راه اندازی و طراحی وب سایت

0

راه اندازی و طراحی وب سایت

راه اندازی و طراحی وب سایت : با توجه به تمام مطالبی که گفته شد، شما میتوانید کار طراحی سایت را خودتان به عهده بگیرید اما دقت داشته باشید که در واقع طراحی سایت شامل بخش­هایی می‌شود که در نهایت سئوی مثبت وبسایت شما را به دنبال خواهد داشت پس بهتر است که اگر پیش­زمینه ای در این باره ندارید اقدام به طراحی سایت­های مهم نکنید و این کار را به متخصصین در این زمینه بسپارید. دقت داشته باشید که سئوی مثبت وبسایت شما در اولویت است.

مراحل راه اندازی و طراحی وب سایت

امروزه طراحی سایت به کاری تبدیل شده است که تقریباً جزء مشاغل پر­درآمد در ایران است. اگر شما نیز می‌خواهید یک وب سایت بسازید اما نمی‌دانید از چه روشی باید استفاده کنید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید. دقت داشته باشید که برای راه ­اندازی و طراحی وب سایت در وهله اول باید پلتفرم مناسبی را برای خود انتخاب کنید. شما می‌توانید این پلتفرم را با توجه به توقعاتی که از وب سایت خود دارید راه اندازی کنید.

روش­های مختلفی برای راه اندازی و طراحی وب سایت وجود دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طراحی سایت با استفاده از سایت­­ساز­ها
  • طراحی سایت اختصاصی

این بخش در واقع شامل شرکت­هایی می‌شود که در این زمینه فعالیت می‌کنند  و کار آنها طراحی وب سایت است. این کار با اینکه به ظاهر کار آسانی به نظر می‌رسد، اما شما نمی‌توانید بدون آموزش­هایی در این زمینه و همچنین کسب تجربه­های لازم اقدام به طراحی وب سایت کنید. بهترین راه این است که اگر به دنبال طراحی سایت حرفه­ای برای کسب‌وکار خود هستید به افراد متخصص در این زمینه مراجعه کنید.

  • طراحی سایت با CMS‌هایی که آماده هستند مانند وردپرس

بدون شک شما نیز نام وردپرس را شنیده‌اید. وردپرس در واقع سیستمی می‌باشد که برای مدیریت محتوا ایجاد شده است. این برنامه به شما کمک می‌کند تا بدون نیاز به برنامه‌نویسی، یک وب سایت استاندارد بسازید. دقت داشته باشید که در نهایت شاید طراحی سایت شما به حرفه­ای‌بودن یک سایت با برنامه‌نویسی نخواهد رسید، اما برای شروع بد نیست. شما می‌توانید پیش از اینکه اقدام به ساخت وب سایت کنید، تمامی CMS‌­ها را مورد بررسی قرار دهید و با مزایا و معایب هر ­یک آشنا شوید.

در اینجا برای راه اندازی و طراحی وب سایت با چند مرحله روبه‌رو خواهید شد که به ترتیب به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

مرحله اول راه ­اندازی و طراحی وب سایت؛ خرید هاست و دامنه

برای این کار ابتدا باید یک هاست و دامنه را خریداری کنید. پس از اینکه دامنه مورد ­نظر را خریداری کردید، باید هاست خود را روی آن راه اندازی کنید. در واقع می‌توان گفت که عملکرد هاست مشابه با هارد است و شما می‌توانید اطلاعات خود را روی آن ذخیره کنید.

مرحله دوم نصب وردپرس است.

در مرحله بعد باید سیستم مدیریت محتوای خود را روی هاست نصب و برنامه‌ریزی کنید. دقت داشته باشید که اگر هاست شما از یک شرکت معتبر تهیه شده باشد، می‌توانید با چند کلیک یک CMS وردپرس روی آن نصب کنید.

بعد از اینکه وردپرس خود را با موفقیت نصب کردید، هم اکنون زمان آن رسیده ­است که برای آن یک قالب انتخاب کنید. دقت داشته باشید که خود وردپرس دارای قالب­های متنوعی می‌باشد، اما در این بین مشکلی که وجود دارد این است که اغلب این قالب­ها برای انگلیسی زبان‌ها هستند و ممکن است که به خوبی بارگذاری نشوند. برای جلوگیری از بروز مشکل در این مرحله باید از قالب­هایی استفاده کنید که ترجمه شده‌اند.

مرحله سوم و مدیریت محتوا

این مرحله در واقع آخرین مرحله در راه اندازی و طراحی است. در اینجا کار شما با ظاهر سایت تمام شده­ است و آن چیزی را که می­خواستید ساخته­اید. هم اکنون نوبت به مدیریت رسیده است. در این مرحله باید مقاله­هایی را برای منتشر کردن در وب سایت خود تولید کنید و حتی محصولات‌تان را برای فروش در سایت بچینید. راه اندازی و طراحی اصلاً کار سختی نیست. در واقع اکثر شرکت­هایی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، کار­های زیر را برای راه اندازی و طراحی وب سایت انجام می­دهند.

  • نیازسنجی و صحبت‌های اولیه در مورد هدف طراحی سایت
  • طراحی WireFrame اولیه
  • طراحی ظاهر سایت توسط گرافیست­های حرفه­ای
  • کدنویسی برای قالب سایت
  • کدنویسی برای سایت
  • تست­های مختلف و باگ‌گیری
  • آموزش­های لازم در مورد مدیریت سایت

با توجه به تمام مطالبی که گفته شد، شما می‌توانید کارطراحی سایت را خودتان به عهده بگیرید اما دقت داشته باشید که در واقع طراحی سایت شامل بخش­هایی می‌شود که در نهایت سئوی مثبت وب سایت شما را به دنبال خواهد داشت، پس بهتر است که اگر پیش‌زمینه‌ای در ­این باره ندارید، اقدام به طراحی سایت­های مهم نکنید و این کار را به متخصصین در این زمینه بسپارید. دقت داشته باشید که سئوی مثبت وب سایت شما در اولویت است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد