‌های طراحی سایت مقایسه کنید.

توصیه بعدی ما این است که حتماً بر موضوع گارانتی تاکید کنید. از شرکت گارانتی سطح عملکرد بخواهید. آن‌ها هیچ گونه نگرانی در مورد پشتیبانی با گارانتی ندارند. اما زمانی که می‌بینند شما به طور جدی گارانتی را از آن‌ها مطالبه می‌کنید، رفتار و واکنش آن‌ها برای پاسخ  به شما تغییر خواهد کرد. زیرا در می‌یابند که اگر پروژه‌ی انجام شده توسط آن‌ها دچار نقصان در عملکرد باشد مشتری حتما این موضوع را از آن‌ها مطالبه خواهد کرد.

در نتیجه درخواست گارانتی، بسیاری از طراحان سایت، به خصوص فریلنسرها و کسانی که که به طور موردی در این حوزه در حال کار هستند، حذف خواهند شد .زیرا هدف آن‌ها تنها فروش قالب یا ظاهر به شما، با این فرضیه است که شما پروژه را اجرا نمی کنید یا قرار نیست از آن استفاده‌ کنید.

پشتیبانی طراحی سایت فروشگاهی

مهم‌ترین نکته این است که حتماً از شرکت طراحی پشتیبانی بخواهید! زیرا ممکن است شما در آینده قصد افزایش امکانات یا ایجاد تغییرات را در سایت داشته باشید. پس باید زیرساخت برای پشتیبانی وجود داشته باشد. در نتیجه کسی که شرکت ندارد و یا سابقه طولانی در این حوزه ندارد، نمی‌تواند چیزی را برای شما تضمین کند . زیرا او از آینده عملکردی هیچ آگاهی ندارد.

موارد زیادی گزارش شده که بسیاری از  فریلنسرها  که سال‌ها مشغول به کار بوده‌اند، سه ماه بعد از تحویل پروژه، مشتری از او درخواست جدیدی داشته و پاسخ آن‌ها به مشتری این بوده است که من به استخدام شرکت فلان در آمده‌ام  یا در حال مهاجرت از ایران هستم یا غیره، و نمی‌توانم برای شما کاری انجام دهم.

پس برای پروژه‌های جدی و به خصوص فروشگاه‌های اینترنتی که قرار است مبنای کسب و کار شما باشد، ترجیحاً چنین ریسکی نکنید. که وقتی برای قسمت‌های بعدی پروژه از طراح خود خدمات می‌خواهید با پاسخ منفی وی به دلایل مختلف رو به رو شوید. زیرا چنین افرادی چندان به خدمات پس از فروش پایبند نیستند.

در مقابل شرکت‌ها به شدت به سابقه، برند، اسم و آبروی خود پایبند هستند. اگر قولی به شما دادند، برای حفظ ارزش نام تجاری خود تمام تلاش خود را خواهند داشت تا به ضمانتی که به مشتریان خود می‌دهند، پایبند باشند.

شما عزیزان می توانید جهت آگاهی از تعرفه طراحی سایت فروشگاهی بر روی لینک کلیک نمایید، و برای دریافت خدمات مشاوره با شماره ۲۳۰۸۷ ۲۱ (۹۸+) تماس حاصل فرمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد