نکات دانستنی در مورد قالب وردپرس

0

 به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: می خواهیم در مورد پیشینه قالب وردپرس، اهمیت کاربرد و هر آنچه در آین زمینه هست صحبت کنیم تا میزان دانش کاربران شرکت کارا آی تی را به حد بالایی برسانیم.

نکات دانستنی در مورد قالب وردپرس

قالب وردپرس یکی از مهم ترین و تعیین کننده ترین ابزار در طراحی یک سایت می باشد. بدون قالب وردپرس شما اصلا نمی توانید سایت طراحی کنید.

حتما برای شما هم مهم است که بدانید قالب سایت وردپرس چگونه به وجود آمده است. قالب ورد پرس برای اولین بار توسط مت مولنوگ و مایک لیتل در سال ۲۰۰۳ راه اندازی شد، هدف این دو فرد نمایش سفر های  مت مولنوگ به واشنگتن بود.

دیری نپاید که قالب ورد پرس که ساخته دست آنان بود همه گیر شد. وقتی این دو فرد متوجه چنین روندی شدند تولید قالب ورد پرس را متوقف و شروع به انحصاری کردن آن کردند، طراحان نیز عقب نماندند وقالب های وردپرس رایگان ونسبتا ارزانتری را وارد بازار کردند.

شرکت طراح کارا آی تی با ارائه انواع قالب های وردپرس در خدمت شما مشتریان گرامی می باشد.

ساختار قالب سایت

قالب ورد پرس از ۱۲فایل مختلف تشکیل شده است که هریک از این فایل ها وظیفه ی مشخصی در طراحی ومدیریت یک سایت ایفا می کنند.

قالب های ورد پرس دارای قالب های پیش فرضی است که از تجمیع این دوازده فایل به وجود آمده و شما باترکیب سلیقه شخصی خود با آن می توانید یک قالب ورد پرس شخصی بسازید.

و این همان کاری است که کارا آی تی ( karait ) برای شما انجام می دهد. شرکت کارا آی تی علاوه بر ۱۲ فایل اصلی فایل های متفرقه ای را هم در قالب ورد پرس خود قرار می دهد.

در این جا به اختصار نام و کاربرد دوازده برنامه اصلی قالب ورد پرس را در اختیار شما عزیزان قرار می دهیم.

معرفی ساختار های قالب وردپرس

  • :header.php این قسمت از قالب وردپرس به شما امکان قالب بندی وایجاد آیکون در سر برگ صفحات سایت را می دهد.
  • php: این قسمت از قالب وردپرس نقش صفحه اصلی در طراحی سایت را بازی می کند. وتمامی صفحات در این صفحه بارگزاری می شوند.
    • :sidebar.php این قسمت صفحات و ایتم های ساید بار را مدیریت می کند. منظور ازسایدبار تگ های ستونی راست چین شده می باشد که برای آیکون های سربرگ عموما در نظر گرفته می شود.
  • php : این قسمت نیز مدیریت قسمت های انتهای هر صفحه را برعهده دارد. به وسیله این ابزار بین تمام صفحات شما فاصله انداخته ان ها را از هم جدا می کند. به کمک این فایل در وب سایت خود می توانید صاحب لینک دهی داخلی و خارجی شوید.
  • php : این قسمت قسمتی برای بایگانی اطلاعات و محتوا های بار گذاری شده در سایت می باشد وبه شما امکان مدیریت و زمان بندی محتوا را می دهد.
  • php : عموما شما هم قسمت ارائه نظرات و متن های کوتاه نزدیک به آن را دیده اید. این فایل از قالب وردپرس مسئول ساماندهی متن های کوتاه در چنین آیکون های می باشد.
  • php: این قسمت از قالب وردپرس مدیریت قسمتی از سایت را که کاربران در آن نظرات خود را می نویسند دارد.
  • php : تنها متن های کوتاه در کنار قسمت ارائه نظرات وجود ندارد. متن های کوتاه در برخی موارد در سایر قسمت های صفحه نیز وجود دارد که این فایل از قالب وردپرس مسئول آن است.
  • :search.php  این قسمت واصل گوگل به سایت ومسئول مدیریت سرچ می باشد.
  • css : این قسمت برای راهنمایی کاربر و دارای اطلاعات کافی درباره ی شیوه کنترل قالب وردپرس می باشد.
  • php: این قسمت همان قسمتی است که کارا آی تی با کار بر روی قالب وردپرس به ارتقای کیفیت وشخصی سازی وردپرس می پردازد.
  • Php404: این قسمت مسئول مدیریت ارور های سایت می باشد. مثلا وقتی صفحه ای پاک شده عبارات ارور ۴۰۴ و یا وقتی شما پسورد غلط می دهید پیغام خطای کاربری را ارائه می کند.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد