طراحی سایت مذهبی

0

در عصر تکنولوژی طراحی سایت مذهبی می تواند بسیار مفید و سودمند باشد فقط باید نکات طراحی سایت مذهبی را آموخت تا بتوان در آن به تبلیغ اسلام پرداخت!

طراحی سایت مذهبی

طراحی سایت مذهبی به بهترین نحو می تواند کمک زیادی به ارزش های دینی کند. ساخت یک سایت اسلامی باعث تبلیغ اسلام است و اگر هدف درستی پشت این طراحی باشد بسیار سودمند خواهد بود. طراحی سایت مذهبی بسیار مهم و دارای نکات ظریفی است که اگر رعایت نشود بسیار می تواند خطرناک باشد. ما در این متن قصد داریم تا شما رو با این نکات آشنا کنیم بنابراین با ما همراه باشید!

چگونه با طراحی سایت مذهبی دیگران را به اسلام دعوت کنیم!

در این زمان که تکنولوژی تا حد خوبی پیشرفت کرده است و افراد زیادی در سراسر جهان به اینترنت و فضای مجازی دسترسی دارند بهترین زمان برای استفاده از این فضا برای تبلیغ و نشان دادن مزیت ها و خوبی های دین در یک سایت اسلامی می باشد.

البته یکسری نکات در طراحی سایت مذهبی وجود دارد که شما باید به آنها آگاه باشید. چرا که در همین زمان دشمن با استفاده از همین امکانات و با استفاده از کوچک ترین سهل انگاری های ما بیشترین استفاده را برای خود و برای از بین بردن اعتماد مردم جهان به اسلام می کند. برای همین شما باید قبل از شروع به کار با نکات این کار آشنا شوید و اشتباهات شایع و نکات ظریف را بیاموزید تا خدایی ناکرده زمانی باعث ضربه خوردن اسلام نشوید.

هدف در طراحی سایت مذهبی

در طراحی سایت مذهبی باید برای پاسخ به یک نیاز خاص ساخته شود. یعنی چه؟ یعنی این که قبل از شروع به ساخت سایت خود باید ابتدا یک هدف در ذهن خود در نظر بگیرید. این هدف باید برای پاسخ به نیاز باشد وگرنه مانند بسیاری از سایت های مذهبی مدتی پس از شروع به کار دست از کار خواهد کشید. چرا که اگر نیازی پشت آن نباشد بعد از مدتی دیگر هدفی هم پشت سایت نخواهد بود و بدون هدف هیچ کاری پیش نخواهد رفت.

نکته بعدی این است که هدف خود را کاملا بال و پر ببخشید. یعنی این که ابتدا هدف خود را پیدا کنید و سپس آن را بزرگ کنید. در این راه هدف های کوچک برای رسیدن به هدف خود بسازید. چرا که هدف های کوچک باعث می شود تا شما در مسیر هدف بزرگ خود بمانید و در مسیر رسیدن به هدف بزرگ با رسیدن به هدف های کوچک دلگرمی و شادمانی اولیه خود را از دست ندهید. بگذارید مثالی برای ان قضیه برای شما بزنیم.

فرض کنید هدف شما پاسخ به این نیاز باشد که افراد سوال های شرعی خود را از طریق شما از مرجع خود بپرسند. این هدف بزرگ شامل چند هدف می شود. ابتدا شناخت مرجع ها، سپس پیدا کردن افرادی مقلد و مطلع از پاسخ سوالات از هر مرجع. در آخر هم پیدا کردن راهی برای پرسش و پاسخ آنلاین در سایت مذهبی شما. پس دیدید که برای یک هدف بزرگ چندین هدف کوچک می توان تشکیل داد که خود این هدف ها هدف هایی بزرگ و رسیدن به آنها برای رسیدن به هدف اصلی لازم است پس رسیدن به آنها هم لازم و هم مایه خرسندی خواهد بود.

یک سایت مذهبی خوب باید ویژگی های خاص را دارا باشد:

  1. اوقات شرعی را داشته باشد. چنان که شخص برای چک کردن اوقات شرعی نیاز به خروج از سایت نداشته باشد. اوقات شرعی هم باید اوقات شرعی شخص وارد شده به او نمایش داده شود یعنی شما از طریق ip و امکانات سایت مکان شخص را پیدا کنید و اوقات شرعی مربوط به شخص را به او نمایش دهید. دقت کنید که زمان و تاریخ آنلاین نیز در کیفیت سایت شما موثر خواهد بود.
  2. در طراحی سایت مذهبی داشتن پشتیبان یکی از ملاک های برتری است. سایت باید یک یا چند پشتیبان آنلاین داشته باشد تا اگر سوالی برای شخصی که وارد سایت شده پیش آمد سوال خود را به سرعت برطرف کند و به خاطر یک سوال کوچک و نداشتن پشتیبان از سایت شما خارج نشود.
  3. اگر گفتگو آزاد یا پرسش و پاسخ آنلاین دارید حتما شخصی به عنوان ناظر وجود داشته باشد تا یک وقت از قصد یا حتی غیرعمد حرفی غیر موازین اسلامی گفته نشود یا سوال هایی برای منحرف کردن افکار عمومی پرسیده نشود. البته در این موارد باید حتما شخص ناظر فردی مورد اعتماد، آشنا با موازین اسلامی و در صورت امکان کمی با افکار باز باشد. چرا که سوال ها ممکن است واقعا سوال شخص باشد و با پاک کردن آنها شخص بیشتر از مسیر خود دور شود.

ویژگی هایی که باعث زیبایی سایت شما خواهد شد:

داشتن قرآن و مفاتیح و پخش آنلاین می تواند جزو ویژگی های جالب برای هر شخصی در سایت شما باشد. فقط و فقط در این مورد دقت کنید که حتما فونت ها قابل خواندن آسان و در صورت داشتن پخش آنلاین صداها با کیفیت و دلنشین باشد.

داشتن آرشیو فیلم ها و عکس ها خیلی در زیبایی و جذابیت سایت شما موثر خواهد بود ولی در صورتی که این بخش را در سایت خود قرار دادید حتما عکس ها و فیلم ها را چندین بار بررسی کنید چرا که کوچکترین اشتباهی در عکس ها و فیلم ها می توانند عواقب بسیار خطرناکی برای سایت اسلامی شما و حتی دین داشته باشد.

کتابخانه مذهبی می تواند برای مخاطب دلنشین باشد یعنی شما اثرهای برجسته مذهبی نظیر کتاب های تفاسیر و کتاب های ائمه نظیر صحیفه السجادیه و نهج البلاغه و کتاب های بزرگان دین را در سایت خود داشته باشید. این کار باعث تبلیغ بیشتر دین نیز خواهد بود.

بخش انتقادات و پیشنهادات در طراحی سایت مذهبی مخصوصا اگر واقعا نظرات را بخوانید و تاثیر دهید یا دادن پاسخی مبنی بر دریافت انتقادات و پیشنهادات به مخاطب، باعث دلگرمی مخاطب و جذب او به سایت خواهد بود پس از این نکته نیز به راحتی نگذرید.

جلوه هایی که در طراحی سایت مذهبی باید رعایت شود.

اگر قصد طراحی سایت مذهبی دارید حتما آن را به متخصصین این کار بسپارید و یا در این زمینه تخصص کافی را کسب کنید. سایت شما می تواند یک نمونه از کار شما حتی بزرگتر یعنی نمونه از شما و دین شما باشد پس سعی کنید تا آن را به نحو احسن انجام دهید. زیبایی سایت شما خیلی در جذب مخاطب مهم است.

چرا که ممکن است طراحی سایت مذهبی شما بسیار هم زیبا باشد ولی اگر از نظر مخاطب زیبا نباشد و به دل او ننشیند ممکن است با تمامی امکاناتی که شما در اختیار او گذاشته اید مخاطب به سایت دیگری مراجعه کند. پس به این نکته حتما توجه داشته باشید.

در ضمن باید این نکته را در نظر بگیرید که زیبایی سایت نکات مخصوص به خود را دارد بنابراین از خود برای زیبایی سایت نظر ندهید و حتما از یک متخصص بخواهید یا حتما نکات مربوط به آن را فرا بگیرید چون زیبایی عمومی با زیبایی که باید باشد زمین تا آسمان متفاوت خواهد بود. و در آخر هم باید این نکته را به شما یادآوری کنم که تلاش شما هر چقدر در این زمینه بیشتر باشد جواب بهتری خواهید گرفت.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد