واشر کامل موتور لودر

0

واشر کامل موتور لودر

واشر کامل موتور لودر در قدرت و راندمان موتور لودر بسیار تاثیر گذار است. واشر کامل موتور لودر باید در برابر حرارت و فشار وارد شده از موتور، قابلیت مقاومت را داشته باشد. واشر سرسیلندر لودر یکی از اجزای مهم در مجموعه واشر موتور لودر به شمار می رود.

یکی از ماشین آلات کاربردی و مؤثر در پروژه های عمرانی و ساختمانی، لودر محسوب می شود. این ماشین در ابعاد و اندازه های متفاوت تولید و عرضه می گردد. بسیاری از عملیات خاک برداری، به سبب عملکرد و انعطاف بالای آن به سهولت انجام می پذیرد. بارگیری کامیون، پرکردن خندق ها، ایجاد خاکریزها، حمل بتن، حفاری زیر زمین ها و حمل مصالح مربوط به ساختمان از دیگر کاربردهای لودر به شمار می رود.

لودر ها به چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی تقسیم می شوند. لودرهای چرخ لاستیکی به دلیل برخورداری از لاستیک های بزرگ، سرعت و قدرت بیشتری را بهره مند هستند. لودر چرخ زنجیری در کارهایی که نیاز به قدرت و فشار کششی زیادی می باشد، مورد استفاده قرار می گیرند.

برای برداشتن کنده درخت ها و سطوح سیمانی بزرگ در مسیرها، این لودرها بسیار کاربرد دارند. تمامی عملکرد مناسب و مفید این ماشین به وسیله برخورداری از واشر کامل موتور لودر مناسب و با کیفیت صورت می گیرد.

ویژگی های واشر کامل موتور لودر

در کیت  واشر کامل موتور لودر، واشر سر سیلندر یکی از قطعات اصلی و مهم می باشد. وظیفه اصلی این قطعه درز بندی و آب بندی فضای بین سیلندر و سرسیلندر می باشد.

واشر سر سیلندر با هر بار باز شدن سرسیلندر باید تعویض گردد. این قطعه باید توانایی تحمل دمای زیاد در سیلندر موتور را داشته باشد.  بر همین اساس برای افزایش دوام و عمر مفید آن، باید ضمن کیفیت بالا، از جنس مرغوبی نیز بهره مند باشد.

یکی از وظایف  مهم سرسیلندر در موتور، جلوگیری از مخلوط شدن روغن و آب رادیاتور می باشد. با توجه به نقش بسزائی که واشر سر سیلندر در موتور بر عهده دارد و برای جلوگیری از ایجاد مشکل در کارکرد موتور، باید از قطعات اصلی و با کیفیت استفاده برد. مقاومت در برابر فشار و حرارت، ارزان بودن انعطاف پذیری و برخورداری از ضریب حرارتی بالا، از ویژگی ها و مزایای مهم واشر سر سیلندر به شمار می رود.

توجه به این نکات در هنگام خرید واشر کامل موتور لودر  می ‌تواند از به وجود آمدن مشکلات اساسی و جدی در موتور و تحمیل هزینه ‌های اضافی جلوگیری به عمل آورد.

نکات مهم و مفید واشر کامل موتور لودر

واشر کامل موتور لودر علاوه بر پوشاندن بلندی و پستی سطح سرسیلندر،  باید فرایند تراکم پذیری را به شکل مناسب صورت دهد. همچنین این قطعه برای انتقال مناسب حرارت باید از ضریب حرارتی مناسب برخوردار باشد.

اگر در تهیه واشر سرسیلندر از جنس بی کیفیت استفاده شده باشد، احتمال سوختن آن بسیار زیاد می باشد. این قطعه باید توانایی  تحمل دمای بالا را داشته باشد. در غیر این صورت مشکلات اساسی و جدی در موتور ایجاد می نماید.

کم بودن آب رادیاتور، فشار زیاد آوردن بر موتور در فصل گرما، مسدود شدن راه های عبور آب در موتور و به وجود آمدن پیچ خوردگی در شیلنگ های ورودی و خروجی رادیاتور می ‌تواند احتمال سوختن واشر کامل موتور لودر را افزایش دهد.

سوختن واشر کامل موتور لودر بلافاصله انجام نمی شود، بلکه در اولین مرحله با داغ شدن آب رادیاتور موجب افزایش حرارت در موتور شده، که در این هنگام واشر شروع به سوختن می نمایند.

درست کار نکردن موتور لودر، کاهش قدرت و توان موتور، خارج شدن بخار آب از اگزوز، وجود آب در سر پیستون ها و ترکیب شدن روغن و آب از نشانه های سوختن واشر سرسیلندر می باشد. در مواقعی که موتور گرم است، از باز کردن سرسیلندر باید خودداری نمود.

برای باز کردن سرسیلندر باید با دقت و سنجیده عمل کرد. چراکه اشتباه باز کردن این قطعه باعث به وجود آمدن مشکلاتی مانند تاب خوردگی و سوختن مرتب واشر سرسیلندر می گردد. با انتخاب و خرید واشر کامل موتور لودر با کیفیت و اصل،  ضمن بالا بردن قدرت و توان موتور، از اتفاق افتادن مشکلات جدی و اساسی برای موتور می توان پیشگیری به عمل آورد. همچنین از  به بار آمدن هزینه های اضافی جلوگیری می ‌شود.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد