طراحی سایت جذاب

0

طراحی سایت جذاب باعث جلب توجه مخاطب و افزایش بازدید سایت می شود. عوامل زیادی در طراحی سایت سبب می شوند تا ما به یک طراحی سایت جذاب دست پیدا کنیم.

طراحی سایت جذاب

فاکتورهای تاثیرگذار بر طراحی سایت جذاب کدامند؟ چه عواملی باعث می شود تا سایت جذاب به نظر آید؟ طراحی سایت جذاب چه تاثیری بر بازدهی سایت دارد؟ برای پاسخ به این سوالات باید تمام جوانب طراحی سایت را مورد بررسی قرار دهیم تا به پاسخ کاملی دست پیدا کنیم.

در دنیای امروزی افراد به دنبال یک سایت زیبا همراه با محتوای با کیفیت و مناسب هستند تا بیشترین بهره را از آن ببرند. شاید یکی از مهمترین عوامل موثر در جذاب کردن یک سایت، محتوای آن می باشد ولی بکارگیری تجربه و خلاقیت در طراحی سایت، به جذابیت آن کمک زیادی خواهد کرد.

اگر می خواهید یک سایت زیبا و جذاب داشته باشید باید از افراد متخصص در زمینه طراحی سایت بهره بگیرید تا با تجربه و خلاقیت خود، سایت مورد نظر شما را طراحی کنند یا در طراحی آن به شما مشورت دهند. در این مقاله تمام هدف ما رسیدن به پاسخ سوالات مورد نظر در طراحی سایت زیبا و جذاب خواهد بود.

لزوم داشتن سایت چیست؟

امروزه با توجه به پیشرفت علم و فناوری و استفاده اکثر افراد از اینترنت برای رفع نیازهای روزمره، داشتن کسب و کار اینترنتی در کنار کار فیزیکی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی سایت برای کسب و کار باعث می شود تا افراد زیادی از خدمات، محصولات و کسب و کار ما بازدید کنند.

طبق تحقیقات بعمل آمده، داشتن یک سایت برای هر شغل کوچک و بزرگی حائز اهمیت می باشد. با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور با اینترنت سروکار دارند، بنابراین فضای مجازی دارای پتانسیل بسیار ویژه ای در زمینه رونق کسب و کار و بازاریابی اینترنتی خواهد بود.

با توجه به اهمیت وجود سایت برای رونق بخشیدن به هر کسب و کاری بنابراین باید برای شغل خود یک سایت زیبا و جذاب طراحی کنید. بنابراین اگر شما صاحب کسب و کاری با هر وسعت و ابعادی هستید، پیشنهاد می کنیم سایتی را برای شغل خود طراحی کنید تا در کنار معرفی محصولات و خدمات به دیگران، زمینه رونق کسب و کار خود را فراهم نمایید.

طراحی یک سایت به تنهایی نمی تواند در پیشرفت شغلی شما تاثیرگذار باشد بلکه باید سایتی زیبا و جذاب با خدمات و محصولات متنوع ایجاد کنید تا به موفقیت برسید. در ادامه به اصول طراحی سایت زیبا و فاکتورهای تاثیرگذار بر آن خواهیم پرداخت.

چگونه سایت جذاب بسازیم؟

به طور کلی برای طراحی سایت باید از تصاویر ویژه و افکت در سایت استفاده کنید. قالب و ظاهر سایت باید به گونه باشد که باعث جلب نظر مخاطب شود و بازدید کننده از میان سایت های دیگر، سایت شما را برای بازدید ترجیح دهد.

بهره گیری از افراد خلاق و باتجربه در زمینه طراحی سایت باعث می شود تا سایتی زیبا و جذاب داشته باشید. این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی سایت ارزان با رعایت تمام نکات لازم می تواند به سایت زیبا نیز منجر شود و ارزان بودن دلیل بر بی کیفیتی یک سایت نخواهد بود.

۵ فاکتور تاثیرگذار در طراحی سایت جذاب

با توجه به کلیات گفته شده در ارتباط با لزوم طراحی سایت و طراحی سایت جذاب، حال در ادامه فاکتورهایی که اگر در طراحی سایت رعایت شود به جذابیت سایت منجر خواهد شد را مورد بررسی قرار خواهیم داد:

بهره گیری از تصاویر:

 

با استفاده از تصاویر می توانید علاوه بر جذابیت بخشیدن به سایت، پیام مورد نظر خود را به بازدید کننده منتقل کنید. استفاده مناسب از تصاویر در جای مناسب از سایت به جذب بازدید کننده می انجامد. بنابراین سعی کنید برای طراحی سایت زیبا به این نکته دقت ویژه ای کنید.

استفاده از راهنمای گرافیکی:

استفاده از راهنمای گرافیکی برای سایت به زیبایی آن می افزاید. بنابراین بهره گیری از علائم و نشانه های گرافیکی برای واضح کردن مطالب و بازدید افراد از سایت بسیار تاثیرگذار می باشد.

در استفاده از دیزاین های طراحی زیاده روی نکنید:

همانطور که گفته شد، استفاده از تصاویر مرتبط و گرافیک در جذب بازدید کننده بسیار موثر می باشد ولی باید بین تصاویر و محتوای سایت تعادل مناسب را برقرار کنید تا مخاطب از مشاهده سایت شما خسته نشود.

سادگی:

سادگی اسلحه نمایان یک سایت برای رسیدن به جذابیت می باشد. این بدین معنی است که سایت باید به گونه ای خلاقانه طراحی شود تا مخاطب به راحتی دسترسی به بخش های مختلف را داشته باشد.

محتوا:

برای طراحی سایت جذاب با رعایت تمام اصول گفته شده، شما باید مطالب مفید و جذابی را در سایت منتشر کنید تا به زیبایی و جذابیت آن کمک کند. انتشار مطالب مرتبط و مناسب می تواند در جذب مخاطب و افزایش بازدید سایت کمک کند.

یک سایت جذاب چه ویژگی هایی دارد؟

یک سایت برای رسیدن به جذابیت باید دارای مشخصات خاصی باشد. از جمله این مشخصات و ویژگی ها که به طراحی سایت جذاب منجر خواهد شد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تصاویر و ویدیوهای کاربر پسند
  • استفاده از محتوای مرتبط با عنوان سایت
  • استفاده از طراحی ریسپانسیو(واکنش گرا) در سایت
  • ایجاد امکانات حرفه ای برای بازدید کنندگان
  • بهره گیری از طراحان حرفه ای در طراحی سایت جذاب
  • ایجاد فضای مباحثه برای کاربران یا بازدیدکنندگان سایت

طراحی سایت جذاب ریسپانسیو

یکی از مهمترین تکنیک هایی که برای طراحی سایت می توان به کار برد، واکنش گرایی یا ریسپانسیو بودن سایت می باشد.

با توجه به اینکه افراد زیادی روزانه برای برطرف کردن نیازهای خود در اینترنت مشغول فعالیت هستند، استفاده از سایتی که امکان نمایش در دستگاه های کوچک مانند گوشی های هوشمند را نیز داشته باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی سایت جذاب ریسپانسیو این زمینه را فراهم می کند که بازدیدکنندگان به راحتی تمام محتوای سایت را مشاهده کنند.

به طور کلی یک سایت ریسپانسیو دارای مزایای زیر می باشد:

  • سازگار با تمام سایزهای نمایشگر مانند موبایل، تبلت باشد
  • نمایش مناسب محتوا
  • طراحی سایت ارزان نسبت به سایت های مختص به موبایل
  • رتبه بالا در موتورهای جستجو
  • بازدید مناسب

با توجه به مطالب گفته شده در زمینه طراحی سایت، شما می توانید با رعایت تمام نکات ذکر شده حتی با قیمت ارزان سایتی جذاب و زیبا برای فعالیت های مختلف طراحی نمایید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد