چگونه یک سایت حرفه ای طراحی کنیم؟

0

چگونه یک سایت حرفه ای طراحی کنیم؟ : چگونگی طراحی سایت نقش مهمی در بازخورد های مخاطبان دارد، چگونگی طراحی سایت می تواند میزان موفقیت کسب کار شما را تحت شعاع قرار دهد.

چگونه یک سایت حرفه ای طراحی کنیم؟

در متن زیر به بررسی چگونگی طراحی سایت خواهیم پرداخت و نکات بسیار مهمی در مورد بهتر طراحی کردن یک سایت بیان می کنیم.

برای طراحی یک سایت موفق باید ابتدا دانست که چه مراحلی را باید طی کرد، بعد از آن نکته مهم انجام صحیح مراحل طراحی سایت است، چگونگی طراحی سایت برای اکثر سایت ها به یک شکل است و مراحل مشخصی دارد اما گاهی اوقات ممکن است بسته به شرایط خاص مراحل ساخت یک سایت متفاوت باشد و نیاز باشد تا برخی مراحل کم شوند یا مراحل بیشتری در فرایند چگونگی طراحی سایت اضافه شود.

  1. انتخاب طرح گرافیکی مناسب برای سایت

چگونه یک سایت حرفه ای طراحی کنیم؟ : گرافیک یک سایت از مهمترین و کلیدی ترین بخش های یک سایت است، وب سایت هایی که طراحی خلاقانه و کاربرپسندی دارند از شانس بالاتری برای دیده شدن برخوردار هستند، طرح های شلوغ، قدیمی، زننده و نامناسب باعث می شوند که کاربر علاقه ای به استفاده از وب سایت شما نداشته باشد هر چند خدمات خوبی ارائه بدهید و یا اینکه سرعت لود وب سایت شما بالا باشد.

در انتخاب نوع طرح گرافیکی وب سایت خود به موارد زیر باید توجه داشته باشید:

چگونه یک سایت حرفه ای طراحی کنیم؟ : نوع مخاطبان : اگر مخاطبان شما افرادی بزرگسال هستند باید از رنگها و طرح هایی استفاده کنید که نشان دهنده رسمیت و جدی بودن کار است اما اگر جامعه هدف شما کودکان و نوجوانان هستند باید از طرح های زیبا و رنگارنگ استفاده کنید.

نوع خدمات : با توجه به نوع خدماتی که ارائه می دهید باید از المان هایی درون طراحی خود استفاده کنید که متناسب با حال و هوای آن کسب و کار باشد برای مثال در طراحی وب سایت یک داروخانه بهتر است از المان های دارویی و رنگ های روشن استفاده کرد.

  1. انتخاب زبان مناسب و کد نویسی صحیح و اصولی

زبان های زیادی هستند که به وسیله آنها سایت های اینترنتی ساخته می شوند، php، جاوا ، پایتون و … انتخاب زبان مناسب برای افراد تازه کار مشکل است زیرا آنها هیچ آشنایی با مزایا و معایب هر کدام از زبان ها ندارند و بهتر است که از افراد خبره در این زمینه مشاوره گرفت، بعد از انتخاب زبان مناسب یادگیری صحیح آن مهمترین مساله ای است که شما با آن روبرو هستید.

البته توجه داشته باشید که برخی اوقات سفارش دهندگان طراحی سایت هستند که معین می کنند که سایتی که می خواهند طراحی شود باید با چه زبانی نوشته شود، این کار به آن دلیل انجام می شود که در برخی از وب سایت های فرایند های محاسباتی و یا فرایند های خاصی وجود دارد که نیاز به استفاده از یک زبان برنامه نویسی می باشد که در آن زمینه سرعت و کارایی بیشتری دارد.

توصیه ما بیشتر استفاده از زبان های پرکاربرد است در حال حاضر زبان php پرکاربردترین زبان برای طراحی سایت می باشد و تعداد بسیار زیادی از سایت های جهان با این زبان نوشته شده اند علاوه بر این منابع بسیار زیادی نیز برای یادگیری این زبان وجود دارد که می توانید از آن استفاده کنید.

  1. انتخاب هاست و دامنه مناسب

چگونه یک سایت حرفه ای طراحی کنیم؟ : دامنه اینترنتی نامی است که با وارد کردن آن در مرورگر می توان وب سایت را مشاهده کرد، انتخاب دامنه مناسب بسیار مهم است زیرا هم نشان دهنده حرفه ای بودن کار شما می شود و هم مشتریان می توانند آن را به راحتی به خاطر بسپارند، بعد از دامنه نکته مهم انتخاب هاست و سرور مناسب است، هاست و سرور هستند که معین می کنند سرعت لود سایت شما چقدر باشد، هاست درواقع یک فضایی اشتراکی است که در روی یک سرور به شما و چندین نفر دیگر اختصاص داده می شود.

برای خرید آن نیاز به صرف هزینه زیادی نیست، اگر سایت شما ترافیک زیادی را مصرف می کند و میزان بازدید سایت هایی که شما با آنها در یک سرور شریک شده اید هم بالا باشد این امر باعث کاهش سرعت سایت شما خواهد شد، راه حل جلوگیری از این مشکل تهیه یک سرور مخصوص به سایت شما است این سرور ها که به نام سرور مجازی یا vps شناخته می شوند هزینه بیشتری دارند اما دیگر مشکل کاهش سرعت را نخواهید داشت. ما توصیه می کنیم که برای انتخاب هاست یا سرور مناسب از افراد با تجربه مشورت بگیرید.

  1. بهبود سئو سایت

اکثر کاربران از طریق موتور های جستجو به وب سایت ها وارد می شوند و این نشان دهنده اهمیت این موضوع است که وب سایت شما باید به خوبی به موتور های جستجو معرفی شود ، سئو یعنی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو و  به وب سایت ها کمک می کند محل بالاتری را در لیست جستجوهای موتورهای جستجو بدست آورند، هر چه این محل بالاتر باشد احتمال کلیک کردن کاربران به آن بسیار بیشتر است و این یکی از بخش های بسیار مهم برای وب سایت های کسب و کارهای مختلف است، بهبود سئو سایت نیاز به زمان دارد و باید توسط افراد آموزش دیده در این زمینه برای وب سایت انجام شود.

بسیاری از سایت هایی که خدمات مشابه را ارائه می دهند با همدیگر بر سر بهبود سئو رقابت تنگاتنگی دارند. نحوه کدنویسی سایت، رعایت استانداردهای سئو در چگونگی طراحی سایت، سرعت سایت وجود نسخه ریسپانسیو سایت برای دسترسی از طریق گوشی های موبایل یا تبلت ها از موارد مهمی هستند که در سئو سایت بسیار تاثیر گذار هستند، توجه داشته باشید که فرایند یادگیری سئو یک فرایند زمانبر است و برای یک طراح سایت موفق بسیار مهم است که از این مسئله مهم آگاهی داشته باشد.

چگونه طراح سایت موفق باشیم؟

یک طراح سایت موفق کسی است که از مراحل چگونگی طراحی سایت به خوبی آگاهی دارد و می داند که چگونه باید هر مرحله را به بهترین نحو انجام دهد تا با صرف کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیرد، اکنون که شما در این مقاله مراحل اصلی طراحی سایت را آموزش دیدید نیاز است که دانش خود را در مورد هر مرحله به شدت افزایش دهید و این کار انجام نخواهد شد مگر اینکه شما از منابع آموزشی استاندارد و مناسبی که برای آموزش طراحی سایت ایجاده شده اند  برای هر کدام از مراحل گفته شده استفاده کنید، بعد از استفاده از منابع آموزشی مناسب نیاز است که شما به تمرین و تکرار بپردازید تا این مهارت ها در شما نهادینه شود.

در پایان متن چگونگی طراحی سایت را  می توان اینگونه جمع بندی کرد : اولین گام برای یادگیری چگونگی طراحی سایت فراگیری روش های طراحی ظاهر سایت است، دومین گامی که در مراحل چگونگی طراحی سایت برداشته می شود نحوه انتخاب زبان مناسب برای برنامه نویسی و سپس آموزش آن زبان است بعد از آن آموزش لود وب سایت در هاست و یا سرور و کار با آن سومین گام می باشد، بهبود سئو سایت نیز آخرین گام برای یادگیری چگونگی طراحی سایت می باشد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد