کاربرد فیلتر ساکورا

0

کاربرد فیلتر ساکورا

امروز  با بررسی نکاتی که پیرامون چهار نوع فیلتر اصلی ماشین وجود دارد، به بررسی کاربرد فیلتر ساکورا بپردازیم. فرقی نمی‌کند مشغول رانندگی در جاده‌ای هموار هستید یا مجبور به دست و پنجه نرم کردن با مسیر‌های خاکی و ناهموار باشید.

برای اینکه بازدهی ماشینتان را به بالاترین حد ممکن برسانید باید فیلتری مطابق با نیازهای خودروی خود خریداری کنید، این مهم میسر نمی‌شود مگر اینکه شما کاربرد فیلتر‌های ماشین را بدانید. طراحی فیلتر ساکورا، به‌گونه‌ای است که می‌تواند پاسخگوی تمام نیاز‌های شما باشد پس بهتر است با تببین کاربرد فیلتر ساکورا، کار تعویض فیلتر خودرو را برایتان راحت‌تر کنیم.

کاربرد فیلتر ساکورا، دقیقا مطابق با نیاز‌های فنی خودروی شما طراحی شده، بنابراین برای دانستن اینکه چه مدل فیلتر خودرویی به درد شما می‌خورد، پیش از بررسی کاربرد فیلتر ساکورا، باید درباره نیاز‌های ماشینتان اطلاعات کسب کنید.

البته که مهندسان ساکورا کار را برای شما آسان کرده‌اند، زیرا پی بردن به این موضوع که خودروی شما دقیقا چه نیاز‌هایی دارد، امری تخصصی است که شما نمی‌توانید از پس آن بربیایید. کمکی که مهندسان ساکورا به شما کرده‌اند، این است که محصولات خود را مخصوص  مدل ماشین شما طراحی کرده‌اند. در ادامه با بررسی چهار فیلتر اصلی خودرو، بیشتر درباره کاربرد فیلتر ساکورا صحبت خواهیم کرد

فیلتر سوخت

بررسی کاربرد فیلتر ساکورا، پیش از خرید فیلتر سوخت، تقریبا مهم‌تر از بررسی کاربرد فیلتر ساکورا پیش از خرید سایر فیلتر‌ها است. چراکه فیلتر سوخت، تنها فیلتری است که دو ساختار دارد و بسته به اینکه سوخت مصرفی شما دیزل باشد یا پترولیوم، فیلتر سوخت شما عملکرد متفاوتی خواهد داشت.

از آن جا که پترولیوم نوعی سوخت طبیعی، میزان ناخالصی آن بیشتر است. اگرچه این ناخالصی ضرر چندانی به موتور خودرو شما نمی‌رساند. اگر سوخت موتور شما دیزل باشد، فیلتری که استفاده می‌کنید باید حالت کاسه‌ای داشته باشد.

همانطور که گفته شد آب دشمن موتور است و از آن جا که آب از سوخت سبک‌تر است، سریع‌تر از سوخت دیزل به فیلتر می‌رسد و فیلتر کاسه‌ای شکل باید آبی که در انتهای کاسه جمع شده است را از سوخت جدا کند.

فیلتر هوای کابین

درحالیکه سایر فیلتر‌ها برای سلامت فنی خودروی شما طراحی شده‌اند، کاربرد فیلتر ساکورا طراحی شده برای تصفیه هوای کابین ارتباط مستقیمی با سلامت خود شما دارد.

عملکرد فیلتر تصفیه هوای کابین مانند فیلتر تصفیه هوای موتور است و درست مانند آن وظیفه جدا کردن گرد و غبار از هوای ورودی به ماشین را دارد. اگر منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید از نظر آلودگی وضعیتی متعادل دارد، نیاز دارید که سالی یک بار این فیلتر‌ها را تعویض کنید.

فیلتر روغن

اهمیت فیلتر روغن در حفظ سلامت موتور، به مراتب بیشتر از اهمیت فیلتر هوای موتور است. کاربرد فیلتر ساکورا طراحی شده برای تصفیه روغن، علاوه بر تصفیه مواد محلول در روغن، تصفیه براده‌های فلزی حاصل از فعالیت موتور را نیز دربرمی‌گیرد. یعنی یک فیلتر روغن مناسب، باید بتواند علاوه بر چرب نگه داشتن تمام اجزای موتور، در آن واحد مانع از عبور براده‌های فلزی شود.

فیلتر هوای موتور

کاربرد فیلتر هوای موتور، جلوگیری از ورود هرگونه ناخالصی به درون ساختمان موتور است. موتور خودرو برای سوزاندن سوخت نیاز به هوا دارد و فیلتر هوا تاثیر مستقیمی روی هوای ورودی به موتور دارد. زمانی که عاملی چنین تاثیری روی احتراق موتور داشته باشد، قطعا تاثیری مهم و مستقیم روی مصرف سودمند سوخت خودروی شما نیز خواهد داشت.

اکثر اوقات این فیلتر‌ها درون کیسه کنار موتور تعبیه شده‌اند، پس اگر در مسیر‌های پر گرد و خاک رانندگی می‌کنید هرچند وقت یک بار به راحتی فیلتر را از درون کیسه بیرون بیاورید و از کارایی آن مطمئن شوید. از آنجایی که فیلتر‌های ساکورا طول عمر بالایی دارند، قانون مشخصی برای اینکه چه زمانی اقدام به تعویض فیلتر کنید وجود ندارد.پیشنهاد ما این است که سالی یک بار برای تعویض فیلتر تصفیه هوای موتور خودرو خود اقدام کنید، با این حال اگر محیطی که در آن رانندگی می‌کنید، فضایی آلوده دارد، زودتر دست به کار شوید.

دو فیلتر مربوط به موتور، یعنی فیلتر روغن و فیلتر تصفیه هوای موتور، تاثیر مستقیمی روی عملکرد سودمند و بازدهی بالای خودرو شما دارند، بنابراین اگر مشتاقید چرخ خودروی شما حالا حالا‌ها برایتان بچرخد، به تعویض این دو فیلتر توجه کافی نشان دهید.

نکته مهم: پیش از انتخاب فیلتر مناسب به کاربرد فیلتر ساکورا دقت کنید

برای اینکه مطمئن شوید که خودروی شما بهترین عملکرد ممکن را در جاده خواهد داشت، باید در مدت زمان‌های معینی که توسط مکانیک مخصوص خودروی شما یا شرکت تولید کننده خودرو تعیین شده است، اقدام به تعویض فیلتر‌های خودرو کنید.

حتی اگر شیوه کنترل کردن و تعویض فیلتر‌های خودرو را بلد نیستید، حتما سراغ یک مکانیک کاربلد بروید، اگر نه خودروی شما از نظر سلامت فنی ضربات جدی و جبران ناپذیری خواهد. با دانستن کاربرد فیلتر ساکورا، پیش از تهیه آن می‌توانید صاحب فیلتری با طو ل عمر بالا شوید تا کم­تر گذرتان به مکانیکی بیفتد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد