طراحی سایت مهندسی

0

طراحی سایت مهندسی : شرکت‌های مهندسی، همچون سایر کسب‌و‌کارها برای توسعه و پیشرفت خود از روش‌های مختلفی از جمله بازاریابی اینترنتی استفاده می‌کنند. بازاریابی اینترنتی به کلیه‌ فرآیندهایی اطلاق می‌شود که جهت جذب مشتری استفاده می‌شوند.

طراحی سایت مهندسی

برای جذب مشتری از این طریق، می‌توان از راهکارهای متعددی استفاده کرد که یکی از مهم‌ترین روش‌ها، طراحی یک سایت، متناسب با اهداف و فعالیت‌های شرکت است. در این مطلب می‌خواهیم به شما توضیح دهیم که چگونه می‌توان برای یک شرکت مهندسی با فعالیت خاص، سایتی را طراحی کرد که به هدف اصلی آن یعنی جذب مشتری کمک کند.

ضرورت طراحی سایت برای شرکت‌های مهندسی

از آنجایی که مهم‌ترین عامل موفقیت در صنعت، وجهه شرکت، اعتماد و البته اعتبار آن است، لذا طراحی یک سایت مناسب می‌تواند تصویری از یک شرکت حرفه‌ای، موفق و رسمی را در اذهان ایجاد کند. با توجه به نوع فعالیت شرکت مهندسی همچون فعالیت‌های عمرانی، تأسیساتی، بازرگانی و … می‌توان سایتی را طراحی کرد که خدمات شرکت را بیان کرده و در صورت تولید محصولات، آن‌ها را به افراد و سایر شرکت‌ها معرفی کند، لذا طراحی سایت برای شرکت مهندسی، علاوه بر جذب مشتری می‌تواند اعتماد آنان را نیز، جلب کند.

نکات کلیدی در طراحی سایت برای شرکت

همانطور که بیان شد، هدف از طراحی سایت در یک شرکت مهندسی، معرفی خدمات و محصولات و جذب مشتری به واسطه آن است. برای طراحی یک سایت مناسب، باید به نکات مختلفی توجه کرد از جمله:

  • UI/UX:

یکی از نکات بسیار مهم در طراحی سایت، استفاده از تجربه‌ کاربری (UX) صحیح در کنار رابط کاربری (UI) مناسب است. UX و UI در کنار یکدیگر استفاده می‌شوند تا سایتی را تولید کنند که با مخاطب هدف شما صحبت کند. UI را می‌توان همان طراحی گرافیکی سایت فرض کرد، در حالی که UX فرآیند طراحی مسیر بهینه برای کاربر جهت دسترسی به سایت است.

استفاده از اطلاعات سخت و پیچیده و محتوای ضعیف می‌تواند اثر منفی در جذب مخاطب داشته ‌باشد. بنابراین، UX نقش بسیار مهمی در دید افراد نسبت به شرکت دارد. بدیهی است که نمی‌توان از نقش قابل توجه UI در جلب نظر مشتریان، چشم‌پوشی کرد، زیرا افراد ابتدا ظاهر سایت را می‌بینند و سپس مطالب آن را. بدین ترتیب، چنانچه سایت دارای رابط کاربری مناسبی نباشد، ممکن است بدون توجه به محتوای آن سبب تغییر نظر مشتری شود.

  • صفحه خانه (Homepage):

مهم‌ترین صفحه در وب‌سایت، صفحه‌ خانه است، زیرا این صفحه، شمای کلی سایت را نشان می‌دهد و منجر به قضاوت سایت شما می‌شود. برای طراحی این صفحه باید به نکات زیر توجه کرد:

  1. در این صفحه، شما باید به بازدیدکنندگان بگویید که شرکت شما، چه کاری انجام می‌دهد و آن‌ها از طریق سایت شما چه اطلاعاتی را به دست می‌آورند؛ لذا در آن باید آیتم‌هایی همچون لوگوی شرکت و معرفی مختصر محصولات را قرار دهید.
  2. مطالب را متناسب با بازار هدف خود بیان کنید، یعنی زبان بیان مطالب باید به گونه‌ای باشد که مخاطب خاص شما به راحتی محتوای سایت شما را درک کند.
  3. سایت خود را Mobile-Friendly کنید، یعنی سایت شما باید به گونه‌ای باشد که با استفاده از هر دستگاهی (تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و …) علاوه بر عملکرد مناسب، ظاهر خوبی نیز داشته باشد.

مراحل طراحی سایت شرکت مهندسی:

  1. ایجاد نقشه راه: در ابتدا، شما باید تصمیم بگیرید که قصد پیاده‌سازی چه سایتی با چه هدفی و چه امکاناتی را دارید. به مخاطبان خود بیاندیشید و ببینید که آن‌ها در جستجوی چه چیزی هستند.
  2. انتخاب پلت‌فرم مناسب: بهترین پلت‌فرم‌های موجود برای طراحی سایت مهندسی، به ترتیب Weebly، Wix و Squarespace هستند. بررسی کنید که کدام یک، نیازهای شما را بهتر برآورده می‌کند و امکانات مورد نظر شما را به ارمغان می‌آورد.
  3. طراحی صفحه‌ خانه: صفحه‌ خانه‌ شما به دو بخش تقسیم می‌شود. نیمه‌ بالایی بخش مهم‌تر است که حاوی اطلاعات اصلی می‌باشد، زیرا بیننده‌ سایت بدون اسکرول (Scroll) کردن، آن را می‌بیند. در نیمه‌ پائین می‌توانید اطلاعاتی همچون مزایای استفاده از محصولات و خدمات خود را بیان کنید.
  4. انتخاب تم مناسب: برای انتخاب تم می‌توانید از تم‌های آماده‌ای استفاده کنید که قابلیت شخصی‌سازی دارند.
  5. انتخاب رنگ: رنگ را به گونه‌ای انتخاب کنید که مردم آن را به یاد آورند. بهتر است که رنگ انتخابی متناسب با رنگ لوگویتان باشد.
  6. اضافه کردن محتوا: برای این کار باید فونت متن، محتوا و تصاویر را به دقت انتخاب کنید، ضمناً برای انتخاب متن باید با اصول سئو آشنا باشید.
  7. تست و به روزرسانی سایت: قبل از انتشار سایت، ابتدا آن را تست کرده و از درستی آن مطمئن شوید، سپس آن را منتشر کنید. به یاد داشته باشید که سایت شما به عنوان سایت یک شرکت مهندسی باید همیشه به روز باشد؛ لذا سعی کنید مرتباً مطالب خود را به روزرسانی کنید.

سخن پایانی

در این مطلب، ضرورت ایجاد سایت و مزایای آن را برای یک شرکت مهندسی بررسی کردیم. سپس نکاتی را یادآور شدیم که در طراحی سایت به شما کمک خواهند کرد. امیدواریم مطلب ما برایتان مفید بوده باشد و بتوانید با اطلاعاتی که در این مطلب ارائه شد، سایت خود را به بهترین شکل ممکن طراحی کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد