آن چه در مورد طراحی سایت آموزشی باید بدانید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: در این مقاله نکاتی در رابطه با طراحی سایت اموزشی بیان شده است. مزیت این گونه سایت‌ها، اصولی که در طراحی آن‌ها باید رعایت شوند و برخی از امکانات پرشماری که از طریق طراحی سایت‌های آموزشی می‌توان در اختیار کاربران قرار داد از جمله مطالبی هستند که این مقاله به آن‌ها می‌پردازد.

آن چه در مورد طراحی سایت آموزشی باید بدانید

برای مراکز و موسسات آموزشی از قبیل مدارس، آموزشگاه‌های علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، آموزشگاه‌های رانندگی، مهد کودک‌ها و … مزایای زیادی به همراه دارد و ضمن آن که موجب جذب هر چه بیشتر متقاضیان آموزش به منظور ثبت نام و عضویت در این مراکز، شناخته شدن آموزشگاه یا موسسه در حوزه وسیع و نامحدود مکانی، و افزایش اعتبار آن می‌گردد، نقش عمده‌ای نیز در آسایش و رفاه کاربران و ارائه خدمت‌رسانی هر چه بهتر به آنان ایفا خواهد نمود.

در این مقاله قصد داریم ضمن اشاره به برخی از اصولی که در طراحی سایت‌های آموزشی باید رعایت شوند، برخی از امکانات متنوعی را نیز که در طراحی این گونه سایت‌ها می‌توان در نظر گرفت برشماریم.

 اصولی که در طراحی سایت آموزشی باید رعایت شوند

برای طراحی سایت آموزشی نیز هم‌چون سایر سایت‌ها رعایت اصولی لازم است که از جمله آن‌ها می‌توان به سئوسازی مناسب سایت اشاره کرد. رعایت اصول سئو موجب آسان‌تر یافته شدن سایت توسط موتورهای جستجو و افزایش بازدیدکنندگان سایت می‌گردد.

رسپانسیو یا واکنش‌گرا بودن سایت که مربوط به نمایش صحیح سایت در صفحه نمایش انواع دستگاه‌های هوشمند از جمله موبایل و تبلت است نیز از جمله اصول مشترک در طراحی سایت آموزشی با سایر سایت‌هاست که اتفاقاً شاید در طراحی سایت‌های آموزشی از اهمیت بیشتری نیز برخوردار باشد.

از دیگر اصول طراحی سایت می‌توان به سرعت بالای بارگذاری صفحه، رعایت نظم و دسته‌بندی در مطالب ارائه شده، متناسب بودن قالب و رنگ‌بندی با رده سنی، و رعایت کلیه اصول فنی به منظور عملکرد صحیح تمام ارکان سایت از قبیل لینک‌های دانلود، پخش‌کننده ویدئو و … اشاره کرد که با سپردن طراحی سایت خود به کارا آی‌تی ( karait )خیالتان از بابت رعایت دقیق تمام آن‌ها راحت خواهد بود.

امکاناتی که در طراحی سایت آموزشی می‌توان در نظر گرفت

در طراحی سایت می‌توان بخش‌های متنوعی را لحاظ کرد که برخی از آن‌ها ضروری و معمولاً در میان تمام سایت‌های آموزشی مشترک است، و بعضی دیگر تا حدود زیادی بستگی به اهداف آموزشگاه و سلیقه و خلاقیت شما دارد.

 درباره ما:

– در صفحه «درباره ما» باید به معرفی مرکز آموزشی و شرح سابقه و تاریخچه و احیاناً افتخارات کسب شده بپردازید.

تماس با ما:

– در صفحه «تماس با ما»، شماره‌های تماس، پست الکترونیکی، دورنگار و آدرس موسسه آموزشی قرار خواهد گرفت، به علاوه می‌توانید آدرس دقیق موسسه را نیز بر روی نقشه گوگل مشخص کنید.

زمان ثبت نام و برگزاری کلاس‌ها:

– در طراحی سایت آموزشگاهی می‌توانید برای اعلام زمان و شرایط ثبت‌نام و میزان شهریه و هم‌چنین برنامه و زمان‌بندی برگزاری کلاس‌ها صفحات جداگانه‌ای را در نظر بگیرید. امکان ثبت نام به صورت آنلاین هم ایده خوبی به نظر می‌رسد.

پرداخت آنلاین شهریه:

– در طراحی سایت آموزشی می‌توانید سیستم پرداخت شهریه آنلاین را نیز از طریق ارتباط با درگاه‌های بانکی لحاظ کنید.

دانلود جزوات:

– می‌توانید جزوات استادان یا نمونه سوالات امتحانی را برای دانلود در سایت قرار دهید.

برگزاری کلاس‌ها و آزمون‌های آنلاین:

– با طراحی سایت می‌توانید از طریق سایت به برگزاری کلاس‌های آنلاین، گرفتن آزمون به صورت آنلاین، و انتشار ویدئوهای آموزشی نیز اقدام کنید.

اعلام نمرات و نتایج:

– در طراحی سایت مرکز آموزشی بخش‌های مربوط به اعلام نمرات و نتایج آزمون‌ها و فهرست اسامی پذیرفته‌شدگان نیز می‌توانند در نظر گرفته شوند.

اخبار موسسه:

– بهتر است بخشی را به منظور درج مهم‌ترین اخبار مربوط به موسسه در طراحی سایت آموزشی لحاظ کنید.

هم‌چنین در نظر گرفتن سیستم نظرسنجی آنلاین، گالری تصاویر مربوط به موسسه و پرسنل، بخش فروش کتاب و … همه و همه از بخش‌هایی هستند که بسته به میل و صلاحدید شما می‌توانند در طراحی سایت موسسه آموزشی در نظر گرفته شوند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد