آن چه در مورد طراحی سایت رزرو آنلاین باید بدانید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: این مقاله دانستنی‌هایی در مورد طراحی سایت رزرو آنلاین ارائه می‌دهد. مزایای رزرو آنلاین، امکاناتی که سایت‌های رزرو آنلاین باید دارا باشند (که بر حسب این که در چه زمینه‌ای باشند متفاوت است) و برخی از اصول طراحی سایت رزرو آنلاین بیان شده‌اند. در پایان نیز کارا آی‌تی جهت طراحی سایت‌های رزرواسیون به بهترین شکل و با رعایت تمام اصول لازم اعلام آمادگی نموده است.

آن چه در مورد طراحی سایت رزرو آنلاین باید بدانید

امروزه طراحی سایت رزرو آنلاین برای موارد مختلفی کاربرد دارد. از رایج‌ترین آن‌ها می‌توان رزرو هتل، بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس، و رزرو بلیط سینما و کنسرت را نام برد.

اما طراحی سایت رزرو آنلاین چه تأثیری در روند کار ایجاد کرده است؟ تا چندی قبل اگر فردی برای اولین بار به شهری مسافرت می‌کرد، به محض رسیدن و با وجود خستگی بسیار ناچار بود سری به هتل‌های آن شهر بزند، از وجود اتاق‌های خالی آن کسب اطلاع کند، در مورد قیمت  پرس و جو نموده و نگاهی به اتاق‌ها بیندازد.

البته احتمال زیادی وجود داشت که اتاق را نپسندد و راهی هتل دیگری شود! اگر هم از قبل و از طریق تماس تلفنی اقدام به رزرو کرده بود، چه بسا که پس از دیدن اتاق مورد نظر شوکه شده و از رزرو پشیمان می‌شد.

به همین ترتیب برای خرید بلیط هواپیما و قطار و اتوبوس افراد ناچار بودند تا با صرف وقت و هزینه رفت و آمد و تحمل شلوغی شهر و … حضوراً به پایانه‌ها یا آژانس‌های مسافرتی مراجعه کنند، یا در سینما اجباراً روی صندلی‌ای که دوست ندارند بنشینند و ….

خوشبختانه امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمام این مشکلات برطرف شده است و شما با طراحی سایت رزرو آنلاین این امکان را به مشتری می‌دهید که قبل از سفر در کمترین زمان ممکن از تمام هتل‌های شهر کسب اطلاع کند، قیمت و امکانات آن‌ها را با هم مقایسه کند، و حتی اتاق‌ها را با تمام جزییاتشان ببیند!، در عرض چند دقیقه اتاق را رزرو و هزینه را پرداخت کند و هنگام رسیدن به مقصد با خیال آسوده و با در دست داشتن واچر، مستقیماً به هتل دلخواهش مراجعه کند؛ یا تنها با چند کلیک بلیط اتوبوس و هواپیما و قطار تهیه کند و در سینما و کنسرت با آگاهی کامل از سانس‌ها و برنامه‌ها، دقیقاً روی صندلی دلخواهش بنشیند!

 در طراحی سایت رزرو آنلاین چه امکاناتی را باید قرار دهیم؟

طراحی سایت رزرو آنلاین، بسته به این که مربوط به چه زمینه‌ای باشد متفاوت است و به امکانات مختلفی نیاز دارد.

در طراحی سایت رزرو آنلاین هتل لازم است تا درجه هتل، آدرس، اطلاعات اتاق‌ها و ظرفیت و قیمت آن‌ها به همراه عکس، قوانین هتل در مورد ساعت ورود و خروج، شرایط پذیرش افراد مجرد و قیمت برای کودکان و … را در اختیار فرد رزروکننده قرار دهید، اطلاعات مهمان را از طریق قرار دادن فیلدهایی برای وارد کردن نام و شماره تماس، و هم‌چنین تاریخ رزرو و تعداد نفرات را از طریق قرار دادن تقویم و منوی کشویی از وی دریافت کنید، از  طریق درگاه‌های آنلاین امکان انتقال وجه را لحاظ کنید و در پایان واچر هتل را برای فرد ارسال نمایید. می‌توانید امکاناتی از قبیل ارسال پیام کوتاه جهت تأیید قطعیت رزرو و … را نیز در نظر بگیرید.

طراحی سایت رزرو آنلاین برای خرید بلیط سینما و کنسرت چنین است که باید ضمن ارائه اطلاعات سانس‌ها، و نام برنامه‌ها یا فیلم‌ها به همراه قیمت، امکان آگاهی از ظرفیت صندلی‌های باقی‌مانده و انتخاب صندلی از طریق نمایش پلان سالن را نیز به مشتری بدهید و سپس امکان پرداخت آنلاین وجه و نهایتاً ارائه بلیط را در نظر بگیرید.

به همین ترتیب در طراحی سایت رزرو آنلاین بلیط هواپیما و اتوبوس و قطار، یا هر سایت رزرو دیگری  باید امکانات متناسب با همان موضوع را ارائه دهید.

برخی از نکات طراحی سایت رزرو آنلاین

از آن جا که مهم‌ترین هدف از طراحی سایت رزرو آنلاین صرفه‌جویی در زمان است، سرعت انجام عملیات رزرو بدون اتلاف وقت و معطلی اهمیت ویژه‌ای دارد. برای مثال کاربر نباید زمان طولانی برای لود شدن صفحه منتظر بماند.

رعایت اصول مربوط به سئو در طراحی سایت هم‌ مانند تمام سایت‌های دیگر اهمیت دارد و یافتن سایت از طریق موتورهای جستجو را تسهیل و تسریع می‌کند.

نکته با اهمیت دیگر در طراحی سایت مربوط به اقدام همزمان کاربران به رزرو یک اتاق یا صندلی و … است که باید تدابیر لازم برای چنین مواقعی سنجیده شود.

طراحی سایت‌ها باید به گونه‌ای باشد که اتاق یا صندلی پس از انتخاب توسط یک کاربر تا دقایقی در حالت رزرو شده باقی بماند تا پس از اتمام عملیات پرداخت تخصیص نهایی صورت بگیرد و در حین انجام عملیات، کاربر دیگری قادر به رزرو آن مورد نباشد.

از دیگر نکات طراحی سایت این است که روند انجام عملیات کاملاً واضح باشد و منجر به گیج شدن کاربر نگردد.

کارا آی‌تی ( karait ) با برخورداری از دانش فنی و با رعایت تمام اصول و تکنیک‌های لازم، آماده طراحی سایت رزرو آنلاین مورد نظر شما به بهترین صورت و در کمترین زمان می‌باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد