انواع پمپ هیدرولیک حرکت

0

انواع پمپ هیدرولیک حرکت

انواع پمپ هیدرولیک حرکت : با توجه به مطالبی که درباره پمپ هیدرولیک خواندیم از این رو این محصولات دارای انواع مختلفی می باشند و در صنایع مختلف به کار برده می شود و تاثیر پمپ هیدرولیک در صنایع مختلف به قدری توسعه یافته و گسترده می باشد که نمی توان از نظر کردن به آن چشم پوشی نمود.

پمپ هیدرولیک همانطور که می دانیم در واقع به عنوان قلب سیستم های هیدرولیکی عمل می کند یعنی به گونه ای می باشد که چنانچه با مشکلاتی روبرو شود تمامی آن سیستم و فعالیت آن را متوقف می کند. در حقیقت پمپ هیدرولیکی انرژی مکانیکی را به انرژی هیدرولیکی تبدیل می کند و باعث حرکت در این سیستم ها می شود.

به طور کلی می توان گفت پمپ هیدرولیک یکی از قطعات موجود در ماشین های سنگین و ابزار آلات صنعتی می باشد که در شرکت های بزرگ و نمایندگی ها تولید می شود و در اموری همچون راهسازی، ماشین ساده و حفاری و… کاربرد زیادی دارد و در شرکت های مخصوص ساخت قطعات صنعتی و ابزارآلات تولید و تهیه می شود. با توجه به مطالب ذکر شده پمپ هیدرولیک حرکت خود دارای انواعی می باشد که عبارتند از: اینگونه پمپ ها از نظر جابجایی به دو دسته تقسیم می شوند پمپ با جابجایی مثبت و پمپ با جابجایی غیر مثبت که هریک برای فشار خاصی به کار می رود و در واقع هر یک از این انواع پمپ کارکرد خاص خود را دارند و بر روی دستگاه مخصوص موجود می باشند و فعالیت خاص خود را دارند.

به عبارتی می توان گفت پمپ های چرخ دنده ای داخلی و پمپ های چرخ دنده ای خارجی انواع پمپ هیدرولیک حرکت می باشد که ابعاد آنها متفاوت می باشد و قیمت آنها نیز یکی با دیگری فرق می کند. علاوه بر این موارد بازدهی آنها نیز با یکدیگر متفاوت می باشد که هر یک از این دو نوع نیز خود دارای انواعی می باشند مثلا پمپ چرخ دنده ای داخلی که عبارتند از: گوشواره ای، پیچی، ژیروتور و همچنین پمپ های چرخ دنده خارجی نیز عبارتند از: پره ای و پیستونی.

کارکرد انواع مختلف پمپ هیدرولیک حرکت:

با توجه به نفوذ بیش از حد سیستم های هیدرولیکی و پمپ های به کار رفته در این سیستم ها و کارکرد و نقش آنها درصنایع مختلف استفاده از این نوع پمپ ها با توان و فشار و مقاومت بسیار بالا بیش از هر چیزی مورد توجه قرار گرفته است و از جمله مسائلی می باشد که حائز اهمیت می باشد. از جمله پمپ های موجود در این سیستم ها پمپ هیدرولیک حرکت می باشد که کار تبدیل انرژی را انجام می دهد که در نهایت منجر به حرکت دستگاه می شود. برخی از پمپ ها فشار را ایجاد می کنند و برخی از آنها جریان را، و در واقع باید توجه داشت در یک سیستم هیدرولیک فشار نمایانگر میزان مقاومت می باشد.

پمپ دنده ای که یکی از انواع این پمپ یعنی پمپ هیدرولیک حرکت می باشد طراحی آن بسیار ساده و آسان می باشد و همچنین هزینه کمی را به خود اختصاص داده است، به دلیل اینکه بازده آنها کم است معایب زیادی دارد و نشت روغن را در پی داشته باشد. پمپ های پره ای که نمونه ای از این پمپ ها هستند به عنوان پمپ های فشار شناخته شده اند و در صنایع مورد استفاده قرار می گیرند.

سرعت این نوع پمپ در شرایط مختلف متغیر می باشد و از مهم ترین و بهترین مزایای این نوع پمپ این است که لوله های موجود در آن قابل تعمیر می باشد. پمپ های پره ای قابلیت و ظرفیت تنظیم خروج از مرکز را به خوبی دارند و آرام و بدون سر و صدا می باشند و بیشترین فشار قابل دستیابی در اینگونه پمپ های پره ای بیشتر از هر نوع دیگری می باشد.

پمپ های پیستونی از گرانترین نوع پمپ می باشند و بیشترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند. این نوع پمپ ها خود دارای عمر طولانی می باشند و دارای ساختار و اجزای سازنده بسیار پیچیده ای می باشد و به همین خاطر تعمیر آنها بسیار دشوار و در مواردی غیر قابل جبران می باشد و در نهایت می توان گفت که این نوع پمپ ها به دو دسته شعاعی و محوری تقسیم می شوند.

در نهایت….

گاهی افراد می خواهند از راه های مختلف به خرید پمپ هیدرولیک حرکت دست پیدا کنند که عبارتند از: خرید اقساطی، خرید اینترنتی، خرید نقدی. در خرید اقساطی تنوع بیشتری برای خریدار وجود دارد به گونه ای است که موقعیت و شرایط بیشتری برای خرید پیش روی آنهاست.

در خرید اینترنتی افراد آسان تر و راحت تر می توانند پمپ هیدرولیک مور نظر را خریداری کنند بدون اینکه به هزینه زیاد و رفت و آمد زیاد نیازمند باشند. نکته قابل توجه این است که این دو نوع خرید برای افراد مزایای بسیار زیادی دارد و انتخاب گسترده تری پیش روی خریداران می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد