طراحی سایت اختصاصی معماری

0

طراحی سایت اختصاصی معماری : سایت معماری با هدف ارائه نمونه کارها و پروژه­ های انجام شده، طراحی می­شود.

طراحی سایت اختصاصی معماری

این پروژه ­ها می­توانند در زمینه دکوراسیون منزل یا اداره، دکوراسیون مراکز تجاری یا فروشگاهی و انواع فضاهای دیگر باشد. طراحی سایت اختصاصی معماری می­تواند یکی از کم‌هزینه‌ترین شیوه­ ها برای تبلیغ و شناساندن تخصص و توانایی معمارها یا همان آرشیتکت ­ها باشد. از آنجایی که هر سایتی برای هر حرف ه­ای مناسب با ویژگی­های خاص آن حرفه طراحی می­شود، در طراحی سایت اختصاصی معماری نیز باید نکات خاصی در نظر گرفته شود. در این مقاله به این نکات می­پردازیم.

 چطور طراحی سایت اختصاصی معماری انجام دهیم؟

شاید بتوان گفت در دنیایی که اینترنت برای تبلیغ حرف اول را می­زند، کسب‌وکارهایی که در طراحی سایت موفق عمل کرده­اند، بیشترین سود را از این غول قدرت برده ­اند. معماری هم مستثنی از این کسب‌وکارها نیست و رشد خوبی در این زمینه داشته است.

معماری و موضوع طرح ظاهری و دکوراسیون داخلی همیشه و تقریباً برای همه افراد جذابیت دارد. بنابراین، طراحی سایت اختصاصی معماری، ظرافت و ریزه‌کاری­ های خاصی دارد و اگر چنین باشد می­تواند ابزار بسیار خوبی برای رشد حرفه معماران و تکنسین­ های دکوراتیو باشد.

طراحی سایت اختصاصی معماری برای کدام مشاغل مناسب است؟

طراحی سایت اختصاصی معماری می­تواند انواع صنعت ساختمان و امور عمرانی را شامل شود. بنابراین چنین سایتی می­تواند برای مهندسان عمران، آرشیتکت­ها، نقشه برداران، تولید کنندگان و فروشندگان تأسیسات،  تجهیزات و مصالح ساختمانی، متخصصان برق و گاز و سایر انواع مشاغل مربوطه، مناسب باشد. این حرفه­ها معمولاً ارتباطی نزدیک باهم دارند. طراحی سایت اختصاصی معماری برای این حرفه­ ها باعث می­شود افراد بتوانند در مورد محصولات و نیز خدمات خود اطلاع رسانی کنند. علاوه بر آن، صاحبان این مشاغل می­توانند از طریق این سایت­ها، کالاهای خود را به صورت آنلاین بفروشند.

مزایای طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت اختصاصی و ساختمانی نقش مهمی در ایجاد ارتباط بین مشاغل مربوط به امور عمرانی، آشنایی آنها باهم و اخذ قرارداد و همکاری بین آنها دارد.

در این سایت­ها، تکنسین­های معمار و مهندسان به اندازه کافی فضا دارند تا بتوانند نمونه کارهای انجام شده را در معرض دید بگذارند و به نوعی تبلیغ کنند. آنها می­توانند به طور کامل درباره پروژهای انجام شده توضیح دهند و برای این کار می­توانند از تصویر و ویدئو نیز استفاده کنند که البته تأثیرگذاری بیشتری دارد. معرفی توانمندی­های این افراد از طریق سایت بسیار مؤثر است.

طراحی سایت اختصاصی معماری چه امکاناتی باید داشته باشد؟

نکات مهمی وجود دارد که حتماً باید در طراحی سایت اختصاصی معماری در نظر گرفته شود. این نکات عبارتند از:

  1. طراحی صفحه رزومه

پرداختن به رزومه و اختصاص یک صفحه به آن در سایت معماری اهمیت خاصی دارد. روزمه سوابق کاری شما است و اگر پربار باشد اعتماد بیشتری جلب می­کند و افراد بیشتری را به سمت شما می­کشاند.

  1. صفحه ارتباط با ما

شاید به جرأت بتوان گفت که این صفحه از ضروریات تمام سایت­ها است. در طراحی سایت اختصاصی هم که دیگر جای خود دارد چرا که هدف اصلی آن ایجاد ارتباط است.

  1. صفحه کادر فنی

در این صفحه تمامی کارکنان و کادر فنی با ذکر تخصص و توانایی­ها معرفی می­شوند.

  1. صفحه خدمات

در این صفحه تمام خدمات شرکت دسته‌بندی شده و درباره هر کدام توضیحاتی داده می­شود. به عنوان مثال، اگر خدمات یک شرکت شامل دکوراسیون مراکز تجاری یا اداری، دکوراسیون منازل، آشپزخانه، فروشگاه، بازسازی فضاها، پارتیشن بندی، تهیه نقشه، اجرای مصالح خاص و … باشد، می­توان هر کدام از آنها را به درستی در سایت توضیح داد و برای هر یک نمونه کار ارائه داد.

  1. صفحه نمونه کارها

این صفحه مهم­ترین و بارزترین صفحه در طراحی سایت اختصاصی است و در آن پروژه­های اتمام شده معرفی می­شوند. برای معرفی پروژها، مشخصاتی مانند نام، متراژ، مصالح و متد اجراشده، مدت زمان اجرا و … درج می­شوند.

  1. اخبار و مقالات

این صفحه برای ارائه اخبار و دستاوردهای تازه شرکت و مقالات مربوطه به مخاطبان طراحی می­شود تا به اطلاعات آنها اضافه کند.

  1. صفحه گالری

این صفحه برای نمایش عکس­های با کیفیت از نماهای مختلف پروژه­ها طراحی می­شود. این پروژه­ها می­توانند پروژه­های تکمیل شده و یا در حال انجام باشند. این عکس­ها معمولا با زیرنویس قرار داده می­شوند. بهتر است در این صفحه سه حالت انتخاب ریزعکس، لیست و تصاویر بزرگ وجود داشته باشد.

  1. بخش ویدئو

این صفحه نیز تقریباً صفحه گالری را تکمیل می­کند. به این معنا که در صفحه گالری فقط عکس گذاشته می­شود، اما در این صفحه از پروژه­های اتمام شده و نیز در حال انجام ویدئوهای چند دقیقه­ای گذاشته می­شود.

  1. گرافیک زیبا

وقتی ایده‌پردازی در معماری حرف اول را می­زند، بدیهی است که طراحی سایت اختصاصی معماری نیز باید طوری باشد که این پیام را انتقال دهد. یعنی، طراحی سایت اختصاصی معماری باید به گونه‌ای انجام شود که با ایجاد جذابیت­های بصری باعث شود کاربر با وارد شدن به سایت یک فضای زیبا تجربه کند و این احساس به او دست دهد که چنین سایت زیبابی قطعا می­تواند خدمات زیبایی نیز ارائه دهد.

  1. بهینه سازی سایت

حتماً کلمه سئو به گوش شما هم خورده است. سئو به معنای بهینه سازی موتور جستجو با توجه به استانداردها و الگوریتم­ها می­باشد. سئو باعث می­شود تا کابرانی که کلمات معماری، بهترین معماری جدید و … را جستجو می­کنند، در ابتدا به سمت سایت شما هدایت شوند و آمار بازدید از سایت بالا باشد.

نتیجه گیری

همانطور که گفته شد در طراحی سایت اختصاصی نیز  مانند طراحی هر سایت دیگری باید به نکات خاصی دقت شود. برای سایتی که قرار است با طراحی و دکوراسیون سر و کار داشته باشد، موضوع ظاهر سایت و طراحی صفحات مناسب و زیبا اهمیت دوچندان پیدا می­کند. می­توان این طور نتیجه گرفت که برای طراحی سایت اختصاصی باید از کسانی استفاده کرد که اهمیت این ظرافت را می­دانند و توانایی پیاده کردن آن در سایت را دارند.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد