تخته توسکا چیست؟

0

تخته توسکا چیست؟

تخته توسکا چیست؟ این سوالی است که ممکن است بسیاری از علاقمندان به تولیدات چوبی از صنعتگران و فروشندگان فعال در این زمینه بپرسند. در پاسخ به این سوال که تخته توسکا چیست؟ مطالب و اطلاعات بسیار زیادی را می توانید به مشتریان خود دهید تا بتوانید آنها را در خرید خود راهنمایی کنید ما نیز سعی می کنیم در اینجا در پاسخ به این سوال که تخته توسکا چیست؟ مطالب کوتاه اما مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم.

تخته توسکا را بیشتر بشناسید

در پاسخ به پرسش تخته توسکا چیست؟ بهتر است ابتدا به سراغ درخت آن برویم. توسکا درختی است که دارای گونه های متنوع و متفاوت می باشد. طیف رنگی توسکا از قهوه ای مایل به زرد تا قهوه ای مایل به قرمز متغیر است. رنگ چوب درخت با پیر شدن آن تیره تر می شود. خوب است بدانید بین چوب درونی (مغز چوب ) و چوب رویه مرز مشخصی وجود ندارد و کاملا در تماس با یکدیگر هستند.

تخته توسکا چیست و چه خصوصیاتی دارد؟

تخته توسکا از چوبی تهیه می شود که نسبت به رطوبت سریع واکنش نشان می دهد و در مدت زمان کوتاهی فاسد می شود به همین  دلیل تنه های این درخت را خیلی سریع به الوار تبدیل کرده و سریعا خشک می کنند تا از فساد و پوسیدگی آن جلوگیری شود. کار کردن با چوب توسکا هم به طور دستی و با استفاده از ماشین آلات صنعت چوب بسیار راحت و آسان است. چوب تخته توسکا تقریبا نرم است و به همین علت در استفاده و ساخت برخی از تولیدات باید مراقب باشید تا بر روی چوب اثر فرورفتگی و گودی بر جای نماند. تخته توسکای تهیه شده از درخت توسکا چسب را به خوبی جذب می کند، رنگ پذیری بالایی دارد و به خوبی می توان آن را صیقل داد.

تخته چوب توسکا چه قیمتی دارد؟

بعد از پاسخ به سوال تخته توسکا چیست؟  باید سراغ قیمت آن برویم؛ تخته چوب توسکا دارای انواع مختلفی است که بر همین اساس نیز ارزش و بهای نیز می تواند متغیر باشد، مثلا توسکای قرمز دو درجه کیفی دارد؛ یک نوع آن گره دار است و نوع دیگر آن ساده. نوع گره دار توسکای قرمز به مراتب ارزان تر است و نوع ساده ی آن را قیمت بیشتری دارد.

کاربرد تخته توسکا چیست؟

تخته توسکا دارای کاربرد های فراوان است. یکی از کاربرد های مفید و مهم آن در روکش کردن کالاها و تولیدات چوبی می باشد. تولیدات چوبی را از این جهت روکش می کنند تا از چوب اصلی محافظت کنند. چوب به کار برده شده در تولیدات چوبی نسبت به شرایط جوی مانند رطوبت، سرما، گرما و خشکی بسیار آسیب پذیر است؛ همچنین می تواند پوسته پوسته شود و یا ترک بردارد، روکش کردن تولیدات چوبی این آسیب ها را به حداقل می رساند.

تخته توسکا را می توانید در کارگاه های نجاری به وفور بیابید. کابینت سازان نیز از تخته توسکا برای تولیدات خود استفاده می کنند. پالت های بسیاری را می توانید بیابید که از تخته توسکا تهیه شده است. تخته سه لایه نیز از دیگر محصولات پرکاربرد در صنعت چوب است که از تخته توسکا نیز در ساخت آن استفاده می کنند. از دیگر کاربرد های تخته توسکا می توان به استفاده ی آن در ابزارآلات موسیقی اشاره کرد، بدنه گیتار الکتریک را از تخته توسکا می سازنند.

تخته توسکا و کاربرد آن صنعت روکش تولیدات چوبی

حالا که پرسش تخته توسکا چیست؟ را پاسخ دادیم، بد نیست اندکی درباره قابلیت روکش شدن آن اطلاعات به دست آورید. همانطور که ذکر شد یکی از کاربرد های مهم تخته توسکا، استفاده از آن در صنعت روکش تولیدات چوبی است. خوب است بدانید که روکش ورقه ها و لایه های نازکی از چوب طبیعی می باشد. برای اینکه یک چوب تبدیل به روکش شود باید دارای دو ویژگی مهم باشد؛ انعطاف و استقامت دو ویژگی اساسی است که به صنعتگران چوب این اجازه را می دهد تا از یک چوب و تخته ی آن روکش تولید و عرضه کنند.

چوب و نقش آن همواره مورد پسند افراد بوده است. از روکش های چوبی فقط برای چوب های گران قیمت استفاده نمی شود بلکه می توان از یک روکش طبیعی مرغوب بر روی یک چوب نامرغوب استفاده کرد و به این ترتیب حداقل ظاهر محصول را گران جلوه داد. می تواند از روکش های چوب برای روکش کردن انواع ورق های فشرده چوبی مانند نئوپان، تخته سه لا، تخته فیبر و ام دی اف استفاده نمود. در صنعت مبلمان نیز از روکش های طبیعی چوب استفاده می شود خصوصا مبلمان سنتی و کلاسیک. در طراحی داخلی منازل، دیوارکوب ها و پارتیشن ها نیز از روکش طبیعی چوب استفاده می کنند.

 

 

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید و یا به درباره از لینک تخته توسکا چیست؟ مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد