طراحی سایت خیریه

0

در طراحی سایت خیریه ویژگی های مشترکی وجود دارد. اما با استفاده از ترفند های نوین در طراحی سایت خیریه می توان یک سایت منحصر بفرد طراحی کرد.

طراحی سایت خیریه

بهترین طراحی سایت خیریه با امکانات ویژه را از ما بخواهید روزانه سایت های زیادی به صورت آنلاین در حال رقابت با همدیگر هستند. اما وب سایت های خیریه اصول و روندکاری متفاوتی دارند که حتی تفاوت آن ها از همان اوایل طراحی سایت آغاز می شود. اما موضوع مشترکی که در تمامی این سایت ها وجود دارد، طراحی و قالب برجستهٔ آن ها است. در واقع دلیل تمایز آن ها نیز همان قالب و طراحی است، چرا که مضمون و خدمات سایت های خیریه معنایی مشابه دارد. با هم به نکات مهم در هنگام طراحی سایت اینترنتی می پردازیم.

ویژگی های مشترک در ۱۰۰ طراحی سایت خیریه برتر جهان:

زمانی که کاربر به سایت های خیریه مراجعه می کند امکانات و ویژگی های مشترک زیادی را بین آن ها می بیند. اما در وب سایت های برتر که با هدف انجام خیریه طراحی شده اند نکات برجسته تر و کاربر پسند تری وجود دارند که در بین آن ها مشترک هستند.

برای مثال گذاشتن تصاویر بزرگ از قهرمانان کمک به خیریه در اسلایدر های زیبا، پخش خودکار گیف هایی از کمک های آن ها و به تصویر کشیدن خوشحالی افرادی که با یک کار خیر کوچک خوشحال شده اند، از نقطه مشترک های این سایت ها است. در واقع این نمایش ها و کار گرافیکی بیشتر سایت های خیریه اینترنتی کاربران را تشویق می کند تا برای کمک رسانی و شاد کردن افراد نیازمند، بیشتر ترغیب شوند.

بعضی از مؤسسات خیریه به دنبال به تصویر کشیدن واقعیتی زیبا در سایت های شان هستند و بودجه و برنامه ریزی مشخصی را نیز برای این کار دارند. مانند مؤسسات خیریه کودکان و یا حیوانات؛ که تصاویر واقعی، جذاب و تکان دهنده ای را در سایت های شان به عنوان نماد عشق و دوستی برای کاربران به نمایش در می آورند. به طور معمول نیز اکثر این سایت های برتر یک تصویر شاخص و واقعی و جذاب را به عنوان هدر در بالای صفحه قرار داده اند.

ایده های خاص در طراحی سایت خیریه:

سایت های خیریه دارای مضمون متفاوتی هستند، چرا که برخی سایت از لحاظ معنوی و خدماتی کمک رسانی می کنند و برخی دیگر از لحاظ مالی این پشتیبانی ها را انجام می دهند. اما به طور کلی می توان ایده هایی نوین را در طراحی سایت پیشنهاد داد. برای مثال طراحی سایت به گونه ایی که در همان بدو ورود کاربر به سایت بتواند مفهوم و خدمات کلی ای از سایت را به کاربر انتقال دهد.

ایجاد صفحه اصلی کامل و پر محتوایی می تواند این هدف را عملی کند. در اکثر طراحی های نوینی که برای سایت های خیریه انجام شده، دیگر استفاده از نوار لغزان در سایت معنایی ندارد و کاربر با یک نگاه بدون اینکه نیازی باشد به پایین و بالای صفحه مراجعه کند، کل صفحهٔ اصلی سایت را می تواند مشاهده نماید.

در این سایت ها عموماً از تصاویر پس زمینه ای که کل صفحه را پر کرده و زیبایی خاصی را به آن داده، استفاده شده است. همچنین استفاده از زمینه های ویدیویی و موشن گرافیک هماهنگ با موضوع اصلی سایت، ایده ای جذاب برای جذب کاربران است.

طراحی سایت خیریه به شکل نوین:

اگر در کار طراحی سایت سررشته داشته باشید، از این موضوع که اهمیت دادن به گرافیک در طراحی سایت بیشتر شده اطلاع دارید. اکنون در پلتفرم های طراحی سایت نیز امکانات بیشتری برای برنامه نویس های وب فراهم شده تا از گرافیک قوی تری در طراحی سایت شان استفاده کنند.

در سایت های اینترنتی خیریه ترکیب رنگی قدرتمند و متریال سایت را ماندگار تر می کند. همچنین استفاده از عناصر تعاملی مانند دکمه ها، منوهای ناوبری، نقشه های ساده ارتباط قوی تری را با کاربر ایجاد می کند. بنابراین اگر در فکر بروز رسانی وب سایت خود هستید حتماً نگاهی اجمالی به سایت های برتر خیریه داشته باشید.

وب سایت های خیریه بزرگ با بازاریاب های قوی و هزینه هایی که صرف می کنند، توانسته اند وب سایت های خود را بهینه و هدفمند نگه دارند. اما علاوه بر گرافیک، استفاده از یک متن و محتوای قوی نیز سایت را در صدر بهترین سایت های خیریه اینترنتی قرار می دهد. پس به تیمی حرفه ای برای پشتیبانی از متن و محتوای سایت نیاز دارید. در طراحی سایت خیریه آنلاین بهتر است که در همان ابتدا محکم گام بردارید و این کار را می توانید با یک طراحی منحصر بفرد و خاص انجام دهید.

آمار هایی که قبل از طراحی سایت خیریه باید داشته باشید:

رقابت های اینترنتی زیادی در حوزهٔ خیریه وجود دارند، اما شما باید از نکاتی استفاده کنید که شما را برجسته تر نشان دهد. داشتن یک قالب وردپرس ساده که بتواند خدمات پیش پا افتاده ای را ارائه دهد برای هر کسی امکان پذیر است. بنابراین نیاز به یک طراحی خاص همراه با ارائهٔ گزینه های برتر است.

شکاف درآمدی در بین خیریه های بزرگ و کوچک بسیار زیاد است. بنابراین قبل از اینکه بخواهید سایت را معرفی کنید نیاز به یک بازاریابی و پشتیبانی مالی دارید. این حمایت می تواند حتی یک سازمان و یا نهاد کوچک باشد که از پایه شما را حمایت کند.

به مرور زمان نیز با استفاده از بازاریابی های نوین می توانید حامیان بیشتری را برای خیریه جذب کنید. نکتهٔ بعدی طراحی همگام اپلیکیشن خیریه شما است که می تواند کمک زیادی را به پیشرفت سایت و معرفی بیشتر آن بکند. با طراحی اپلیکیشن به صورت همزمان می توانید کاربران بیشتری را جذب کنید، زیرا امروزه استفاده از گوشی همراه بیشتر شده و اکثر کارها را با آن می توان انجام داد.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد