ایمنی در اره دور کن

0

برش با اره دور کن

ایمنی در اره دور کن : در قسمت های قبلی مقاله با شرکت های سازنده اره دور کن آشنا شدیم مدل های متفاوت آن را بررسی کردیم و به بررسی ویژگی ها و وضعیت های موجود پرداختیم آموختیم که یک دستگاه را در هنگام خرید از چه لحاظ بررسی کنیم و چه معیارهایی را ملاک خرید خود قرار دهیم با چند نمونه از اره دور کن های مرغوب و شرکت های سازنده آن ها از جمله ایران ، ایتالیا ، اتریش  و چین آشنا شده ویژگی های آن ها را بررسی کردیم و نمونه ای هر چند کوتاه از تولیدات این شرکت ها را بررسی کردیم و با آن ها آشنا شدیم با وجود اینکه تمامی اره دور کن ها مطابق با استانداردهای دنیا ساخته میشوند و امنیت در آن ها به حد بالا رعایت میشود ولی به نکاتی در حین استفاده و راه اندازی اره دور کن باید دقت نمود.

ایمنی در اره دور کن

مهمترین نکته ایمنی کار با اره دور کن اپراتور یا کاربر دستگاه میباشد این فرد باید یا قبلا آموزش دیده باشد و با دستگاه های این چنینی کار کرده باشد با تحت آموزش قرار بگیرد و آشنایی نسبی نسبت به دستگاه پیدا کند تا بتواند دستگاه خریداری شده را با توجه به رعایت موارد ایمنی در هر مورد نصب و راه اندازی کرده و همچنین له تمامی موارد ایمنی در حین انجام کار با دستگاه آشنا بوده تا دچار مشکل و سانحه در حین انجام کار نگردد.

سعی کنید پوشش ایمنی مشابه با رویه دستگاه برای پوشش قسمت تیغه اره تهیه کنید که هم برای زاویه نود درجه و هم برای زاویه چهل و پنج درجه مناسب باشد بیشتر تولید کنند گان اره دور کن این مورد را در آپشن های تولیدی دستگاه اره دور کن خود قرار داده اند.

حداقل امکان برای رعایت ایمنی بیشتر سعی کنید از دستگاهی استفاده کنید که صفحه ی کنترل برش طولی آن که صفحه ای تعدیل کننده می باشد قابلیت به عقب کشیدن و یا تعویض با صفحه کنترل کم هدایت تر را دارا باشد.

هنگامی که درب های روی دستگاه باز میباشد از روشن کردن دستگاه خودداری نمایید و اگر در هنگام برش درب روی سطح میز باز شد دستگاه را سریع خاموش کنید.

در دستگاه هایی که مجهز به ترمز الکترومغناطیسی با استانداردهای ce میباشند در هنگام قطع برش در عرض ده ثانیه تیغه اره آن ها متوقف میشوند پس این مورد که دستگاه  اره دور کن دارای ترمز الکترومغناطیسی با استاندارد ceباشد را ملاک و معیار خرید خود برای حفظ بیشتر ایمنی قرار دهید

تنها در موارد خاص و با احتیاط مثل زمانی که تخته ها بزرگ هستند روکش محافظ دستگاه اره دور کن را از آن جدا کرده و پس از اتمام برش دوباره آن را سرجای خود قرار دهید.

خطرات ممکن در حین کار با اره دور کن

با وجود اینکه در ساخت اره دور کن ها ایمنی تا حد بالا رعایت شده است اما در مواردی نیز برخی اتفاقات ناگهانی منجر به حادثه می گردند که بد نیست با چنین اتفاقاتی آشنا شوید و سعی کنید از پیش آمدن چنین حادثه هایی که ممکن است خطرات جانی داشته باشد جلوگیری کنید.

لمس تیغه اره اصلی و تیغه اره شیاردار در ناحیه برش

حین حرکت میز دور کن به عقب و جلو لمس تیغه اره از زیر صفحه

ممکن است در حین انجام عمل برش قطعه ای از چوب به عقب بازگردد یا پرتاب شود

تیغه دستگاه بشکند یا پرتاب گردد

مواد خرد شده به صورت دستی یا میز که با روشن شدن موتور حرکت می کند.

وقتی برق قطع شود ممکن است با قسمتی در دستگاه مواجه شوید که به برق وصل است

شنیدن طولانی مدت صدای دستگاه اره دور کن بدون محافظ گوش

وقتی چگونگی کار و نگهداری از اره دور کن و پنجره را تنظیم می کنید باید توجه زیادی به جلوگیری از قرار گرفتن یا قراردادن افراد در معرض چنین خطراتی گردید زیرا منجر به آسیب هایی جدی به فرد و دستگاه می گردند.

دستگاه اره دور کن با وجود اینکه کار برش را آسان کرده است ولی اگر در حین استفاده از دستگاه نکات ایمنی را رعایت نکنید یا فاصله خود با دستگاه رو حفظ نکنید ممکن است در معرض خطراتی جدی قرار بگیرید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با محصولات می توانید با شماره ۶۱۰۹۸ – ۰۲۱ تماس حاصل فرمائید ویا  به لینک ایمنی در اره دور کن  مراجعه کنید.

نظر بدهید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد