فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

0

فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی : ماشین آلات راه سازی دارای انواع بسیار متنفاوتی هستند که هر کدام کار به خصوصی را در راه سازی و عمران انجام می دهند. سوخت اکثر ماسین آلات راه سازی گازوییل است و دارای بخش های مشترکی نیز می باشند.

قلب همه ی ماشین های صنعتی و ماشین آلات راه سازی موتور می باشد. اجزای موتور در کنار هم قرار دارند و هر کدام وظیفه معینی را انجام می دهند. انواع خودرو و ماشین آلات راه سازی در هنگام کار گرمای زیادی تولید می کنند.

فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

وجود سیالی به نام روغن موتور که در بین اجزای مختلف موتور در حال حرکت است قسمتی از این حرارت را به خود جذب می کند. در نتیجه احتمال رسیدن صدمه ناشی از حرارت زیاد به اجزای موتور کاهش می یابد.همچنین روغن موتور از سایش قطعات موتور روی یکدیگر و از بین رفتن آن ها نیز جلوگیری می کند.

یکی از بخش های مشترک در میان ماشین های راه سازی فیلتر روغن است. این بخش یکی دیگر از انواع فیلتر ماشین های راه سازی است که عملیات فیلتراسیون را انجام می دهد.

فیلتر روغن چیست؟

پمپ هایی که درون موتور ماشین آلات راه سازی قرار دارند روغن را به درون مخزنی در موتور هدایت می کند. بخشی به نام “فیلتر روغن” نیز درون این مخزن تعبیه شده است که روغن موتور را تصفیه کرده و نا خالصی ها را جدا می کند.

حفره هایی که در قسمت بالایی فیلتر قرار دارند ورود روغن را به درون فیلتر روغن ممکن می سازند. در این صورت روغن وارد فیلتر شده و عملیات پاک سازی آغاز می گردد. دریچه ای که حفره های بالایی فیلتر را حمایت می کند ماتع ورود ذرات خارجی و ناخالص می شوند. مکانیسم کار این دریچه ها به شرح زیر است:

فشار حاصل از جریان روغن موتور این دریچه ها را باز می کندو به روغن اجازه ورود می دهد.لیکن ذرات خارجی نمی توانند از این فیلتر رد شوند. قسمت درونی فیلتر روغن از بخشی الیافی تشکیل شده است. ساختار بخش درونی فیلتر باعث تصفیه بیشتر روغن موتور می شود. روغن موتور ممکن است دارای ذرات ناخالص بسیار ریزی که از دست مرحله اول تصفیه قسر در رفته باشند، باشد.این ذرات می توانند شامل غبار، رطوبت و ذرات ریز دیگری باشند. در قسمت درونی فیلتر روغن این ذرات ریز نیز جذب بافت الیافی فیلتر می شوند. روغن خالص و عاری از هر گونه مواد خارجی از قسمت میانی فیلتر روغن به سمت بخش خروجی هدایت می شود. بخش خروجی روغن تصفیه شده را به سمت موتور هدایت می کند .

تعویض فیلتر روغن در ماشین آلات راه سازی

فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی نیز همانند سایر فیلتر های روغن ذرات ناخالص و خارجی را به بافت خود جذب می کند.این بدان معناست که بعد از مدتی این فیلتر بسیاری از ذرات ناخالص را در خود نگه داشته و ممکن است کارایی قبلا را نداشته باشد.
در این صورت فیلتر روغن نیاز به تعویض دارد. تعویض فیلتر روغن در ماشین آلات به مواردی نظیر: وزن ماشین، دمای محیط، شرایط آب و هوایی بستگی دارد. گاه در هنگام تعویض روغن ماشین، ممکن است با روغن سیاه رنگی در موتور مواجه شویم. این مورد می توانند یکی از علایم رسیدن زمان تعویض فیلتر روغن باشد.

خرید فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی

فیلتر روغن ماشین آلات راه سازی یکی از بخش هایی است که نیاز به تعویض دارد. لذا در هنگام خرید فیلتر روغن رعایت اصول زیر الزامی است.

اصلی ترین مورد در خرید یک فیلتر روغن، کیفیت است. یک فیلتر روغن با کیفیت باید به خوبی کار فیلتراسیون را انجام دهد. بعضی از نمونه های بی کیفیت موجود در بازار به خوبی ذرات خارجی را از روغن موتور جدا نمی کنند. استفاده از این فیلتر های بی کیفیت کارایی موتور را کم کرده و در نهایت موجب سوختن موتور می شوند.

با مراجعه به انواع سایت اینترنتی عرضه کننده فیلتر ماشین آلات راه سازی می توانید با دقت به بررسی تمام مشخصات محصولات بپردازید. یکی از مزایای خرید کردن به روش اینترنتی داشتن فرصت جهت مطالعه دقیق ویژگی ها و کارایی محصول و مقایسه آن با موارد مشابه می باشد.

از آنجایی که فیلتر روغن فقط تا مدت محدودی قابل استفاده است و سپس نیاز به تعویض دارد، توجه به قیمت فیلتر نیز بسیار حایز اهمیت است. فیلتر هایی که دارای کیفیت مطلوب و قیمتی نسبتا معقول هستند بیشتر پیشنهاد می شوند. برای خرید فیلتر روغنی مقرون به صرفه و همچنین جهت حمایت از کالای داخلی، از فیلتر های روغن تولید داخل کشور بهره بگیرید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد