ساخت دستگاه رنده گندگی

0

آموزش ساخت دستگاه رنده گندگی

برای ساخت دستگاه رنده گندگی روش های مختلف و متفاوتی وجود دارد که هر کدام از این روش ها محاسن و معایبی دارند. در این مطلب ما قصد داریم آموزش ساخت دستگاه رنده گندگی با استفاده از اور فرز را شرح دهیم. استفاده از این روش محاسن زیادی دارد مهمترین آن تطبیق پذیری و دایمی بودن طراحی است.

ساخت دستگاه رنده گندگی

در واقع هدف از ساخت گندگی به این شیوه این است که وقتی دستگاه استفاده نمی گردد فضای زیادی اشغال نکرده و برای هر متریال و در هر سایزی هم قابل استفاده باشد. انعطاف پذیری این شیوه خاص برای ساخت باعث شده است کاربردهای متفاوتی برای دستگاه مذکور وجود داشته باشد. در ابتدا بهتر است، بدانید برای ساخت دستگاه رنده گندگی با اور فرز نیاز به یکسری ابزارهای خاص می باشد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

ابزار و وسایل مورد نیاز برای ساخت دستگاه رنده گندگی

  • پروفیل آهنی به ضخامت هشت و نیم اینچ
  • نبشی آلومینیومی به ضخامت چهار و سه دهم اینچ
  • جفت پیچ و مهره و واشر ۱۰
  • میله دندانه دار به ضخامت هشت و سه دهم اینچ
  • تخته برش پلاستیکی
  • پیچ گوشتی و آچار
  • کاتریج و اره آهن بر
  • دریل با دیسک برش
  • سوهان صاف و گرد و گیره و پیش دستی
  • – دریل و ست مته و رنده بال کبوتری

ابزارهای ایمنی مورد نیاز برای ساخت دستگاه رنده گندگی

برای ساخت دستگاه گندگی علاوه بر ابزار و وسایل فنی و مواد اولیه یکسری وسایل ایمنی هم برای حفاظت از شخص سازنده لازم است که حتما باید تهیه شود که اهمیت آن چیزی کمتر از سایر لوازم نیست این وسایل ایمنی به شرح ذیل هستند:

  • ماسک گرد و غبار
  • گوشی حفاظتی
  • جمع کننده گرد و غبار
  • عینک ایمنی

برای ساخت دستگاه رنده گندگی به جای استفاده از پروفیل و نبشی می توان از قفسه های فلزی هم استفاده کرد البته برای استفاده از ورقه های فلزی باید یک شرایطی را در نظر بگیرید مثلا قفسه ها باید کاملا صاف بوده و وزن آنها هم متناسب با استاندارد مورد نیاز باشد.

در مرحله بعد اجزای بدنه گندگی را باید آماده کنید

برای ساخت بدنه دستگاه گندگی پروفیل و یا نبشی های مورد استفاده را مطابق با طرح دستگاه کنار هم گذاشته و بعد اتصالات عمودی و افقی را ایجاد نمایید. اتصالات عمودی و افقی باید به شکلی باشند که استحکام کافی را داشته و به صورت صاف و مستقیم قرار بگیرند. برای اینکه بدنه استحکام بیشتری داشته باشد، می توانید از نبشی آلومینیوم استفاده نمایید.

مرحله بعد در ساخت دستگاه رنده گندگی ساخت فریم است

برای ساخت فریم دستگاه اگر از پروفیل و نبشی استفاده می کنید باید آنها را طبق طرح اصلی در اندازه های درست بریده و بعد به یکدیگر جوش دهید. برای این کار دو سوراخ دریل کرده و از پیچ های اصلی برای استحکام کار استفاده می نماییم. این کار در ادامه اتصال ریل ها و نبشی های مقاوم کننده صورت می گیرد. نکته اصلی در این مرحله ایجاد یک سطح کاملا صاف در بالا و داخل ریل های بالایی است تا باعث عدم حرکت سورتمه روی گندگی نگردد. دو فریم اصلی دستگاه باید طول یکسان داشته باشند.

در مرحله بعد سورتمه را بسازید

اگر از قفسه برای ساخت استفاده کرده اید باید مطمئن شوید اندازه آنها برای قرار گرفتن بین ریل ها مناسب است. در مرحله بعد توری مش را بریده و سوهان می کشید و آن را برای انتهای سورتمه مورد استفاده قرار دهید. فاصله بین اضلاع بلند باید اندازه گیری شده به طوری که پایه اورفرز به راحتی در آن جای گیرد.

اضلاع بلند سورتمه باید به اندازه باکس انتهای سورتمه عرض داشته باشد و به طور مستقیم روی ریل های بالایی باکس قرار بگیرد. برای کاهش اصطحکاک بین باکس و سورتمه باید از نوارهای لاستیکی نازک استفاده شود. ضخامت این نوارهای لاستیکی باید کاملا با هم برابر باشد. در مرحله بعد باید یک کفی تخته چند لایه به اضلاع و یا کناره ها وصل گردد و بعد نوارهای لاستیکی با استفاده از اپوکسی به رانرها وصل شود و تخته چند لایه هم با پیچ به فریم متصل گردد. در این مرحله سورتمه حاضر است و می توان دستگاه گندگی را ساخت.

ساخت گندگی دستگاه

برای ساخت گندگی باید از دو مته صاف کننده دو اینچی به همراه شفت دو اینچی استفاده گردد. با استفاده از یک تخته لاستیکی یک مربع به اندازه قطر اور فرز برش دهید و بعد یک سوراخ دو اینچی با اره سوراخ بر و دریل روی آن بوجود آورید. بعد با استفاده از دریل سوراخ کن دو سوراخ را ایجاد و با سنباده آن را صاف و تمیز کنید. برای اینکه فریم بالایی از مرکز فاصله نگیرد، می توانید یک نبشی را به سورتمه وصل کنید این کار باعث می شود نیروی جانبی مته دو اینچی تحت کنترل قرار بگیرد.

مرحله بعد ساخت دستگاه رنده گندگی ساخت بلند کننده های دستگاه است

برای ساخت بلند کننده های دستگاه باید از دو میله دندانه دار با ابعاد ۱۶ و هشت و سه دهم اینچ استفاده نمایید. به جزء این دو میله دو میله دیگر هم وسط بدنه و در محل اتصال بخش افقی قرار می گیرد تا وزن اور فرز قابل تحمل گردد. براکت های آهنی را به چهار قطعه یک در سه اینچی بریده و سوراخ هایی جهت اتصال به فریم از وسط ریل ها از یک سمت و اتصال میله های بلند کننده از سمت دیگر با دریل نمایید.

این قطعات بیرون از فریم اصلی دستگاه قرار خواهند گرفت تا حرکت سورتمه روی باکس با مشکل مواجه نشود. برای اتصال بلند کننده به فریم پایینی باید از مهره و واشر استفاده شود و خوب محکم گردند. برای اتصال بلند کننده بالایی هم باید از مهره پروانه ای و واشر استفاده شود تا در مراحل بعد امکان تنظیم ارتفاع سیستم از بین نرود.

تقریبا با استفاده از این شیوه شما توانسته اید دستگاه گندگی خودتان را بسازید. البته مراحل کار جزئیات دقیق تری هم دارد که در صورتیکه علاقمند باشید باید بیشتر در این مورد مطالعه کنید.

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک ساخت دستگاه رنده گندگی مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد