صفر تا صد طراحی سایت

0
صفر تا صد طراحی سایت : ما از نسل گذشته، فاصله­ بسیار زیادی گرفته ­ایم و به قرن انقلاب اطلاعات رسیده ­ایم. امروز جهان، نه به دور خورشید، بلکه به دور اطلاعات و تفریحات وابسته به آن می ­چرخد.

صفر تا صد طراحی سایت

صفر تا صد طراحی سایت : وب‌سایت جهانی یا WWW، پایه­ این انقلاب اطلاعاتی است. اگرچه قدمت آن، در مقایسه با سایر اختراعات، کاملا ناچیز است، اما تاثیر کلی آن، با ارزش دیگر اختراعات بزرگ تاریخ، از جمله چرخ، برابری می­کند.

هیچکس نمی­ تواند تصور کند که چگونه در زندگی امروزی بدون اینترنت زندگی کنیم. خیلی از ما حتی حاضر نیستیم به زندگی بدون اینترنت فکر کنیم. مقرون به صرفه بودن، سهولت و انعطاف­پذیری، فاکتورهایی هستند که باعث می­شوند www در تمام بخش­ های زندگی وارد شود.

نوآوری‌های جدید باعث شده که افراد عادی نیز از تکنولوژی پیشرفت ه­ای به نام HTML استفاده کنند و حضور خود را در وب جهانی نشان دهند. در این مقاله سعی می­کنیم با زبانی ساده، تمام مراحل ساخت یک وب‌سایت را عنوان کنیم تا نشان دهیم هر کسی می­ تواند وب‌سایت خود را داشته باشد و آن را مدیریت کند.

وب‌سایت چیست؟

در یک تعریف ساده، وبسایت مجموعه­ عظیمی از اطلاعات و سرگرمی­ها است که در هر زمان قابل دسترسی است و خدمات مختلفی را در اختیار مشتریان هدف قرار می­دهد. یکی از بزرگترین مزیت­ هایی که یک وب­سایت فراهم می کند «دسترسی» است.

به یک اسم فکر کنید و آن را برای نام دامنه­ ی خود انتخاب کنید:

تاریخ به ما می ­آموزد که پادشاهان بر یک قطعه زمین به نام مقر پادشاهی حکمرانی می­کردند. به طور مشابه، اگر می خواهید یک کاربر حرفه­ای شوید و بخواهید بر تکه­ای از فضای اینترنتی حکمرانی کنید، باید نام مناسبی برای قلمرو خود پیدا کنید. فن­آوری وب، آن را نام دامنه می­نامد. یک نام ساده انتخاب کنید تا به آسانی در ذهن بماند. نام­های دشوار هرگز به موفقیت نمی­رسند.

فرمت دقیق دامنه را انتخاب کنید:

وقتی نام دامنه انتخاب شد، باید با شریکی به اسم “فرمت دامنه” پیوند داده شود. برخی از محبوب­ترین فرمت­ها .com .net .org .biz .info . edu  هستند.

تمام فرمت­ها اختصاری از یک کلمه­ی معنادار هستند. com نام تجاری، .org به معنی سازمان، و .edu به معنی آموزش است. اگر وب سایت شما برای انجام یک کار خاص باشد، می توانید .com یا .net  را انتخاب کنید، اما نمی توانید از پسوند .edu استفاده کنید.

اگر تمایل داشته باشید که از اسم کشور خود استفاده کنید، خدمات اینترنت به شما امکان استفاده از فرمت­های مخصوص کشورتان را نیز می­دهد. فرمت­هایی مثل: .uk, .us, .au که به ترتیب مربوط به انگلستان، آمریکا و استرالیا هستند.

خدمات میزبانی وب:

وقتی نام دامنه همراه با فرمت آن آماده شد، نوبت این است که چند کار تکنیکی مربوط به اینترنت را انجام دهید. میزبانی وبسایت موضوع ضروری و مهمی است که باعث می­شود نام دامنه­ی شما در هفت روز هفته و ۲۴ساعت شبانه روز در دسترس باشد.

انتخاب طرح میزبانی:

ارائه دهندگان خدمات میزبانی زیادی وجود دارند و یک تازه ­وارد برای انتخاب طرح میزبانی درست، ممکن است دچار مشکل شود. ولی این موضوع خیلی هم دشوار نیست؛ با یک جستجوی ساده در اینترنت، خواندن تحلیل­ها و نظرات کاربران و مقایسه­ی نرخ­ها به سادگی می­توانید طرح درست را انتخاب کنید.

صفحه­ ی اصلی را تنظیم کنید:

طراحی وب آن بخشی از کار است که منجر به ساخت قلمرویتان می شود. توجه داشته باشید که طراحی و توسعه وب با سرویس میزبانی وب تفاوت دارد. طراحی شامل ایجاد صفحه اصلی، درباره ما، صفحه خدمات و سایر مواردی است که نیاز به جلب توجه مشتریان دارد. یک صفحه اصلی خوب می­تواند باعث نفوذ بهتر و موثرتر به بازار شود.

استفاده از سایت­ سازها:

این بخش برای کسانی است که نمی­خواهند یا نمی­توانند افراد حرفه­ای را برای توسعه و طراحی وب استخدام کنند ولی همچنان می­خواهند که وبسایتی را اداره کنند. نرم افزارهای سازنده­ی سایت با قالب های از پیش نصب شده تقریبا برای تمام دسته­ها مانند کسب و کار، اوقات فراغت، ورزش، معنویت و غیره وجود دارند. با نرم­افزارهای سایت­ساز می­توانید به سرعت وبسایت مورد نظر خود را بسازید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که گزینه­های موجود را انتخاب کنید، برخی از موارد را با هم ترکیب کرده و آنها را با هم مطابقت دهید. قالب­های خیره­کننده با منوی از پیش تعریف شده، ابزار انتشار محتوا، افزونه­های تجارت الکترونیک و… سایت­سازها را به یک نرم­افزار فوق­العاده تبدیل کرده­اند.

امنیت وبسایت:

مواردی در مورد امنیت وبسایت وجود دارد که اگر آنها را بدانید می­توانید به راحتی از وبسایت خود محافظت کنید. هک­کردن و اسپم­کردن دو روش شایعی هستند که می­توانند مانع از پیشرفت وبسایت شما شوند. هکرها می­توانند اطلاعات مهم کاری و همچنین اطلاعات شخصی کاربران وبسایت شما را بدزدند. بنابراین لازم است که از وبسایت خود در برابر چنین خطرهایی محافظت کنید. برای اینکار باید از شرکت میزبان و توسعه­دهنده­ی وبسایت که برنامه­های نرم­افزاری وبسایت را نوشته است، کمک بخواهید.

کار را تمام کنید!

تا اینجا دیدیم که چگونه باید یک وبسایت را ساخت و از آن محافظت کرد. گام بعدی این است که بازدیدکنندگان را به وبسایت خود جذب کنید. وبسایت را با محتوای مفید، سرگرم کننده و منحصر به فرد پر کنید. تصاویر و یا فیلم­های مورد نیاز را اضافه کنید. صفحات وب را با رنگ­های زیاد، تصاویر و فیلم­های نامربوط به محتوای سایت پر نکنید، چرا که این موضوع برای مخاطبان بسیار آزاردهنده خواهد بود.

بهینه سازی موتور جستجو یکی از جنبه های مهم است که باید در هنگام توسعه ­ی محتوا انجام شود. با استفاده از کلمات کلیدی مناسب، عبارات جستجو و عناوین جذاب، وبسایت شما در صدر جستجوهای وب قرار خواهید گرفت.

راه ­های دیگر برای افزایش محبوبیت وبسایت:

به روز رسانی منظم

اشتراک­گذاری لینک­ ها با سایر شبکه­ های اجتماعی

ایجاد پیوند با وبسایت های معروف

همیشه برای پاسخگویی آماده باشید:

به عنوان صاحب سایت، همیشه برای مشتریان خود در دسترس باشید.

بسیاری از مشتریان برای شما ایمیل می­فرستند و اطلاعات بیشتری را می­خواهند. پاسخ به موقع باعث بوجود آمدن حس اعتماد در مشتریان­ شما خواهد شد و برای وبسایت شما اعتبار خواهد ساخت.

حرف آخر

موفقیت چیزی است که با جدیت و تلاش شما بدست می­آید؛ سایر منابع و اطلاعات فقط راهنمای شما در این راه هستند. امیدواریم مطالب این مقاله برای کمک به شما مفید واقع شده باشند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد