دانستنی‌هایی در مورد طراحی سایت با جوملا

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده: این مقاله در خصوص طراحی سایت با جوملا مطالبی را ارائه می‌کند. ابتدا واژه‌های افزونه، کامپوننت، ماژول و پلاگین تشریح شده‌اند، سپس به مزایای طراحی سایت با جوملا اشاره شده است، پس از آن در مورد امنیت جوملا نکاتی مطرح شده و در پایان نیز کارا آی‌تی به منظور طراحی سایت با جوملا اعلام آمادگی نموده است.

دانستنی‌هایی در مورد طراحی سایت با جوملا

در این مقاله نکاتی در مورد طراحی سایت با جوملا ارائه می‌گردد. جوملا یک سیستم مدیریت محتواست که از نظر محبوبیت پس از وردپرس در مرتبه دوم قرار دارد.

به منظور طراحی سایت با جوملا ابتدا نیاز به نصب PHP، پایگاه داده MySQL، تهیه سرویس میزبانی وب (Host)، دامنه (Domain) و سپس نصب جوملا دارید.

 واژه‌هایی که در طراحی سایت با جوملا با آن‌ها سروکار داریم

در طراحی صفحات وب با جوملا با مفهومی به نام افزونه برخورد می‌کنیم. در واقع جوملا متشکل از یک هسته و مجموعه‌ای از افزونه‌هاست که خود هسته نیز از چندین افزونه‌ تشکیل شده است.

هسته جوملا در واقع نقش سیستم عامل و افزونه‌ها نقش نرم‌افزارهایی را دارند که بر روی سیستم عامل نصب می‌گردند. افزونه‌ها به سه دسته کامپوننت، ماژول و پلاگین تقسیم‌بندی می‌شوند.

کامپوننت‌:

کامپوننت‌ها کامل‌ترین افزونه‌های جوملا هستند که گاهی اوقات به اشتباه هم‌معنی با خود افزونه هم به کار می‌روند. کامپوننت‌ها می‌توانند امکانات جدیدی را به هسته اصلی اضافه ‌کنند و حکم  نرم‌افزارهایی مجزا را دارند. (مانند کامپوننت مدیریت محتوای k2.)

ماژول:

ماژول‌ها تکمیل‌کننده محتوایی هستند که در کامپوننت‌ها وجود دارد و بر خلاف آن‌ها که مربوط به صفحه اصلی و قابل رویت هستند، در قسمت منو یا سایدبار صفحه فعالیت می‌کنند و غیر قابل مشاهده‌اند. ماژول‌ها در واقع اطلاعاتی را از هسته دریافت می‌کنند و آن را به نحو دیگری نمایش می‌دهند. (مانند ماژول Slideshow CK که عملکرد آن در خصوص اضافه کردن افکت و جلوه‌های ویژه به عکس و ویدئو است.)

پلاگین:

پلاگین‌ها نیز نقش پاسخ‌گویی به رویدادها را انجام می‌دهند (رویدادهایی که توسط هسته یا سایر افزونه‌ها ایجاد می‌شود)، و  امکان ارتباط بهتر بین هسته و سایر افزونه‌ها را برقرار می‌کنند.

 مزایای طراحی سایت با جوملا

طراحی سایت با جوملا بیشتر برای سایت‌هایی مفید است که کاربران در سطوح مختلفی به سایت دسترسی دارند؛ برای مثال در مورد سایت‌های شرکتی که مدیران، کارمندان و کاربران هر یک به صورت جداگانه به سایت مراجعه می‌کنند و نیاز به امکانات متفاوتی دارند، پیشنهاد می‌شود. بنابراین یکی از مهم‌ترین نقاط قوت جوملا، توانایی بالا در مدیریت دسترسی‌هاست.

مزیت بعدی ساخت وب‌سایت با جوملا این است که سیستم مدیریت محتوای جوملا هزاران افزونه به صورت رایگان در اختیار دارنده سایت قرار می‌دهد که کلیه نیازهای سایت از این طریق مرتفع می‌گردد. به علاوه این که افزودن افزونه‌های جدید نیز به آن‌ها امکان‌پذیر است.

مزیت دیگری که دارد قیمت پایین آن است. از آن جا که بسیاری از عملکردها از پیش در جوملا تعریف شده است، به همین سبب زمان کمی صرف طراحی سایت با جوملا خواهد شد و همین امر منجر به کاهش قیمت طراحی می‌گردد.

پشتیبانی از سئو امتیاز بعدی ساخت صفحات وب با جوملا است. همان طور که می‌دانید سئوسازی برای یک سایت از اصول بسیار با اهمیت می‌باشد. جوملا از این لحاظ امکانات ویژه‌ای به شما ارائه می‌دهد. بسیاری از افزونه‌های جوملا از جمله k2 در زمینه سئوسازی سایت کارایی زیادی دارند.

امکان طراحی سایت با جوملا به زبان‌های مختلف نیز وجود دارد و هم‌چنین جوملا گزینه مناسبی برای طراحی سایت‌های دو زبانه و چند زبانه به شمار می‌رود.

سرعت بارگذاری بالا، امکان مدیریت سایت از طریق موبایل و تبلت، نصب آسان و سریع، امکان سفارشی‌سازی سایت، و موارد دیگری را نیز می‌توان به فهرست مزایای فراوان جوملا اضافه کرد.

امنیت طراحی سایت با جوملا

به شرط رعایت برخی از نکات، طراحی سایت با جوملا امنیت خوبی را نیز برای سایت شما به همراه خواهد داشت. نکاتی از قبیل به روز رسانی مداوم جوملا، بک‌آپ گیری از سایت، استفاده از کلمه عبور مناسب و قدرتمند، بهره‌گیری از افزونه‌های امنیتی جوملا از قبیل jHackGuard، jSecure،Akeeba Admin Tools و …، ایجاد مجوزهای مناسب برای فایل‌ها و فولدرها (۶۴۴ برای فایل‌ها، ۷۵۵ برای فولدرها و ۴۴۴ برای فایل‌های PHP) و ….

طراحی سایت با جوملا را به کارا آی‌تی بسپارید

همان طور که متوجه شده‌اید طراحی سایت یک کار تخصصی است که بهتر است به دست کارشناسان متبحر و برخوردار از دانش و تجربه و مهارت کافی انجام شود. کارا آی‌تی ( karait ) در این زمینه نیز در کنار شما و پشتیبان شما خواهد بود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد