طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی

0

طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی  : در دنیایی که اهمیت اینترنت انکارناپذیر شده است، کسب‌وکارها نیز از این ابزار قدرتمند بی نصیب نمانده­ و توانسته­اند از طریق آن به خوبی به درآمد خود رونق دهند.

یکی از این کسب‌وکارها فروش مواد آرایشی است که با توجه به گسترش استفاده بانوان از اینترنت­های پرسرعت، کم کم در حال تبدیل به یک تجارت الکترونیک شده و اهمیت زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله شما را با نکات مهم طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی آشنا کنیم.

طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی

طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی شیوه­ای است که با آن تولیدکنندگان لوازم آرایشی، عمده فروشان و بانکداران، وارد کنندگان لوازم آرایشی، فروشگاه­های لوازم آرایشی و داروخانه­ها می­توانند فروش و درآمد خود را افزایش دهند.

اهمیت طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی

محصولات آرایشی جزء مواردی هستند که برند آنها اهمیت زیادی دارد. زیرا مستقیماً با سلامتی کاربران در ارتباط هستند و معیار مهمی برای آنها محسوب می­شوند.

مصرف کنندگان لوازم آرایشی نیاز به دریافت اطلاعات در مورد محصولات برندها دارند و وب‌سایت هر برند می­تواند این اطلاعات را در اختیار افراد بگذارد. وب‌سایت­ها در مورد محتویات محصولات، نحوه مصرف و ویژگی­های آن، لیست قیمت خرید و … اطلاعات می­دهند. تحقیقات نشان می­دهد که افراد زیادی به این وب‌سایت­ها مراجعه می­کنند.

اهمیت دیگر طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی در این است که صاحبان فروشگاه­ها اطمینان پیدا می­کنند که محصولات خود را به طور مستقیم به دست مصرف‌کننده می­رسانند و آنها محصولات مشابه خریداری نمی­کنند. این سایت­ها همچنین با ارائه مشاوره به کاربران، آنها را از تفاوت محصولات اصلی با مشابه آشنا می­کنند. بنابراین، کاربران می­توانند آن را با کالای مشابه سایر فروشگاه­ها مقایسه کرده و در نهایت با آگاهی کافی محصول مورد نظر خود را انتخاب و درب منزل تحویل بگیرند.

مزایای طراحی سایت فروشگاهی لوازم آرایشی

  • از بین رفتن محدودیت مکانی

طراحی این سایت باعث می­شود محدودیت مکانی فروشگاه­ها از بین برود و تمامی محصولات و خدمات به تمام نقاط شهرها و حتی کشور قابل ارسال هستند.

  • معرفی محصولات و برند

مانور روی برندهای محصولات آرایشی اهمیت خاصی دارد، چرا که افراد به دنبال مارک­های معتبر و شناخته شده هستند. علت این امر هم رابطه مستقیم لوازم آرایشی با سلامت پوست و مو است. واضح است که محصولات نامرغوب می­توانند صدمات زیاد و گاهی جبران ناپذیر روی سلامت مصرف کنندگان داشته باشند.

طراحی سایت به محصولات جدید باکیفیت امکان دیده شدن می­دهد و آنها را به اصطلاح در بین مردم جا می­اندازد. در سایت فروشگاهی لوازم آرایشی، محصولات به طور دقیق معرفی می­شوند تا کاربر بتواند با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهد.

  • معرفی تنوع محصولات

معرفی تمام محصولات موجود در یک فروشگاه به صورت حضوری ممکن نیست ولی وب‌سایت به راحتی این مشکل را حل می­کند. تولیدکننده یا فروشنده می­تواند انواع محصولات را در و‌ سایت معرفی کند و در معرض دید کاربران قرار دهد.

  • ارائه تخفیفات دوره‌ای به مشتریان ثابت

به این دلیل که تراکنش کاربران در سایت قابل پیگیری است، می­توان با مشتریان ثابت آشنا شد و برای آنها تخفیفات دوره‌ای در نظر گرفت. قطعا این کار آنها را تشویق خواهد کرد تا به سایت شما وفادار بمانند.

  • مقایسه قیمت­ها

وب‌سایت فروشگاهی لوازم آرایشی به کاربران این امکان را می­دهد تا لیست قیمت­ها را مشاهده کرده و آن را با کالاهای مشابه در سایر فروشگاه­ها مقایسه و با اطمینان خرید کنند.

امکاناتی که باید در سایت فروشگاهی لوازم آرایشی وجود داشته باشد

با توجه به اهمیت و مزایای بیان شده درباره سایت مورد نظر، این نوع سایت­ها باید این امکانات را داشته باشند:

v    طراحی صفحه معرفی ما

v    دسته بندی محصولات و زیر مجموعه آنها

v    گالری تصاویر و فیلم

v    طراحی صفحه نمایندگان فروش

v    طراحی صفحه اخبار، دانستنی­ها و مقالات در مورد زیبایی

v    پیشنهاد ویژه، پرفروش‌ترین­ها، جدیدترین­ها

v    طراحی صفحه نظرسنجی محصولات

v    نمایش آدرس در نقشه گوگل

v    درباره ما

v    مشاوره آنلاین

v    تماس با ما

موضوع دیگری که درباره این سایت­ها از اهمیت خاصی برخوردار می‌باشد، گرافیک سایت است. گرافیک سایت باید طراحی زیبا و حرفه­ای داشته باشد تا بتواند سایت و برند مورد نظر را در ذهن بازدیدکننده جذاب و ماندگار سازد.

سرعت بالا آمدن مطالب نیز باید بالا باشد تا کاربر خسته نشود و صفحه مورد نظر را ترک نکند. همچنین باید فضای اینترنتی کافی داشته باشد تا بتواند حجم انبوه اطلاعات و تصاویر را بدون مشکل در اختیار کاربران قرار دهد.

سخن پایانی

طراحی درست، زیبا و جامع سایت می­تواند نقش بسیار مهمی در رونق کسب‌وکار شما در حوزه فروش لوازم آرایشی ایفا کند. ما در این مقاله تلاش کردیم به ویژگی­هایی که برای سایت لوازم آرایشی ضروری هستند، اشاره کنیم.

قطعاً شما می­توانید با خلاقیت خود و در نظر گرفتن عواملی چون میانگین سن کاربران، فرهنگ منطقه و نیازهای آن و … نکات دیگری را هم به موارد اشاره شده اضافه کنید و یک سایت بسیار موفق داشته باشید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد