نکاتی درباره طراحی سایت آموزشی

0

نکاتی درباره طراحی سایت آموزشی:  به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: یکی از مزایای استفاده از سایت ها رایگان بودن این آموزش ها برای شما خواهد بود در صورتی که برای مدارس یا آموزشگاه متحمل پرداخت هزینه خواهید بود. از دیگر مزایا این روش از یادگیری حفظ انرژی و زمان تان است.

نکاتی درباره طراحی سایت آموزشی

امروزه دیگر برای یادگیری هنر و علمی آموزشگاه ها و مدارس منسوخ شده اند و افراد بیشتر برای یادگیری به سایت ها مراجعه می کنند و یکی از مزایای استفاده از سایت ها رایگان بودن این آموزش ها برای شما خواهد بود در صورتی که برای مدارس یا آموزشگاه متحمل پرداخت هزینه خواهید بود.

از دیگر مزایا این روش از یادگیری حفظ انرژی و زمان تان است. به این موضوع فکر کنید که شما در صورتی که ملزم به حضور در یک کلاس باشید چند ساعت از وقت خود را صرف رفت و آمد و حضور در کلاس خواهید کرد؟ با توجه به ترافیک شهر های شلوغی مثل تهران حداقل برای کلاسی دو ساعته ۶ ساعت از وقت گرانبهایتان خواهد رفت. پس تعجب نکنید که امروزه طراحی سایت آموزشی برای مدرسین و هنرمندان و افراد دیگر رو به رشد باشد.

وب سایت های آموزشی توسط افراد مختلفی از قبیل دانشجویان، استادان، والدین، ​​افراد جویای کار، کسانی که می خواهند حرفه جدیدی کسب کنند و غیره استفاده می شوند و به سختی می توان مشخص کرد که مخاطب اصلی سایت تان از چه قشری از جامعه است.

طراحان سایت اغلب کارهای خارق العاده ای انجام می دهند، اما وقتی صحبت از طراحی سایت آموزشی می شود، بسیاری از آنها دچار مشکلاتی می شوند.

البته کار آنها در این زمینه دشوار است و نیاز به آماده سازی مطالب زیادی دارد که به دانش آموز و والدین بفهماند که سایتی معتبر است و میتوانند به اطلاعات آن اعتماد کنند از طرفی باید به قدری قوی و جذاب کار کند که دانشجوی جوان و دانش آموز نوجوان را به سمت خود جذب کند.

در زیر نکات و ترفندهایی را ارائه خواهیم داد که باید در طراحی سایت آموزشی خود در نظر بگیرید. به این ترتیب می دانید هنگام برنامه ریزی برای طراحی سایت آموزشی باید به چه چیزی توجه کنید.

چگونه می توان طراحی سایت آموزشی خود را از دیگر سایت ها متمایز کرد؟

جزئیات زیادی وجود دارد که باید روی آنها تمرکز کنید. با این حال ، ما فقط به بعضی از آنها که چندان محبوب نیستند توجه خواهیم کرد.

در حال حاضر تقریباً همه می دانند که باید صفحه ای درباره تماس با ما ایجاد شود، رنگ بندی سایت باید متعادل باشد و سایت برای گوشی های هوشمند نیز ریسپانسیو شده باشد. لیست توصیه های بارز کاملاً طولانی است، اما ما سعی خواهیم کرد تا چیزی اصیل تر و اصلی تر ارائه دهیم.

  • سلسله مراتبی منظم از اطلاعات ایجاد کنید

با حجم دیوانه ای از داده ها، سازماندهی ضروری ترین کار ممکن است. بهترین طراحی سایت آموزشی مختص سایتی است که دسترسی به اطلاعات درباره یک موضوع خاص را به خوبی فراهم کرده باشد. به نظر می رسد آسان باشد، اما سازماندهی اطلاعات در بحث آموزش یک کار بزرگ و دشوار است.

  • از ویدیوهایی با اطلاعات واقعی استفاده کنید

بسیاری از افراد فایل های تصویری را بیشتر از فایل های متنی ترجیح می دهند. یک ویدیو را با جزئیات کامل تهیه کنید و مطمئن شوید که مردم می فهمند چه چیزی را در آنجا پیدا خواهند کرد.

با این حال، به یاد داشته باشید که همه از آن لذت نخواهند برد، بنابراین گزینه دانلود بروشور را با اطلاعات مکتوب یا چیزهایی از این دست بگذارید.

  • سایت آموزشی تان را فعال نگه دارید

در طراحی سایت آموزشی برنامه ها و تقاضا ها تغییر می کنند و وب سایت شما نیز باید برای این تغییرات آماده باشد و همواره اکتیو عمل کند.

این موضوع سبب اعتماد سازی نیز می شود و نشان می دهد که شما تلاش می کنید که کاربر را راضی نگه دارید. همواره مخاطب را درگیر نگه دارید و مردم را گم نکنید زیرا رویکرد سایر وب سایت ها ساده تر خواهد شد.

  • آن را تنها برای یک قشر خاص ایجاد نکنید

در طراحی سایت آموزشی، عوامل مختلفی باید در نظر گرفته شوند. به عنوان مثال ، باید علاوه بر یک زبان محلی، یک نسخه انگلیسی یک وب سایت وجود داشته باشد. این موضوع می تواند سایت شما را از ۰ به ۱۰۰ برساند.

سخن آخر

هر نوع طراحی سایت آموزشی می تواند مشکل باشد، اما اجازه ندهید که از این موضوع بترسید و کار را شروع نکنید. امیدواریم که با خواندن این مقاله، ایده های ارزشمندی را برای طراحی سایت آموزشی ارائه دهید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد