آموزش طراحی سایت فروشگاهی

0

آموزش طراحی سایت فروشگاهی

آموزش طراحی سایت فروشگاهی : یکی از نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی، که اهمیت ویژه‌ای دارد، مقوله آموزش است. البته نه در رابطه با چگونگی طراحی سایت فروشگاهی، بلکه به عنوان یک شرکت سفارش دهنده وب سایت فروشگاهی، چگونه از سایت خود استفاده بهینه داشته باشیم.

فرآیند آموزش نگهداری از سایت فروشگاهی

ممکن است در ابتدا چندان به فرایند آموزش توجه نشود، اما آن‌چه در ادامه و پس از تحویل سایت، به شدت حائز اهمیت می‌باشد این است: آیا شما می توانید از سایت خود به درستی استفاده کنید؟

پس تاکید بر این موضوع که شرکت ارائه دهنده‌ی خدمات طراحی وب سایت فروشگاهی، توانایی دادن آموزش حضوری یا ارائه فیلم‌های آموزشی را دارد، برای شما بسیار ضروری می باشد.

در این رابطه،ارائه فیلم های آموزشی بیش‌تر پیشنهاد می گردد، زیرا به شما این امکان را می‌دهد که اگر نحوه کار با بخش خاصی را فراموش کردید، با رجوع به آرشیو خود آموزش لازم را ببینید. همچنین در صورتی که با نحوه کار با سایر بخش‌های سایت دچار اشکال شدید، نگرانی از بابت چگونگی برطرف کردن این مشکل نخواهید داشت.

نکته مهم،تقسیم بندی مباحث آموزشی به چند بخش می باشد، مانند:

  • چگونه در آینده گرافیک سایت خود را آپدیت کرده، رابط کاربری آن را تغییر دهیم و تا حد نیاز آن را اصلاح کنیم؟
  • چگونه اطلاعات لازم در رابطه با محصولات را درون سایت درج کنیم؟
  • در رابطه با عملکرد سایت و فرآیندهای آموزشی، چگونه خدمات، محصولات و یا هر ویژگی دیگری را که می‌خواهیم درون سایت خود به فروش برسانیم را در دسته های مربوطه اضافه کنیم؟

فارغ از تعداد محصولات و خدمات،چه یک وب سایت فروشگاهی کوچک یا خیلی بزرگ داشته باشید، بخش فرآیند فروش، تحویل و به روز آوری اطلاعات بخشی است که باید حتماً از سوی سیستم شما انجام شود.

پس تمام تاکید خود را بر روی کنترل فرآیند فروش، صدور فاکتور و… محصولات داشته باشید و به مقدار لازم آموزش ببینید.

آموزش درج اطلاعات در سایت فروشگاهی

درج اطلاعات محصولات، به این موضع بستگی دارد که شما با چه تعداد محصول و چه حجمی روبرو هستید. اگر تعداد محصولات شما بسیار زیاد است و قیمت و امکانات این محصولات دائما در حال تغییر و روز آوری قیمت و امکانات می باشد، توصیه می شود از مشاورین و نیروی فیکس و تمام وقت در داخل مجموعه بهره ببرید.

اگر محصولات شما تعداد مشخصی دارد و میزان تغییرات آن در طول گذر زمان کمتر است، توصیه اکید این است که به جای صرف هزینه و زمان برای آموزش نیروی کار، مدیریت اطلاعات مرتبط با سایت را به شرکت طراحی سایت بسپارید. زیرا ارزش ندارد که شما برای فروشگاهی که به عنوان مثال تنها ۱۰۰ محصول دارد و تغییر چندانی در آن‌ها صورت نمی گیرد، خود را درگیر فرایند آموزش کرده و یک نیرو را به طور تمام وقت یا پاره وقت به آن تخصیص دهید. در ضمن این را همیشه به یاد داشته باشید که کیفیت اطلاعات درج شده درون فروشگاه توسط یک طراح سایت بسیار بهتر و جذاب تر می‌باشد.

بنابراین زمانی که ما قصد ثبت اطلاعات محصولات درون سایت داریم، باید به این موضوع فکر کنیم که اگر تعداد محصولات ما کمتر از ۱۰۰ یا ۲۰۰ است، آن را به شرکت طراحی سایت برون سپاری کنیم. اما اگر تعداد محصولات ما زیاد است، یا بالعکس، تعداد محصولات ما کم هست اما تغییرات زیادی دارد، از نیروهای خود استفاده کنیم و به طور جدی به آن‌ها آموزش دهیم.

آموزش تغییرات رابط کاربری (UI) در سایت فروشگاهی

سومین نکته در آموزش این است که زمانی که ما می‌خواهیم رابط کاربری سایت را تغییر دهیم، یا قصد اصلاح گرافیک، یا تغییر بنر را داریم ، به طور عملی به بحث طراحی سایت نزدیک می‌شویم، که در این مورد توصیه می شود خود را درگیر این مقوله نکنیم. اما اگر لازم است که به لحاظ بازاریابی، تغییرات جدی و دائمی درون رابط کاربری می‌دهید، لازم است به این نکته که میزان این تغییرات چقدر است، توجه کنید.زیرا برای اعمال تغییرات در سطح بالا، نیاز به دانستن زبان برنامه نویسی می باشد و در شرایط فعلی تکنولوژی، آموزش ابن مباحث به فردی که طراح سایت نیست، مقدور نخواهد بود.

با این وجود، اگر در نهایت انجام این کار لازم شد، بهتر است که یک کارشناس طراحی سایت را به طور پاره وقت در کنار خود داشته باشیم و یا با بستن یک قرارداد مناسب در مورد پشتیبانی با شرکت طراحی سایت این موضوع را برون سپاری کنیم. اما اگر بحث در مورد تغییر بنر و اسلایدر و نمونه پوستر‌‌ها‌یی است که می‌خواهیم بر روی صفحات مختلف سایت خود داشته باشیم، این موضوع قابل آموزش است.

اهمیت فرآیند آموزشی

مقوله آموزش به شدت حائز اهمیت است. زیرا در سایت‌های فروشگاهی وب سایت‌ها فرآیند محور و عملکرد محور هستند و شما باید بر جزئیات سایت خود از زمانی که مخاطب وارد این سایت‌ها می‌شود، تا زمانی که انتخاب خود را انجام داده، موجودی کالا را چک کرده، سپس خرید می‌کند و شما برای آن‌ها فاکتور صادر می‌کنید و کالا آماده و برای آن ارسال شود، تسلط کامل داشته باشید. زیرا این موضوع جز اصول کسب و کار شما هست، پس این مسئله را جدی بگیرید، امکان آموزش حضوری برای این مباحث داشته باشید. از آن فیلم بگیرید تا بتوانید به خوبی از مباحث آموزشی استفاده کنید.

مکتوب سازی فرآیند آموزشی

مباحث گفته شده تا اینجا، اهمیت کسب آموزش از شرکتی که طراحی سایت فروشگاهی شما را انجام می‌دهد، را بیان نمودند. اما نکته‌‌ای در این میان برای خود صاحب کسب و کار مطرح می‌باشد، این است که ما به عنوان شخصی که از فروشگاه‌های آنلاین برای کسب و کار خود استفاده می‌کنیم، همواره با این ریسک روبرو هستیم که کسانی دارند برای ما درون بخشی از فرایند وب سایت نقش آفرینی می‌کنند، ممکن است در آینده کنار سازمان ما نباشند!

بنابراین بهتر است جدولی در رابطه با فرآیندهای لازم بسازیم و آموزش‌های مربوطه را مکتوب کرده و مراحل آن و نقاط ورودی و خروجی را یک بار برای همیشه ثبت کنیم، تا اگر در آینده قصد جابجایی افراد را داشتیم و یا مسئول قبلی به دلایلی تمایل یا امکان ادامه همکاری با شما را نداشت، شما دچار چالش جدی برای آموزش نشوید.

 هرگز به کسی که قبلا با شما همکاری می‌کرده است، مسئولیت آموزش به نفر بعدی را نسپارید.

اگر فرآیند را یک بار مکتوب کنید هرچند امکان دارد سخت و یا مشکل و پر زحمت باشد ولی شما همواره با کیفیت یکسانی نفرات بعدی خود را خواهید داشت و دردسرها و استرس‌هایی که ناشی از ادامه همکاری با افرادی که یک کسری از کل دانش را دارند و یک تسلطی محدودی دارند را به حداقل رسانده اید.

جداول را بر اساس استانداردهای فرآیند سازی بنویسید. جداول استاندارد را می‌توانید دررابطه با این مباحث که جدول ساخت فرایند چه چیزی است؟ ورودی چیست؟ و یا خروجی چیست؟ را در اینترنت سرچ کرده و بعد از مکتوب سازی آن را در مقابل کسی که قصد همکاری با شما را دارد قرار دهید.

تنظیم کردن این فرآیند نیاز به زمان کم و همچنین هزینه دارد، اما در مقابل تضمین می‌کند که سازمان شما تسلط کافی به فرایند کسب و کار را داشته باشد. همچنین به شما کمک می‌کند تا بتوانید، وب سایت فروشگاهی خود را با کیفیت خوب اداره کنید.

جهت مشاوره در رابطه با طراحی سایت بر روی لینک تماس با ما کلیک کنید و یا با شماره تماس ۲۳۰۸۷ -۰۲۱ تماس حاصل نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد