طراحی سایت مبلمان

0

طراحی سایت مبلمان : طراحی سایت برای مبلمان نیز مانند سایت تمام کسب‌ وکارهای دیگر باید ویژگی‌های خاصی داشته باشد تا بتواند تمام اهداف مورد نظر را پوشش دهد. در این مقاله، به بررسی این ویژگی‌ها می‌پردازیم.

طراحی سایت مبلمان

چکیده

نبود فضای کافی در فروشگاه‌های مبلمان، یک مشکل اساسی برای صاحبان این کسب‌وکار محسوب می‌شود. اما، خوشبختانه اینترنت در اینجا هم به کمک کسب‌وکارها آماده است و طراحی یک سایت برای مبلمان اداری و خانگی می‌تواند به راحتی این مشکل را حل کند.

چگونه سایت مبلمان طراحی کنیم؟

امروزه تقریباً در تمام خانه‌ها و نیز اداره‌ها از انواع مبلمان استفاده می‌شود. این صنعت تقریباً در همه جا کاربرد دارد و این نکته باعث می‌شود که موضوع رقابت در این صنعت بسیار داغ باشد و تولیدکنندگان همواره به فکر راهی جدید برای سبقت گرفتن از رقبای خود باشند.

نبود فضای کافی برای نمایش تمام محصولات، مشکل اساسی تمام فروشنده‌های مبلمان است. علاوه بر این، امروزه مردم دیگر برای استعلام قیمت به فروشگاه‌ها نمی‌روند و مایل‌اند آن را در سایت ببینند. این موضوع باعث شده است صاحبان این کسب‌وکار هم به فکر طراحی سایت باشند و از این طریق مشکلات مورد نظر را حل کنند. طراحی سایت برای هر تولیدکننده یا فروشنده مبلمان یک امتیاز بیشتر و بازاریابی بهتر محسوب می‌شود. این کار باعث می‌شود که تمام محدودیت‌های زمانی و جغرافیایی شکسته شود و کاربران در هر زمانی و از هر جایی به فروشگاه شما دسترسی داشته باشند و حتی در صورت تمایل، خرید خود را انجام دهند. اما، این سایت باید کاملاً تخصصی و متناسب با محصولات ارائه‌شده، انجام شود. در اینجا به مهم‌ترین ویژگی‌های سایت مبلمان اشاره می‌کنیم.

ظاهر زیبا و حرفه‌ای

شاید بعضی‌ها فکر کنند که ظاهر سایت اهمیت چندانی ندارد، اما در هر کسب‌وکاری آنچه در درجه اول اهمیت دارد و باعث اعتماد کاربر به سایت شما می‌شود، همان ظاهر آن است. این نکته خصوصاً در مورد مبلمان نیز جنبه ویژه‌ای پیدا می‌کند. طراحی گرافیک زیبا و جذاب متناسب با محصولات مبلمان و چوبی می‌تواند کاربران را در نگاه اول جذب و میزان حرفه‌ای بودن سایت را به آن‌ها نشان دهد.

مشخص کردن دقیق راه‌های ارتباطی

راه‌های ارتباطی مانند آدرس فروشگاه، شماره تماس و شبکه‌های اجتماعی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اگر این قسمت برای کاربر گنگ باشد، حتی اگر محصولات شما را دوست داشته باشد، باز هم سایت شما را ترک خواهد کرد.

نمایش مرتب محصولات در دسته‌بندی‌های مختلف مانند اداری، منازل، کودک و نوجوان و غیره

نمایش مرتب محصولات به این صورت باعث معرفی تمام محصولات می‌شود و فروشگاه شما را یک فروشگاه همه‌چیزتمام نشان می‌دهد که تمام نیازهای ممکن را دارد.

معرفی کامل هر محصول در صفحه‌ای جداگانه

معرفی کامل هر محصول به همراه تصاویر و ویدئوهای مربوط به آن باعث معرفی کامل و واضح هر محصول می‌شود.

معرفی و نمایش پروژه‌های انجام‌شده

اگر به عنوان مسئول فروش در شرکت‌ها یا خانه‌ها طراحی مبلمان انجام داده‌اید، حتماً آن‌ها را به همراه عکس و ویدئو در این صفحه قرار دهید تا کاربران نمونه کارهای شما ببینند.

صفحه‌ای برای نمایش و سفارش محصولات در انواع رنگ‌ها

حتماً فروشگاه یا شرکت شما انواع مختلفی از مبلمان با رنگ‌های مختلف دارد. در این صفحه با نشان دادن تک‌تک این محصولات نحوه سفارش آن‌ها را نیز درج کنید.

امکان نمایش خاص محصولات مثلاً پرفروش‌ترین یا محبوب‌ترین

این کار باعث می‌شود به نوعی غیرمستقیم برای محصولات خود تبلیغ کنید و نیز به مشتری در انتخاب نوع مبلمان کمک کنید.

سیستم نظرات مشتریان

در این صفحه مشتریان می‌توانند نظرات خود را ثبت و برای آن پاسخ بگیرند. سیستم چت آنلاین به این منظور هم بسیار مؤثر است. این نوع سیستم باعث می‌شود مشتریان به صورت تمام‌وقت بتوانند با شرکت شما در ارتباط باشند. نکته مثبت دیگر آن این است که وقتی کاربران برای بار اول از سایت شما دیدن می‌کنند، بتوانند پاسخ تمام سوالات مطرح‌شده را به صورت آنلاین و بدون اتلاف وقت دریافت کنند. به این صورت، دیگر شک و شبهه‌ای برایشان باقی نمی‌ماند و به سایت شما اعتماد می‌کنند.

پشتیبانی و خدمات پس از فروش

این قسمت یکی از بهترین قسمت‌های سایت شما است. زیرا محل رفع مشکل در خرید است. شما نه تنها باید در فروشگاه‌های حضوری خود خدمات پشتیبانی داشته باشید، در سایت خود نیز باید این سرویس را ارائه دهید. در این صورت، اگر مشتری در بخش خرید، انتخاب یا حتی پس از دریافت سفارش مورد نظر مشکلی داشته باشد، می‌تواند آن را با شما در میان بگذارد و پاسخ خود را دریافت کند.

موارد فنی

جدای از تمام ویژگی‌هایی که در مورد انواع محصولات، نحوه نمایش، خرید، قیمت و غیره اشاره شد، یک نکته بسیار مهم دیگر وجود دارد که رعایت آن بسیار ضروری است. اگر می‌خواهید سایت شما قابلیت رقابت با میلیون‌ها سایت دیگر را داشته باشد، باید مواردی مانند سئو، ریسپانسیو بودن، سرعت سایت، دسترس‌پذیری و غیره را که جز موارد فنی محسوب می‌شود، به درستی رعایت کنید. سئو سایت بیان‌گر بهینه شدن سایت برای موتورهای جستجو است. یعنی باعث می‌شود گوگل آن را جز نتایج اول نمایش دهد. ریسپانسیو بودن باعث امکان مشاهده و استفاده از سایت برای انواع دستگاه‌ها مانند موبایل و غیره می‌شود. اگر سرعت بالا آمدن سایت بالا باشد کاربر از بازدید خسته نخواهد شد و دفعات بعد هم به آن مراجعه خواهد کرد.

مواردی دیگری که باید در طراحی سایت برای انواع مبلمان اداری و منازل در نظر گرفته شوند عبارتند از:

  • ایجاد فروشگاه آنلاین فروش مبل
  • ایجاد درگاه اختصاصی پرداخت
  • گرافیک و طراحی کاملاً اختصاصی
  • سیستم مدیریت کاملاً فارسی
  • اسلایدرهای جذاب و منحصربه‌فرد
  • مدیریت و ساخت انواع فرم (استخدام، نمایندگی)
  • قابلیت مقایسه محصولات
  • دسته‌بندی محصولات بر اساس مبل راحتی، اداری، ناهارخوری و …
  • ثبت آدرس شرکت یا فروشگاه در نقشه گوگل
  • امکان جستجو در سایت و در بین محصولات گوناگون
  • ارائه قیمت محصولات و ایجاد سبد خرید برای اضافه کردن چند محصول به آن
  • امکان پرداخت امن الکتریکی از طریق تمام درگاه‌های معتبر

 نتیجه‌گیری

سایت مبلمان منازل و اداری باید در درجه اول ظاهری زیبا و جذاب داشته باشد، چرا که هدف اولیه از ارائه محصولات مورد نظر نیز همان تزئین ظاهر خانه‌ها و اداره‌ها است. موضوع دوم دقت زیاد در نمایش درست انواع مبلمان با رنگ‌های متنوع آن است. موضوع ارتباط با مشتری هم اهمیت خاصی دارد و باعث اعتماد مشتریان به شرکت شما می‌شود. موارد دیگر گفته‌شده هم باید به درستی رعایت شوند تا سایت بتواند با میلیون‌ها سایت دیگر رقابت کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد