اجزای قطعات پمپ هیدرولیک

0

اجزای قطعات پمپ هیدرولیک

اجزای قطعات پمپ هیدرولیک: پمپ های هیدرولیک منبع قدرت بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات هستند. پمپ های هیدرولیک می توانند از طریق سیلندرهای هیدرولیکی مقدار زیادی روغن را در خود جای دهند. به این ترتیب، پمپ انرژی مکانیکی درایو (یعنی گشتاور، سرعت) را به انرژی هیدرواستاتیکی (یعنی جریان، فشار) تبدیل می کند.

قطعات پمپ هیدرولیک چیست؟

قطعات پمپ هیدرولیک یکی از مهم ترین قطعات خودرو است که در صنایع خودروسازی از آن ها استفاده می شود.

پمپ هیدرولیک خانگی

پمپ هیدرولیک چیست و دلیل نیاز شما به آن ها

پمپ های هیدرولیک منبع قدرت بسیاری از دستگاه ها و ماشین آلات هستند. پمپ های هیدرولیک می توانند از طریق سیلندرهای هیدرولیکی مقدار زیادی روغن را در خود جای دهند. به این ترتیب، پمپ انرژی مکانیکی درایو (یعنی گشتاور، سرعت) را به انرژی هیدرواستاتیکی (یعنی جریان، فشار) تبدیل می کند. شما می توانید از دستگاه های هیدرولیک – مجهز به یک پمپ استفاده کنید تا کارهای مختلفی مانند آسانسور، کمپرسور، قطعات را باز و بسته و بچرخانید.

قطعات پمپ هیدرولیک منبع قدرت سیستم هیدرولیک است و مهم ترین قطعه آن محسوب می شود. پمپ های هیدرولیک با توجه به اصل جابجایی کار می کنند. محفظه های پمپ به صورت مکانیکی درزبندی می شوند. مایع از طریق این محفظه ها به پمپ مکش و پمپ فشار منتقل می شود. در نتیجه این پمپ ها برای سیستم هایی با فشار بالا مناسب هستند.

پمپ های لایه ای یک محفظه یا پمپ های پیستونی برای کار پمپ هیدرولیکی با جابه جایی متغیر استفاده می شوند.

اجزای قطعات پمپ هیدرولیک : پمپهای هیدرولیک بر اساس نیازهای عملکردی و هیدرولیکی مختلف مانند محیط عملیاتی، فشار مورد نیاز، نوع درایو و غیره تولید می شود. طیف وسیعی از اصول طراحی و پیکربندی پشت پمپ های هیدرولیکی وجود دارد. در نتیجه، هر پمپ نمی تواند به طور کامل تمام مجموعه های مورد نیاز را به درجه مطلوب برساند. سه نوع پمپ هیدرولیکی وجود دارد: پمپ دنده ای، پیستون و پمپ ها.

مخزن یکی از قطعات پمپ هیدرولیک

زمانی که از دستگاه استفاده نمی کنید،  می توانید از مایع هیدرولیکی استفاده کنید. مخازن دمای سیستم را انتقال می دهند و نیروی اولیه سیستم را ایجاد می کنند. هوا یا رطوبت از مایع جدا شده و قبل از ایجاد مشکل، توسط مخزن آزاد می شوند. مخزن بیشتر به یک دریچه عمل می کند و می توانید بدون آلوده کردن سیستم، مایع بیشتری را به داخل سیستم بریزید.

پمپ مهمترین بخش هر سیستم هیدرولیک است. در پمپ، انرژی مکانیکی با فشرده سازی مایع به انرژی هیدرولیکی تبدیل می شود. انرژی هیدرولیک به عنوان یک نتیجه از توانایی پمپ برای جابجایی انرژی مکانیکی فشرده سازی مایع به بخش های مختلف سیستم وارد شده بدون آن که انرژی از دست رفته یا کاهش یابد. به عبارت دیگر، پمپ مسئول تغذیه مایع در سیستم هیدرولیک است.

پمپ یکی از قطعات پمپ هیدرولیک

دریچه ها یکی از قطعات پمپ هیدرولیک

سوپاپ ها نیز برای این نوع سیستم ها بسیار مهم هستند، زیرا بدون آنها، سیال به انرژی تبدیل نمی شود. سوپاپ ها برای باز کردن و بستن راه های عبور در یک سیستم هیدرولیک کار می کنند تا مایع بتواند به محرک ها برسد. سوپاپ ها می توانند برای ایجاد سیستم های هیدرولیکی استفاده شوند که می تواند کارگران را قادر به استفاده از قطعات مختلف یک دستگاه بزرگتر برای شغل های مختلف در زمان های مختلف کند. مکانیزم هایی که شیرها را باز و بسته می کنند اغلب توسط اپراتورهای ماشین هدایت می شوند تا خروجی مکانیکی سیستم را کنترل کنند.

عملگرها یکی از قطعات پمپ هیدرولیک

اجزای قطعات پمپ هیدرولیک : این قطعات نهایی هر سیستم هیدرولیک است. عملگرها چرخه هیدرولیک را با تبدیل انرژی هیدرولیکی که توسط پمپ به انرژی مکانیکی منتقل می شود، کامل می کنند. این انرژی مکانیکی پس از تولید پیستونها درون سیلندرهای هیدرولیک و موتورهای هیدرولیکی کار می کند. محورها اغلب دور از منبع اولیه انرژی مکانیکی (منطقه فشرده سازی مایع) قرار دارند. سیستم های هیدرولیکی با کمک موتورها می توانند انرژی را از یک نقطه به دیگری جایگزین کنند.

در یک سیستم هیدرولیک، مایع از طریق اجزای مختلف توسط فعالیت یک پمپ منتقل می شود. پمپها با تبدیل انرژی مکانیکی، به عنوان مثال، تبدیل یک چرخ دنده به هیدرولیک (به عنوان مثال، مایع) کار می کنند. پمپ های هیدرولیک ممکن است جابجایی ثابت (مقدار دقیق و غیر قابل تغییر مایع در طول هر چرخش) یا تغییر جابجایی متغیر (برای تغییر مقدار مایع منتقل می شود) را باعث شوند. از این دو نوع، پمپ های جابجایی متغیر در طراحی بسیار پیچیده هستند و بنابراین گرایش بیشتری دارند.

پمپ های هیدرولیک در طیف وسیعی از تجهیزات صنعتی استفاده می شود و به همین دلیل آنها در یک مجموعه گسترده ای از طرح ها شامل موارد زیر می باشند:

پمپ های بادی – پمپ های پره دارای یک شفت چرخشی با تعدادی از ورق های نازک از آن خارج می شوند. فنرها، محفظه  را به بخش های مجزا جدا می کنند، که هر یک از آنها از ورودی به خروجی به عنوان روتور مرکزی تبدیل می شود. از آنجا که روتور در خارج از مرکز قرار گرفته است، حرکت آن ابتدا به طور پیوسته حجم فضای را در هر محفظه به صورت قطعه ای پر کره و سپس آنها را خالی می کند وقتی که سیال توسط خروجی به شدت اخراج می شود.

پمپ دنده ای – پمپ دنده معمولی دارای دو چرخ دنده متصل است، یکی از آنها به شفت درایو متصل است. با چرخش شفت، دو چرخ دنده به حرکت در می آیند، مایع هیدرولیکی را در اطراف محیط بیرونی محفظه و در نهایت از طریق خروجی منتقل می شود.

پمپ های پیستونی – پمپ های پیستونی با یک یا چند پیستون، شامل یک سیلندر درون یک سیلندر مشخص می شود. حرکت بالا و پایین پیستون مایع هیدرولیک را به خروجی منتقل می کند. این پمپ ها در طرح های محوری و شعاعی در دسترس هستند.

قطعات پمپ پیستونی هیدرولیک شامل دریچه ها، پیستون ها، مخازن، عملگرها بوده که هر کدام وظیفه خود دارند و قطعات پمپ پیستونی هیدرولیک باید هر چند وقت یکبار روغنکاری شده تا بتوانند بهتر عمل کنند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد