آشنایی با روش ها و چگونگی ساخت سایت رایگان

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: معمولاً در هر شغل و حرفه‌ای از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای معرفی شغل و محصولات خود استفاده می‌شود برای ساخت و طراحی سایت لزوماً نیاز به یک فرد برنامه‌نویس نمی‌باشد و با استفاده از روش‌های گوناگون می‌توان سایت رایگان ساخت و محصولات و خدمات خود را در آن به فروش رساند در این نوشتار روش‌ها و چگونگی ساخت سایت رایگان برای شما بیان گردیده است.

آشنایی با روش ها و چگونگی ساخت سایت رایگان

امروزه برای رونق کسب‌وکار، داشتن سایت مخصوص خود ضروری است چراکه اکثر افراد پیش از خرید کالا و خدمات آن را در اینترنت سرچ می‌نمایند، با ایجاد سایت مخصوص خود می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌ها و مطالب خود را در آن آپلود نمایید و کالاها و خدمات خود را به فرش رسانید.

بیشتر افراد بر این باورند که برای طراحی و ساخت سایت حتماً نیاز به یک شخص برنامه‌نویس و یا شرکت برنامه‌نویس است و بدون هزینه نمی‌توان سایتی را ساخت اما این باور اشتباه است روش‌های گوناگونی برای ساخت سایت رایگان وجود دارد که شما حتی می‌توانید از  آن کسب درآمد نمایید.

روش‌های ساخت سایت رایگان

یکی از روش‌ها طراحی وبلاگ می‌باشد اکثر وبلاگ‌ها قابلیت پارک دامنه را می‌دهند و شما از این طریق می‌توانید وبلاگ خود را به سایت تبدیل کنید منظور از دامنه همان آدرس وب‌سایت شما است که افراد با سرچ کردن آن در مرورگر به شما دسترسی می‌یابند آدرس دامنه بعد از www. قرار می‌گیرد، مشکلی که در ساخت سایت از این طریق وجود دارد این است که وبلاگ‌ها تبلیغات خود را در سایت شما نمایش می‌دهند.

روش دیگر استفاده از سایت سازهای رایگان می‌باشد سایت ساز ابزاری است که با کمک آن می‌توانید سایت خود را بدون نیاز به برنامه‌نویسی و کد نویسی طراحی و مدیریت کنید این روش امکانات بیشتری نسبت به وبلاگ در اختیار شما قرار می‌دهد و پس از ثبت دامنه می‌توان آدرس اختصاصی سایت خود را داشته باشید و قالب سایت خود را بر اساس کسب‌وکارتان انتخاب نمایید سایت سازها معمولاً دامنه و هاست رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند، تعداد سایت سازهای رایگان داخلی و خارجی بسیار زیاد است که در این نوشتار نمی‌گنجد.

یکی دیگر از روش‌های ساخت سایت رایگان استفاده از سیستم‌های مدیریت رایگان مانند ورد پرس، دروپال و… می‌باشد برای انجام این کار باید یکی از سیستم‌ها را در هاست‌های رایگان نصب نمایید و منظور از هاست فضای میزبانی سایت است که مانند یک هارد یا حافظه عمل می‌کند مطالب و عکس‌ها و فیلم‌های شما در آن ذخیره می‌باشد و همه افراد در نقاط مختلف می‌توانند با ورود به سایت به آن دسترسی داشته باشند، با توجه به حجم اطلاعاتی که بر روی سایت خود قرار می‌دهید میزان هاست خود را تهیه نمایید چراکه هاست‌ها دارای حجم‌های متفاوتی می‌باشند، در این روش تنها باید هزینه ثبت دامنه و هاست را پرداخت نمایید این سیستم‌ها نیز تبلیغات خود را به‌صورت رایگان در سایت شما نمایش می‌دهند.

روش دیگر در صفحه اول گوگل وجود دارد که شما با داشتن ایمیل گوگل می‌توانید به صفحه سایت‌های گوگل (Google Site) بروید و وب‌سایت خود را با ظرفیت ۱۰ گیگابایت ایجاد نمایید.

چگونگی ساخت سایت

با توجه به روش‌های ذکرشده تا حدودی متفاوت است اما به‌طورکلی به این صورت است که ابتدا یک دامنه را ایجاد کنید توجه داشته باشید که نام دامنه مناسب و کوتاه باشد، دامنه‌ها دارای پسوندهای مختلفی مانند com، org وir هستند پس از ایجاد دامنه نیاز به یک هاست یا فضا می‌باشد تا مطالب، عکس‌ها، فیلم‌ها، موسیقی‌ها و… خود را در آن آپلود کنید با فراهم شدن هاست و دامنه سایت شما آماده است تا در دسترس کاربران قرار گیرد.

برای ساخت سایت رایگان می توان به چندین سایت موجود در اینترنت مراجعه کرد و از طریق این سایت ها نسبت به ساخت سایت اقدام کرد.

این سایت ها عبارتند از: سایت ساز سایت بیلدر، سایت ساز وردپرس که کاملا رایگان بوده و هاست و دامنه ی اجباری دارد، سایت ساز wix و… که با استفاده از این سایت ها می توان اقدام به ایجاد سایت شخصی و کاری برای خود کرد، با استفاده از ایجاد سایت می توان کسب و کار کوچکی نیز برای شخص ایجاد کرد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد