آن چه در مورد طراحی سایت شرکتی باید بدانید

0

به گزارش مجله اینترنتی دکوکده : این مقاله ابتدا به مزایای طراحی سایت شرکتی اشاره کرده و سپس برخی از اصولی را که در طراحی یک سایت شرکتی لازم است رعایت شود بیان می‌کند. در ادامه نیز به لزوم تدارک دیدن صفحات مختلف جهت تعامل با کاربر، معرفی شرکت، توضیح محصولات و خدمات، و … اشاره شده است.

آن چه در مورد طراحی سایت شرکتی باید بدانید

طراحی سایت شرکتی حرفه‌ای و مناسب، می‌تواند گام موثری در جهت موفقیت تجاری شما و توسعه کسب و کارتان از طریق فضای مجازی باشد.

با راه‌اندازی یک سایت شرکتی، شما می‌توانید امکان تعامل شبانه‌روزی با مشتریان را برای شرکت یا موسسه‌تان فراهم کنید و از این طریق موجب جلب رضایت و اعتماد هر چه بیشتر آن‌ها نسبت به خود گردید.

هم‌چنین قادرید توضیحات کامل و جامعی در رابطه با محصولات و خدماتتان در اختیار مشتریان قرار دهید که خود این کار می‌تواند تبلیغ بسیار موثر و کم‌هزینه‌ای برای برند یا شرکتتان محسوب شود.

مزیت دیگر طراحی سایت شرکتی این است که اطلاعات شرکت و محصولات یا خدمات شما از طریق موتورهای جستجو قابل دسترس خواهد بود و افراد زیادی از طریق اینترنت می‌توانند شما را پیدا کنند و با کسب و کارتان آشنا شوند.

برخی از اصولی که در طراحی سایت شرکتی باید رعایت شوند

اما برای طراحی سایت شرکتی، رعایت اصولی لازم است تا به این صورت در وهله اول بتوانید افراد بیشتری را به سایتتان هدایت کنید و در مرحله بعد هم تصویری هر چه مثبت‌تر را نسبت به شرکت یا برندتان در ذهن مخاطب ایجاد نمایید.

یکی از مهم‌ترین اصول طراحی سایت شرکتی، رعایت قوانین مربوط به سئوسازی سایت است. فایده این کار این است که افرادی که از طریق موتورهای جستجو به دنبال محصولات یا خدمات مربوط به برند یا شرکت شما می‌گردند خیلی راحت بتوانند سایت شما را پیدا کنند و وارد آن شوند.

مسأله مهم بعدی در طراحی سایت شرکتی این است که سایت شرکتی شما برای فرد بازدید کننده به قدری جذاب باشد و چنان تصویر درست و کاملی از مزایای استفاده از محصولات یا خدمات شما ارائه کند، که فرد را به همکاری با شما ترغیب نماید، خواه وی از طریق موتورهای جستجو دقیقاً نام برند شما را سرچ کرده باشد و خواه به صورت عبوری از صفحه شما بازدید ‌کند، به هر حال هدف شما این است که او به یکی از مشتریان دائمی‌تان تبدیل شود.

علاوه بر محتوای مطالب سایت، زیبایی ظاهری و استفاده از رنگ‌بندی‌های زیبا، فونت مناسب و خوانا،  رعایت نظم در ارائه مطالب و … نیز از نکات با اهمیت در طراحی سایت شرکتی است که نباید آن را  نادیده بگیرید.

یک اصل دیگر که در طراحی سایت  باید در نظر گرفته شود رسپانسیو (واکنش‌گرا) بودن سایت است که به معنای انطباق‌پذیری سایت با صفحه نمایش انواع دستگاه‌های هوشمند اعم از لپ‌تاپ، تبلت یا گوشی است.

 در طراحی سایت شرکتی چه مطالبی باید قرار داده شود؟

در طراحی سایت شرکتی حتماً سعی کنید سایت را به صورت داینامیک و به گونه‌ای طراحی کنید که کاربر امکان ارسال نظر و برقراری ارتباط با شما را دارا باشد. شما نیز متقابلاً و به طور مستمر باید نظرات و بازخوردها را بررسی کنید و نسبت به به درخواست‌ها و سوالات پاسخ‌گو باشید.

به صورت معمول و مطلوب، در طراحی سایت  نیاز به یک صفحه با عنوان «درباره ما» دارید که در آن به معرفی شرکت، سال تأسیس، و احتمالاً افتخارات و دستاوردهای شرکت و مطالبی از این قبیل بپردازید.

در صفحه «تماس با ما» نیز لازم است که اطلاعات تماس از قبیل آدرس شرکت، ایمیل و تلفن و دورنگار قرار داده شود. سایر صفحات طبیعتاً اختصاص به توضیحات و معرفی محصول یا خدماتتان به همراه عکس و قیمت و … دارد و اگر فروش اینترنتی دارید لینک و قابلیت‌های لازم برای آن نیز باید در نظر گرفته شوند.

هم‌چنین بسته به میل و نیازتان می‌توانید صفحاتی را برای توضیحات درباره خدمات گارانتی، اخبار شرکت، مقالات مرتبط، گالری تصاویر یا شرایط اعطای نمایندگی و … اختصاص دهید. نهایتاً امکان ارتباط با شبکه‌های اجتماعی خود را نیز در سایت لحاظ کنید.

کار طراحی سایت  خود را به کاردان آن بسپارید

در پایان لازم به ذکر است که کارا آی‌تی ( karait ) با در اختیار داشتن کارشناسان متخصص و زبده، این آمادگی را دارد تا طراحی سایت شرکتی شما را با رعایت کلیه اصول لازم و به کارگیری تکنیک‌های فنی بر عهده بگیرد.

 

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد