فیلتر گیربکس دامپتراک

0

فیلتر گیربکس دامپتراک

تعویض زمان بندی شده فیلتر گیربکس دامپتراک

فیلتر گیربکس دامپتراک : تعویض فیلتر گیربکس دامپتراک نیز یکی از مهم ترین کارهای بخش تاسیسات و مهندسی شرکت های عمرانی است. دامپتراک یک ماشین‌ آلات سنگین راهسازی و مهندسی عمران است که برای حمل ماسه و سیمان و نخاله های ساختمانی به کار می رود. دامپتراک در معادن هم به کار گرفته می شود. لاستیک های ۸۰ اینچی ، این خودروی را قوی هیکل نشان می دهد. دامپتراک قوی هیکل ترین ماشین راهسازی و عمرانی در جهان است. بخاطر کار سنگین، فیلتر باید در دوره های مشخصی تعویض شود تا بتواند کار سنگین خود را به نحو احسن انجام دهد.

توجه به تمیزی فیلتر گیربکس دامپتراک کاترپیلار  

ذرات معلق هوا و گرد و خاک می تواند به مانعی بزرگ برای حرکت و کار دامپتراک بدل شود، فیلتر گیربکس دامپتراک را باید در دوره های زمانی کوتاه مدت تعویض کنید تا این ماشین آلات راهسازی بتوان در پروژه ها مشارکت مستمری داشته باشد.فیلتر گیربکس باید به قدری تمیز باشد که برای کار کردن گیربکس مانعی نباشد. متناسب با نوع گیربکس ؛ دنده ای یا اتوماتیک، فیلتر گیربکس را خریداری کرده و نصب کنید.

تعویض همزمان فیلتر گیربکس دامپتراک و روغن گیربکس 

کاترپیلار،  برای دامپتراک های کاترپیلار کاربرد دارد. حتما روغن با کیفیت و از فیلتر با کیفیت کاترپیلار استفاده کنید تا دامپتراک به مدت زمان طولانی در پروژه کار کند.

تعویض فیلتر باعث افزایش عمر آن خواهد شد. از آن جایی که فیلتر با گیربکس مرتبط است، بنابراین تعویض به موقع فیلتر می تواند به افزایش عمر گیربکس و حتی دامپتراک منجر شود.

تعویض فیلتر گیربکس به دلیل سنگین بودن بسیار مهم است و حتما در همان زمان پیش بینی شده تعویض کنید تا بتواند به مدت زمان زیادی در پروژه مشارکت داشته و حضور فعالانه داشته باشد.

تعویض به موقع روغن گیربکس و فیلتر اهمیت دارد و از آن جایی که همیشه کار سنگین انجام می دهد، بنابراین متوجه می شوید که تعویض به موقع روغن مهم است. باقی ماندن روغن کارکرده و سیاه باعث فرسایش گیربکس شده  و در نهایت باعث توقف کار دامپتراک خواهد شد.

تعویض فیلتر گیربکس دامپتراک در مدت زمان مشخص

هر ۵۰ ساعت را بررسی کرده و در صورت آن را تعویض کنید تا ماشین آلات شما با قدرت کار کند. هر ساعت تاخیر نسبت به تعویض فیلتر باعث وارد آمدن خسارت به گیربکس و دامپتراک خواهد شد.

به هنگام باید روغن را هم تعویض کرد. گرمای بیش از حد باعث خرابی گیربکس دامپتراک خواهد شد. تعویض به موقع روغن گیربکس می تواند باعث افزایش عمر مفید ماشین آلات راهسازی خواهد شد.

توجه به فشار روغن و تعویض فیلتر گیربکس دامپتراک

کم شدن فشار روغن گیربکس باعث کارکرد ضعیف آن شده و حتی در برخی موارد باعث عملکرد ضعیف دامپتراک خواهد شد. تعویض به موقع فیلتر توسط یک متخصص ماشین آلات باعث خواهد شد تا ماشین آلات مجموعه در شرایط بهتری قرار داشته باشد و هرگز نفر غیر متخصص این کار را انجام ندهد، تعویض فیلتر مسئولیت ویژه ای است که بخش تاسیسات یا مهندسین مجموعه انجام شود.

لزوم توجه به کیفیت فیلتر گیربکس

به هنگام تعویض فیلتر، حتما از فیلتر با کیفیت استفاده کنید تا ماشین آلات شما برای دوره بعدی با قدرت کار کرده و به لحاظ فنی مشکلی نداشته باشد. فیلترهای بی کیفیت باعث وارد آمدن خسارت های سنگینی به بخش فنی ماشین آلات شده و حتی در برخی موارد شدید ، خسارت هایی بسیار شدیدی را ایجاد می کنند تا مدت ها، جبران آن گاهی دشوار است.

موتور دامپتراک می تواند ۳۷۰۰ اسب بخار قدرت تولید کند و به همین دلیل توان و قدرت بسیار بالایی دارد و تعویض  فیلتر برای ادامه پروژه ضروری است. سرویس به موقع دامپتراک و تعویض روغن و فیلتر باعث عدم فرسایش قطعات ماشین آلات راهسازی و معدن خواهد شد.

عامل بازدارنده فعالیت های اجزای گیربکس و اهمیت تعویض فیلتر گیربکس

گرما مهم ترین عامل بازدارنده فعالیت اجزای گیربکس است و حتما با کم شدن فشار روغن، روغن گیربکس را تعویض کنید تا دامپتراک برای دوره بعدی آماده شود.

دامپتراک مانند سایر ماشین آلات راهسازی و معدن مهم بوده و باید کلیه شرایط فنی آن را مدنظر داشته باشید، و متناسب با شرایط ، کلیه قطعات آن را در صورت فرسوده بودن تعویض کنید تا عملکرد آن افزایش یابد.

دامپتراک ها با توجه به اندازه بزرگ خود، عملکرد سریع تر و قدرتمندانه ای دارند و بنابراین می توانند در مساحت بزرگ به راحتی کار کنند. دامپتراک نیز در اکثر ساعات روز در معرض گرد و خاک و ذرات معلق هوا است و بنابراین باید فیلتر آن را در دوره های زمانی مشخص پیش بینی شده یا حتی در برخی مواقع پیش بینی نشده تعویض کرد تا این ماشین آلات تا انتهای پروژه قدرتمندانه کار کند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد