روف گاردن چیست و مزایای آن چه می باشد؟

0

روف گاردن چیست و مزایای آن چه می باشد؟

روف گاردن چیست و مزایای آن چه می باشد؟ : روف گاردن یا بام سبز یکی از تکنولوژی های جدید در عصر حاضر می باشد که به شما این امکان را می دهد تا بر روی پشت بام ها و تراس های خود سقف سبز ایجاد نمایید. این روف گاردن ها همان بام باغ یا باغی در بام هستند. شما می توانید با استفاده از گاردن بر روی تراس ها و پشت بام خانه های خود فضای سبزی ایجاد نمایید که همچون یک باغ طبیعی می ماند.

روف گاردنها مجموعه ای از مبلمان باغی، سایبان ها، آبنماها، گیاهان سبز، آلاچیق ها و محصولات کشاورزی می باشد. که همه ی این امکانات در نزدیکترین محل به شما قرار دارند.

روف گاردن ها در کلاس های مختلفی موجود هستند. از جمله ی کلاس A، کلاس B، کلاس C، کلاس D، و کلاس E می باشد. هر کدام از این کلاس ها دارای ویژگی های خاصی می باشند که در این مطلب برای شما بیان خواهیم نمود.

مشخصات روف گاردن ها در کلاس های مختلف

  • روف گاردنهای کلاس A:

این بام سبز ها دارای کفی از جنس سرامیک و یا موزاییک هستند و با پوشش گیاهی چون شمشاد احاطه شده اند. معمولا جنس مبلمان در روف گاردن کلاس A ترموود می باشد. این بام سبز نیاز به زهکشی و عایق کاری دارد. اما می توانیم بگوییم یکی از زیباترین گاردن ها به شمار می رود.

  • روف گاردنهای کلاس B:

این سری از بام های سبز دارای کفی از جنس ترموود هستند و با پوشش گیاهی کاج احاطه شده اند. نورپردازی در این محوطه استفاده از همان چراغ های محوطه می باشد و از مبلمان های حصیری و چرم بیشتر در این سری از روف گاردن ها به کار می رود. شما می توانید فضای سبز این محوطه را با گلدان و باکس ترموود اجرا نمایید.

  • روف گاردنهای کلاس C:

بامهای سبز کلاس C دارای کف ترموود پلکانی هستند. در این گاردن ها از گلها و گیاهان طبیعی می توانید استفاده نمایید. این سری از گاردن ها الاچیق و سایبان نیز دارند و جنس مبلمانشا از ترموود می باشد. برای نور پردازی در بام سبز کلاس سی می توانید از چراغ باغی استفاده نمایید.

  • روف گاردنهای کلاس D:

کف این روف گاردن ها از جنس ترموود پلکانی می باشد. همچنین جنس مبلمان نیز در این سری از بام های سبز ترموود است. شما می توانید برای این گاردن ها از پوشش های گل و گیاه طبیعی استفاده نمایید. این سری از بام باغ ها نیز زیبایی خاص و منحصر به فردی دارند.

  • روف گاردنهای کلاس E:

در انتها به بام باغ های کلاس E می رسیم. این سری از روف گاردن ها دارای کفی سنگی هستند. شما می توانید از چمن های مصنوعی برای این گاردن استفاده نمایید. باید فضای سبز را زهکشی کرده و از چراغ های باغی استفاده کنید. این سری از گاردن دارای سایبان و الاچیق نیز می باشد و جنس مبلمانی که برای آن به کار می رود ترموود است.

مزایای مختلف استفاده از بام باغ ها

شما می توانید با استفاده از این گاردن ها در شهر به پاکسازی هوای اطراف خود کمک بسیاری نمایید. همچنین بام باغ ها باعث می شوند حرارت ساختمان کم شده، دما کنترل شود، آلاینده ها کاهش یافته، و علاوه بر تمام مزایای بیشمار دیگر می توانید با این کار چهره ی زیبایی به شهر دهید.

روف گاردن ها درست است که از مواد سبک استفاده می شوند ولی دارای مقاومت بسیاری هستند. از این رو به شما کمک می کنند تا بتوانید بر روی بام خانه ی خود پوشش گیاهی زیبایی داشته و حتی از محصولات کشاورزی بهره مند شوید.

مزیت دیگری که این گاردن ها دارند باعث می شود شما بتوانید محلی دنج برای تفریح داشته باشید. یک محیطی زیبا و زینتی با انواع گیاه های مورد نیاز در مصارف خانگی.

از طرف دیگر با ساختن روف گاردن بر روی تراش خانه ی خود و یا پشت بامتان اجازه می دهید که بام خانه ی شما در برابر اشعه های خورشید محافظت شود و از آب باران استفاده ی بهینه ای نیز نمایید.

اگر در پشت بام منزل خود روف گاردن ایجاد کنید دیگر لازم نیست هر زمان که به استراحت نیاز داشتید از منزل خارج شوید و یا به سفر های پر هزینه بروید. کافیست چند قدم برداشته و به پشت بام منزل خود بروید. پشت بامی که خود دنیایی از گیاهان طبیعی و زیبا می باشد.

البته برای ساختن این بام باغ ها حتما باید با کارشناسان زبده در این زمینه مشورت نمایید. زیرا ساختن این گاردنها نیاز به محاسباتی دقیق و نقشه برداری مناسب دارد. نباید بی گدار به آب بزنید، که برای ساختمان شما ایجاد اشکال نماید. از طرف دیگر باید از مصالحی به وزن کم و سبک برای بام باغ ها استفاده کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا به لینک روف گاردن چیست و مزایای آن مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد