کاربرد تخته ملچ در صنایع متنوع چوبی

0

کاربرد تخته ملچ در صنایع متنوع چوبی

کاربرد تخته ملچ در صنایع متنوع چوبی : چوب ملچ از جمله چوب های خوش ساخت و نقش پذیر در جمع چوب ها می باشد. چوبی که برای اهل چوب به عنوان استحکام در کنار زیبایی یاد می ‌شود. این خوش ساخت بودن در چوب ملچ باعث شده تا کاربرد تخته ملچ را بتوان به طور وسیع در بسیاری از صنایع وابسته به چوب شاهد باشیم.

کاربرد تخته ملچ در طیف وسیعی از ساختار های چوبی ریز و درشت دیده می شود. آن چیزی که موجب می ‌شود تا چوب ملچ به عنوان چوبی مناسب در صنایع کار با چوب مورد پسند قرار گیرد، برخی از ویژگی های مطلوب چوب ها است که چوب ملچ همگی آن ویژگی ‌ها را همزمان دارد. در ادامه به تشریح ویژگی ‌های مطلوب چوب ملچ می پردازیم.

چوب ملچ، چه طور چوبی است؟

چوب ملچ، چوب درختان نارون می باشد که دارای رنگ قهوه ای روشن است. البته این رنگ قهوه ای در مغز چوب به رنگ تیره تری گرایش پیدا می کند که همین جا به جایی رنگ ها در سطح بیرونی تا مغز چوب از مهم ترین ویژگی های جذاب چوب ملچ می باشد. این چوب در هنگام تخته شدن، رنگ بندی بسیار جذاب و دلنشینی دارد که می ‌تواند آن را به جهت استفاده در کاربرد های دکوراسیونی و زیباسازی محیط مطلوب نماید. چوب ملچ در عین زیبایی، بسیار خوش ساخت می باشد و با توجه به ویژگی تورق عالی ای که دارد از آن به طور وسیع در صنایع تولید روکش های چوبی استفاده می شود. این ورق شدن عالی موجب می ‌شود تا از چوب ملچ در تولید دیوارپوش های چوبی و هم چنین ساخت تخته های چند لا استفاده بشود.

در نگاهی خارج از شکل ظاهر و رنگ بندی جذاب چوب ملچ باید به استحکام بالای این چوب اشاره کرد. چوب ملچ، چوبی با دوام بسیار بالا است که در عین این ماندگاری از مقاومت بالایی برخوردار است. قدرت خمش مطلوبی دارد و در مقابل آب به سادگی دچار فرسایش نمی‌ شود، این ویژگی های بارز در چوب ملچ باعث شده تا از آن در صنعت قایق سازی که قطعاً در پس بهترین نوع چوب خواهد بود، استفاده بشود.  بیشتر ساختار فیزیکی تخته ملچ است که موجب شده است شاهد کاربرد تخته ملچ در کارکردهای متنوعی باشیم.

عمده کاربرد تخته ملچ

هر چوبی می تواند در طیف وسیعی از کاربرد ها مورد استفاده قرار گیرد. اما هر چوبی نمی تواند در هر کاربردی بهترین کیفیت و کارایی را نشان بدهد. استفاده از چوب های غیر تخصصی در امور تخصصی صنایع چوب، اگر چه در نهایت به تولید محصول مورد نظر خواهد انجامید، اما از محصول نهایی نمی توان انتظار کارایی بالا در کنار کیفیت مطلوب را داشت.

معدود چوب هایی هستند که می توانند در چندین صنعت متفاوت چوبی کارایی و کیفیت مطلوب و مورد نظر را تامین نمایند که از آن جمله چوب ملچ می باشد. کاربرد تخته ملچ به جهت همین انعطاف بالا در استفاده ی متنوع است که در بازار های امروز بسیار مهم و تاثیرگذار شده است. از جمله مهمترین کاربرد تخته ملچ می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • قایق سازی: قابلیت تورق بالا در کنار قدرت خمش مطلوب و تحمل ضربه های سنگین، چوب ملچ را به یک چوب مناسب برای ادوات چوبی متحرک و پر کشش از جمله قایق سازی تبدیل کرده است. وقتی قرار به ساخت یک قایق باشد باید چوبی انتخاب شود که در عین تحمل بالا در مقابل فرسایش آب، قدرت خمش مناسب و تحمل ضربه های سنگین را داشته باشد. ویژگی‌ هایی که قایق سازان را به کاربرد تخته ملچ تشویق می کند.
  • صنایع روکش سازی: چوب های متعددی را به منظور ساخت روکش و کف پوش به کار می برند. اما در یک بررسی اجمالی به راحتی متوجه خواهید شد که تمامی این چوب ها از مشخصات فیزیکی کم و بیش یکسانی برخوردار هستند. از جمله این مشخصات فیزیکی می توان به تورق، زیبایی در پرداخت، استحکام و تحمل ضربه بالا در کنار مقاومت در برابر فرسایش یاد کرد. از این رو تورق عالی در کنار زیبایی، چوب ملچ را اولین گزینه به جهت ساخت روکش های چوبی تبدیل کرده است. این ویژگی ‌ها در کنار تحمل ضربه ی مناسب و مقاومت در مقابل فرسایش آب موجب این انتخاب خواهد بود.
  • صنعت ساختمان های چوبی: از هر چوبی نمی‌ توان در ساختمان های چوبی استفاده کرد، چوب مناسب به جهت استفاده باید ارزان باشد و در عین حال سبک و هم چنین مقاومت و استحکام مطلوبی داشته باشد. تحمل خمش و مقاومت در برابر فرسایش آب و رطوبت نیز از ویژگی های مهم آن می باشد. چوب ملچ از جمله چوب هایی است که می تواند با توجه به ویژگی های ظاهری و فیزیکی اش به خوبی در زمینه ساخت خانه های چوبی کارآمد باشد.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره کاربرد تخته ملچ در صنایع متنوع چوبی لینک مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد