پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

0

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟پمپ هیدرولیک پیستونی یکی از قطعات ماشین است و وظیفه خاصی را بر عهده دارد. پمپ هیدرولیک پیستونی پمپی است که با فشار بالا آب بندی شده و پیستون ها را بالا و پایین می کند. پمپ های پیستونی می تواند برای انتقال مایعات یا گازهای فشرده استفاده شود. پمپ هیدرولیک پیستونیمی تواند در طیف گسترده ای از فشارها کار کنند.

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟

پمپ هیدرولیک پیستونی یکی از قطعات ماشین است و وظیفه خاصی را بر عهده دارد. پمپ هیدرولیک پیستونی پمپی است که با فشار بالا آب بندی شده و پیستون ها را بالا و پایین می کند. پمپ های پیستونی می تواند برای انتقال مایعات یا گازهای فشرده استفاده شود. پمپ هیدرولیک پیستونیمی تواند در طیف گسترده ای از فشارها کار کنند. عملکرد فشار بالا می تواند بدون تاثیر قوی بر جریان جریان حاصل شود. پمپ هیدرولیک پیستونیمی تواند با ذرات چسبناک حاوی ذرات جامد برخورد کنند.

این نوع پمپ از طریق جام کوچک پیستون عمل می کند و ضربات رو به پایین بر دیفرانسیل فشار وارد می کند، دالان های پمپ پر شده و ضربات رو به بالا باعث می شود تا عملکرد پمپ قابل استفاده باشد. پمپ های پیستونی در فشارهای بالایی مورد استفاده قرار می گیرند و به وسیله سیستم هایی آب وارد سیستم پمپ می  شود.

انواع پمپ هیدرولیک پیستونی

دو نوع پمپ هیدرولیک پیستونی وجود دارد. یکی پمپ بالابر و دیگری پمپ نیرویی است.

  • پمپ بالابر

در یک پمپ بالابر، ارتعاش پیستون آب را از طریق یک شیر به قسمت پایین سیلندر می رسد. در جریان  رو به پایین ، آب از طریق سوپاپ ها در پیستون به قسمت بالای سیلندر منتقل می شود. در مرحله انبساط رو به بالا، آب از قسمت بالای سیلندر از طریق فواره تخلیه می شود.

  • پمپ نیرویی

در پمپ نیرویی، ارتعاش پیستون، آب را از طریق شیر ورودی به داخل سیلندر می رساند. در جریان رو به پایین، آب از طریق شیر خروجی به لوله خروجی تخلیه می شود.

پمپ هیدرولیک پیستونی شعاعی

پمپ هیدرولیک پیستونی چیست؟ : در یک پمپ پیستونی شعاعی پیستون ها مانند یک چرخ دنده در یک بلوک استوانه ای کوتاه قرار می گیرند. محور محرک که درون یک محفظه دایره ای است، یک سیلندر را می چرخاند. پمپ پیستونی شعاعی به یک لولای ثابت تبدیل می شود که شامل پورت های ورودی و خروجی است. به عنوان سیلندر، نیروی گریز از مرکز، پیستون ها را به جلو می راند بعد از محفظه دایره ای قرار دارد. خط مرکزی محفظه از خط مرکزی سیلندر خارج است. مقدار نیروی گریز از مرکز با ضربات پیستون تعیین می شود و بنابراین پمپ هیدرولیک پیستونی جابجا می شود.با کنترلرها می توان مکان محفظه را مشخص کرد و بدین منظور هم به کار گرفته می شوند و بنابراین یک پمپ می تواند به حداکثر سرعت برسد.

پمپ هیدرولیک پیستونی شعاعی در سیستم های با فشار بالا به کار می رود. پمپ هیدرولیک پیستونی شعاعی در دو حالت وجود دارند و با سیلندری که در خارج از مرکز پیستون قرار دارد در داخل یک رینگ خارجی محکمی می چرخد.

هنگامی که یک پمپ دارای تعداد نامنظم پیستون است، بیش از یک پیستون به طور کامل توسط یک لولا در یک زمان متوقف می شود، که باعث کاهش ضربانات جریان می شود. با تعداد پیستونی که در اطراف یک بلوک سیلندر قرار دارد، دو پیستون را می توان در یک زمان با یک لولا آن را متوقف کرد. اگر این اتفاق می افتد، سه پیستون در یک زمان و چهار بار در یک زمان دیگر تخلیه می شود و پالس ها در جریان رخ می دهد. لولا، یک سیلندر، پیستون، یک روتور و یک درایو، بخش اصلی کار یک پمپ را تشکیل می دهند.

الف ) لولا

یک نوار گرد است که به عنوان یک شفت ثابت در اطراف که یک بلوک سیلندر تبدیل می شود، عمل می کند. میله لولادارای چهار سوراخ است که از یک طرف به طول از طریق یک قسمت از طول آنسوراخ شده اند.دو سوراخ یکی به عنوان یک جذب و یکی به عنوان یک تخلیه استفاده می شود. دو شکاف در طرف میله برش داده می شوند تا هر دو شکاف دو سوراخ طولی را متصل کنند. شکافها در کنار یک پیستون در یک خط قرار می گیرند وقتی که یک بلوک سیلندر بر روی میله قرار می گیرند. یکی از این شکاف ها مسیری را برای مایع فراهم می کند که از پیستون عبور می کند تا حفره هایی که در ناودانی سوراخ شده اند اسلات دیگر دو سوراخ ورودی را به پیستون متصل می کند، زمانی که در مایعی قرار می گیرند. سوراخ های تخلیه از طریق اتصالاتی به یک خط تخلیه متصل می شوند به طوری که مایع را می توان به سیستم هدایت کرد. جفت دیگر سوراخ ها به یک خط ورودی وصل شده است.

ب) سیلندر

قطعه فلزی است که سوراخی در مرکز آن ایجاد شده تا به سوراخهای لولا و سیلندر که فاصله ای برابر با اطراف لبه بیرونی دارند متصل شود. سیلندر از طریق سوراخ هایی به لولا متصل می شود. برخی سیلندرها با طرح های متفاوت سفت و محکم و توپر هستند. در حالی که بقیه سوراخ های میله دارند که از مرکز به طرف بیرون ایجاد شده اند. سوراخ های میله و سیلندر به صورت دقیقی ماشین کاری شده اند طوری که مایع اطراف پیستون کمترین هدردهی را دارد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد