نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

0

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی: به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: طراحی سایت فروشگاهی مثل راه اندازی یک مغازه برای شماست و دیگر لازم نیست نگران اجاره ی مغازه و ساعت حضور در مغازه باشید و به مشتریان حق  انتخاب می دهید و به راحتی می توان تنوع محصولات را در طراحی سایت فروشگاهی عرضه کرد و به مشتریان امکان بازدید از فروشگاه را در هر زمان از شبانه روز می دهید.

نکات مهم در طراحی سایت فروشگاهی

 طراحی سایت فروشگاهی مثل راه اندازی یک مغازه برای شماست و دیگر لازم نیست نگران اجاره ی مغازه و ساعت حضور در مغازه باشید و به مشتریان حق  انتخاب می دهید و به راحتی می توان تنوع محصولات را در طراحی سایت فروشگاهی عرضه کرد و به مشتریان امکان بازدید از فروشگاه را در هر زمان از شبانه روز می دهید.

با طراحی سایت فروشگاهی می توانید بدون هزینه های سنگین کسب و کار خود را اداره کنید. با توسعه سایت های فروشگاهی، طراحی سایت به نوعی رقابت تبدیل شده است و مشتریان علاقه ی زیادی به این نوع سایت ها نشان می دهند.

طراحی سایت فروشگاهی می توانید اعتماد مشتریان را جلب کرده و مشتریان ثابت جذب کنید. همانطور که نوع برخورد فروشنده با مشتری در فروشگاه ها اهمیت دارد در سایت های فروشگاهی هم چنین است.طراحی سایت فروشگاهی دارای ویژگی های زیر است.

ویژگی های کلیدی

وقتی به عنوان یک مشتری وارد یک سایت فروشگاهی میشود با چندین صفحه رو به رو می شوید تا بتوانید خرید آسانی داشته باشید و محصول مورد نظر خود را بیابید.

  • پیشنهادات ویژه در صفحه اول سایت:

صفحه اول یک سایت فروشگاهی پیشنهادات ویژه، تخفیف ها، جشنواره های فروش و… را شامل می شود که بازدید کننده با جستجو کردن در بین آنها کالای مورد نیاز خود را با همان کیفیت ولی با تخفیف بیشتر پیدا میکند.

  • قابلیت جستجو و دسته بندی کردن محصولات:

در طراحی سایت فروشگاهی باید محصولات را با فیلتر هایی همچون ابعاد، رنگ، وزن، جنس و قیمت دسته بندی کند تا خریدار بتواند محصول خود را به آسانی پیدا کند.

  • محصولات مرتبط و پیشنهادی:

وقتی کاربر یک محصول را جستجو میکند یک سری محصولات مشابه آن نیز نمایش داده میشود که این کار باعث میشود مشتری گزینه های بیشتری برای خرید داشته باشد.

  • نظرات کاربران:

یکی از مهمترین قسمت هایی که باعث اعتبار فروشگاه در طراحی سایت فروشگاهی میشود بها دادن و ارزش قائل بودن برای نظرات مشتریان است از طرفی با پاسخ دادن به سوال های کاربران نشان می دهید که سایت فعالی را راه اندازی کرده اید.

  • جزئیات محصولات:

شما در این قسمت جدای از مشخصات  فنی محصول، می توانید مطالبی مانند دستورالعمل استفاده از آن، طرز ساخت کالا، نحوه تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب بازاریابی محتوایی موثری برای سایت فروشگاهی خود انجام داده باشید.

  • روش های پرداخت متنوع در طراحی سایت فروشگاهی:

پرداخت کردن با روش های مختلف مثل پرداخت آنلاین و حضوری و یا….. علاوه بر آسان کردن روند خرید کالا موجب جلب اعتماد مشتری می شود.

  • سبد خرید دینامیکی:

خریدار در این قسمت میتواند به راحتی محصولات را به سبد اضافه و یا حذف کند و مشخصات آن ها را ویرایش کند. علاوه بر اینها می تواند لیست هزینه ها و تخفیفات اعمال شده را هم مشاهده کند.

  • گزینه های نحوه ی ارسال:

شما میتوانید با طراحی مناسب هزینه های ارسال و زمان ارسال  را در این سیستم فعال کنید.

۵ ویژگی برتر طراحی سایت فروشگاهی

۱)قابل مشاهده بودن سایت در گوشی،تبلت و دسکتاپ:

لازم است سایتی که طراحی می کنیم با همه ی این وسایل سازگار بوده تا مشتری بتواند با هر وسیله ای که دارد خرید های مورد نیاز خود را از سایت انجام دهد.

۲)طراحی ظاهر سایت بصورت سفارشی:

ظاهر در طراحی سایت فروشگاهی باید بر اساس سلیقه و سفارش مشتری باشد و از موضوعات و کالاهایی استفاده شود که مطابق میل کاربر باشد.

۳)بخش مدیریت پیشرفته :

قسمتی که مدیر سایت فروشگاهی بتواند به راحتی تغییرات لازم را اعمال کند این تغییرات شامل اتمام کالا، اضافه کردن محصول جدید و تغییر قیمت ها و غیره می باشد.

۴)طراحی ماژول سایت فروشگاهی:

در صورتی که در آینده، شما نیازمند ایجاد امکان خاصی به فروشگاه خود داشته باشید، با طراحی ماژول در سایت تان می توانید بدون آنکه نیازمند طراحی سایت فروشگاهی جدیدی باشید، قابلیت‌ها و تکنولوژی‌های جدید را به فروشگاه آنلاین خود بیفزائید .

۵)محتوای قوی:

داشتن محتوا و توصیف قوی محصولات در طراحی سایت فروشگاهی یک تکنیک اساسی برای جذب مشتری است و نوعی تبلیغ و بازاریابی به حساب می آید و یک طراحی سایت موفق باید تمام جوانب را در نظر داشته باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد