طراحی سایت با جنگو

0

طراحی سایت با جنگو بسیار آسان تر از دیگر روش ها است و پشتیبان زیادی دارد و طراحی سایت با جنگو بسیار پر کارامد تر ایمن تر و آسان تر از روش های دیگر می باشد.

طراحی سایت با جنگو

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که جنگو چیست یا طراحی سایت با جنگو چگونه است؟ جنگو یک کلاس یا فریم ورک از فریم ورک های پایتون می باشد که به زبان پایتون نوشته شده است. با استفاده از فریم ورک جنگو شما می توانید سایت هایی زیبا با کیفیت و بهینه شده را در کمترین زمان پیاده سازی کنید.

جنگو به چه صورتی کار می کند؟

بطور کلی اگر بخوایم جنگو رو تعریف کنیم در این چند خط خلاصه میشه، جنگو یک کمک نرم افزار یا پیش نرم افزاری می باشد که به زبان پایتون نوشته شده است و به صورت متن باز یا (open source) یعنی تحت وب ارائه می شود و از ساختار (MVC)  استفاده می کنند که به چند سه تقسیم می شوند یعنی کنترل گرها, داده ها یا همان مدل و بخش ویو ((view  که مربوط به کاربر می باشد؛ که همه این ابزار ها و تقسیمات باعث می شود که طراحی سایت با جنگو بسیار مقرون به صرفه تر چه از لحاظ کیفیت و چه از لحاظ زمان باشد. هدف پایتون از ایجاد این ابزار و کلاس (منظور از کلاس همان جنگو می باشد) این هست که طراحی سایت های پیچیده و پیشرفته با بالاترین کیفیت که بر پایه دیتابیس نیز کار می کنند طراحی شوند.

جنگو به چه دلیلی ایجاد شد؟

پایتون به این دلیل فریم ورک جنگو رو ایجاد کرد که کار طراحی سایت رو برای برنامه نویسان راحت کند. با استفاده از فریم ورک جنگو میشه سخت ترین و پیچیده ترین سایت ها رو در کمترین زمان ممکن و با بالاترین کیفیت ممکن انجام داد و میشه گفت کار طراحی سایت با جنگو حداقل نود درصد از فریمورک ها و زبان های دیگه راحت تره و کیفیت کار نیز بسیار بالا میره و در عین حال برای برنامه نویس طراحی سایت لذت بخش تر از همیشه میشه.

همچنین از وقتی جنگو وارد دنیای طراحی‌ سایت شد کیفیت سایت ها به شکل قابل توجهی نیز بالا رفت و طرفداران فریم ورک جنگو به شکل قابل توجهی افزایش یافت.

دلیل محبوبیت فریم ورک جنگو چیست؟

بعد از تحلیل کلی فریم ورک یا به عبارتی کلاس جنگو نوبت به این می رسد که بدانیم چرا طراحی سایت با جنگو انقدر در دنیای کسب و کار اینترنتی مخصوصا دنیای طراحی وب محبوب شده و چرا اکثریت برنامه نویسان و حتی شرکت های بزرگ از این فریم ورک پایتون استفاده می کنند.

یکی از دلایل مهمی که باعث شده کاربران و برنامه نویسان طراحی سایت با جنگو را انتخاب کنند این است که فریم ورک جنگو به صورت کاملا آنی و ثانیه به ثانیه بررسی می شود و حتی به کوچکترین اشتباه از سوی برنامه نویس نیز هشدار می دهد که این امر باعث می شود عیب یابی (debug) مشکل سایت بسیار سریعتر از دیگر روش های موجود شود و همین امر باعث می شود که طراحی سایت با جنگو سریعتر از روش های دیگر به اتمام برسد چون یکی از چیزهایی که طراحی سایت را به تعویق می اندازد عیب یابی آن سایت است.

یکی دیگر از چیز هایی که باعث شد طراحی سایت با جنگو پیشرفت زیادی کند حمایت برخی از بنیاد های مربوطه از این فریم ورک جنگو بود که یکی از شرکت های معتبری که برای اولین بار این فریم ورک را پشتیبانی کرد بنیاد (DFS)  یا شرکت نرم افزاری (DFS)  بود که هم اکنون فریم ورک جنگو توسط این بنیاد حمایت و پشتیبانی می شود.

بخاطر همه این دلایل است که طراحی سایت با جنگو هم راحت با امنیت بالا و همراه با کیفیت زیاد می باشد و کاملا منطقی هم می باشد که در این مدت کم این همه در بین کاربران خود محبوب شود.

جنگو قابل استفاده در چه سرور هایی می باشد؟

فریم ورک جنگو در بیشتر سرورها قابل استفاده میباشد. ولی اگر بخواهیم بطور خلاصه نام ببریم فریم ورک جنگو در وب سرور آپاچی (apache) که مهمترین سروری است که پشتیبانی می کند و بیشتر موفقیت جنگو هم بخاطر پشتیبانی جنگو از این سرور است سرور های دیگری مثل MYSQL-Oracle و SQL Lite را نیز جنگو پشتیبانی میکند و همه اینها باعث شده که فریم ورک و ابزار جنگو از لحاظ سرور نیز بین رقبا برتر باشد.

آینده جنگو!

شاید در ذهنتان این سوال پیش امده باشد که خب آینده و وضع جنگو فعلا خوب است اگر شروع به یادگیری کردم و در آینده مثل الان نبود چه و سوالاتی از این قبیل در جواب همه این سوالات باید بگم که کلا کار و آینده طراحی سایت روز به روز در حال پیشرفت و رشد می باشد و همه افراد سعی در پیدا کردن بهترین زبان و کلاس هستند که هم یادگیری آن آسان باشد و هم بتوانند با استفاده از اون سایت های خوب و سطح بالایی رو بزنند و چی بهتر از جنگو به همین علت آینده جنگو در حال پیشرفت است چون تمامی نیاز های کاربران رو به بهترین شکل ممکن برطرف می کند پس شما با خیالی راحت می توانید طراحی ‌سایت‌ باجنگو رو شروع کنید یا حتی برای یک بار هم که شده امتحان کنید و نتیجشو خودتون ببینید.

یک نکته مثبت دیگه در مورد جنگو این است که به احتمال بسیار قوی در آینده ای نزدیک جنگو سرور های دیگه ای رو هم به لیست سرور های قابل استفاده خودش اضافه می کند که خودش یک مزیت خیلی عالی به شمار میاد و نه تنها به سرور های اون افزوده میشه بلکه به احتمال قوی ابزار های اون چند برابر میشه به این دلیل که دنیای تکلونوژی روز به روز در حال پیشرفته و امر طراحی‌ سایت هم از این قاعده بی بهره نیست و به همین دلیل هم با جلو رفتن تکلونوژی جنگو هم خودش رو به روز تر و بهینه تر از قبل می کند.

جمع بندی:

بطور کلی طراحی سایت با جنگو از هر لحاظ برای کاربران بهتر می باشد یعنی هم امنیت کار تضمین می شود و هم کیفیت کار بالا خواهد رفت و هم مدت زمان انجام کار پایین میاد از طرف دیگر شرکت های بزرگ و بنیاد های زیادی پشت فریم ورک جنگو ایستادند که آینده جنگو رو به شدت تضمین و رو به رشد می کند. پس در نتیجه کلی طراحی سایت با جنگو و استفاده از فریم ورک جنگو از بقیه نرم افزار ها و فریم ورک ها بهتر است.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد