آشنایی با میزان هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: راه‌اندازی و نگهداری سایت مستلزم پرداخت هزینه‌های است یکی از این هزینه‌ها، هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت است که به‌صورت ماهیانه و یا سالیانه می‌توان آن را پرداخت نمود این هزینه به عوامل مختلفی بستگی دارد، در این نوشتار به‌طور تقریبی هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت و عوامل مؤثر در تعیین این هزینه بیان‌شده است.

آشنایی با میزان هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت

برای راه‌اندازی و نگهداری یک سایت باید کارهای زیادی صورت گیرد که برخی از این کارها می‌تواند بدون پرداخت هزینه و به‌صورت رایگان انجام شود و تعدادی از آن‌ها بدون پرداخت هزینه ممکن نیست، البته شما می‌توانید با استفاده از روش‌های متفاوت بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای سایتی را راه‌اندازی کنید اما داشتن یک سایت حرفه‌ای مستلزم پرداخت هزینه است.

هزینه‌های راه‌اندازی و ماهیانه پشتیبانی سایت

به‌طورکلی برای راه‌اندازی و نگهداری یک سایت هزینه‌های زیر لازم است:

  • دامنه سایت: دامنه سایت را می‌توان به‌صورت یک‌ساله یا ۵ ساله خریداری کرد منظور از دامنه همان آدرس سایت می‌باشد و درصورتی‌که اجاره سر موعد پرداخت نشود سایت از دسترس شما خارج‌شده و دامنه به فرد دیگر فروخته می‌شود این هزینه معمولاً برای پسوندهای دامنه گرفته می‌شود و خرید خود دامنه رایگان است مثلاً برای پسوند معروفی مانند.com چیزی حدود صد و پنجاه‌هزار تومان هزینه دریافت می‌گردد و در صورت تمدید نیز باید همین مبلغ را بپردازید.
  • هاست سایت: برخی از سایت سازها و برنامه‌ها ابتدا هاست رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند اما پس از مدتی برای خرید دوباره شما باید به‌صورت ماهیانه و یا سالیانه هزینه آن را پرداخت نمایید و این هزینه به عوامل مختلفی مانند کیفیت هاست و مقدار فضای آن بستگی دارد اما به‌صورت تقریبی چیزی حدود ۱۰ هزار تومان تا بیش از ۱۰۰ هزار تومان در ماه هزینه دارد.
  • طراحی سایت: این هزینه نیز با توجه به نوع برنامه‌نویسی و سابقه و مهارت طراح متفاوت است اما برای یک طرح حرفه‌ای معمولاً طراحان قیمتی بین ۱۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.
  • تولید محتوا: قیمت تولید محتوا نیز با توجه به اصول نگارش، سئوی مناسب و توانایی کارشناس تولید محتوا متفاوت است و بستگی به فارسی، انگلیسی و تألیفی بودن آن دارد.
  • سئوی سایت: هزینه سئوی داخلی سایت با توجه به نظر کارشناس و مهارت او متفاوت است اما چیزی حدود ۲۵۰ هزار تومان تا ۳ میلیون تومان از مشتری دریافت می‌گردد.
  • هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت: رفع تمامی مشکلات احتمالی ایجادشده درسایت به عهده پشتیبان سایت می‌باشد این پشتیبانی باید به‌صورت ۲۴ ساعته و در تمام‌روزهای هفته حتی روزهای تعطیل صورت گیرد تا به‌روزرسانی‌های لازم سایت را انجام دهد و مشکلاتی مانند لینک‌های شکسته را برطرف نماید، پس پشتیبانی سایت از مهم‌ترین هزینه‌هایی است که باید برای سایت خود پرداخت کنید. گاهی شما می‌توانید دامنه یا هاست رایگان تهیه کنید اما هزینه پشتیبانی سایت حتماً باید پرداخت گردد هزینه پشتیبانی سایت می‌تواند به‌صورت یک‌ساله، ۱ ماهه، ۶ ماهه، پرداخت شود. هزینه یک‌ساله پشتیبانی سایت به‌صرفه‌تر است و موجب می‌شود با خرید پکیج آن از شرکت‌ها از تخفیفات آن‌ها برخوردار شوید اما هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت کمی برای شما گران تمام خواهد شد.

دلایل تفاوت در هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت

البته باید توجه داشت که هزینه پشتیبانی نیز یکسان نیست و بستگی به عوامل مختلفی مانند زمان صرف شده برای سایت و خدمات ارائه‌شده دارد.

هر سایت با توجه به نوع فعالیتش پشتیبانی متفاوتی را می‌خواهد اما به‌طور تقریبی هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت با توجه به نوع فعالیت و زمان فعالیت چیزی حدود ۲۵۰ هزار تومان تا ۱ میلیون تومان در ماه است شاید بسیاری از افراد این هزینه را زیاد بدانند اما باید توجه داشت که هزینه ماهیانه پشتیبانی یک‌دهم تابلوهای تبلیغاتی و بیلبوردها می‌باشد اما اثرگذاری پشتیبانی در بسیاری از موارد بیشتر از تابلوهای تبلیغاتی است.

بنابراین هزینه ماهیانه پشتیبانی سایت بر اساس موارد زیادی تعیین می‌شود و دارای تعرفه مشخصی نیست و هزینه آن به دو صورت ماهیانه و سالیانه باید پرداخت‌شده که با توجه به خواسته مشتری یکی از این دو انتخاب می‌گردد.

به‌طورکلی هزینه پشتیبانی سایت و یا هزینه سالیانه آن به عوامل زیر بستگی دارد:

  • هزینه توسعه و طراحی سایت
  • هزینه آموزش به مدیر سایت
  • هزینه پشتیبانی سئو سایت
  • هزینه اعزام نیرو به محل کار مدیر سایت در صورت نیاز و مواردی از این قبیل.
نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد